10/06/2023

METODE DE CERCETARE IN STIINTA COMUNICARII

Autor: Antonio Sandu
Editura Lumen
Colectia Educatie Multidimensionala
An aparitie : 2012
Editia I
ISBN 978-973-166-304-3
Nr pagini : 178
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 17,50 lei la Editura
pdf aici



Descrierea editurii:

        Volumul Metode de cercetare in stiinta comunicarii trece in revista metodologia cantitativa si calitativa din stiintele sociale si modul in care aceasta se aplica in investigarea faptelor de comunicare. Sunt trecute in revista perspectivele epistemologiei sociale contemporane: epistemologica, axiologica, metodologica, retorica, etica. Domnul Conferentiar Universitar Dr. Antonio Sandu se raporteaza interpretativ la literatura universala de specialitate pastrandu-si un caracter didactic de expunere a strategiilor de adaptare a metodologiilor calitative de cercetare a socialului la specificul studiului fenomenelor comunicationale si a contextului romanesc in particular.

        Antonio Sandu  este Prof. Univ. Dr. Cadru didactic titular în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN  Site-ul autorului

Cuprins:

Natura ştiinţelor sociale  9
Epistemologie socială  11
Epistemologii pozitiviste vs epistemologii constructiviste 11
Perspectiva epistemologică  14
Perspectiva axiologică  15
Perspectiva metodologică 17
Perspectiva retorică  18
Perspectiva etică  18
Post-pozitivismul 20
Perspective postmoderne  20
Constructivism/ Construcţionism  20
Cercetarea participatorie şi advocacy 22
Cercetare calitativă vs cercetare cantitativă în ştiinţele sociale şi ale comunicării 23
Stabilirea temei de cercetare  31
Ipoteze şi întrebări de cercetare  33
Cercetarea cantitativă în ştiinţele comunicării 35
Formularea ipotezelor 35
Componente importante ale proiectului de cercetare cantitativă  35
Eşantioane. Tipuri de eşantioane. Validitate  36
Metode de eşantionare aleatoare 37
Eşantionarea nealeatoare 38
Sondajul de opinie. Ancheta prin chestionar  39
Definiţii 39
Proiectarea chestionarelor 40
Consideraţii generale despre chestionarul sociologic  40
Pretestarea chestionarului şi studiul pilot 41
Tipuri de întrebări  42
Măsurarea audienţelor 44
Cercetarea calitativă în ştiinţele sociale şi ale comunicării. 47
Experimentul în domeniul ştiinţelor sociale 48
Cercetarea acţiune ca practică discursivă 51
Triangularea şi problematica validităţii în cazul cercetărilor calitative  55
Interviul 57
Focus grupul 63
Mixarea metodelor şi metisarea teoriilor 66
Bricolajul în cercetarea calitativă  67
Interpretarea datelor calitative 69
Analiza de conţinut  73
Analiza frecvenţei unei teme în cadrul comunicării  73
Monitorizare de presă  81
Ancheta Apreciativă aplicată în dezvoltarea organizaţiilor  83
Caracteristicile Investigaţiei Apreciative în Managementul Resurselor Umane în Organizaţiile culturale  86
Comunicare şi context. Programarea Neuro-Lingvistică  101
Proiectul de cercetare în ştiinţele comunicării 109
Alegerea temei de cercetare  109
Dimensiunile alegerii temei  109
Noutate şi întemeiere  110
Fezabilitate şi provocare  110
Teoretic sau empiric 110
Rezultate pe termen lung şi pe termen scurt  111
Planificarea proiectului  111
Strategie pentru planificare  111
Calendarul proiectului 111
Finanţarea proiectului  112
Elaborarea propunerii de cercetare 112
Audienţa proiectului  112
Coordonatorii de program (program officer)  112
Literature survey 113
Prezentarea cercetării pe tipuri de evaluatori (tipuri de audienţă) 113
Cercetarea literaturii de specialitate 114
Review de literatură 114
Raţionalitatea cercetării 118
Metodologia  118
Metode 120
Interpretarea  120
Diseminarea rezultatelor  121
Panelul de consultanţi  121
Coordonatorii de program 122
Modele de proiecte de cercetare în ştiinţele sociale şi ale comunicării 123
PROIECT DE CERCETARE (Model 1)  123
Appreciative Inquiry in Higher Education of Law and Social Sciences 123
PROIECT DE CERCETARE (Model 2)  141
Virtualizarea spaţiului social. Perspective construcţioniste asupra fenomenului globalizării  141
PROIECT DE CERCETARE (Model 3)  145
Dimensiuni axiologice în supervizarea serviciilor socio-medicale. Impactul asupra eficienţei politicilor de calitate a vieţii pacienţilor în stare terminală  145

Bibliografie  151
Anexă  165

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu