15/06/2023

ICD-10-CM. Studii de caz pentru viitorii psihologi clinicieni. Probleme psihologice si comportamentale

Autor: Jack B. Schaffer, Emil Rodolfa
Editura Trei
Colectia Psihologie-psihoterapie. Studii de caz
An aparitie : 2019
Editia I
Editia originala: An ICD-10-CM Casebook and Workbook for Students: Psychological and Behavioral Conditions
Traducerea Ruxandra Rădulescu
ISBN 978-606-40-0602-8
Nr pagini : 416
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 63,75,50 lei la Editura, 56,25 lei la delfin, 75 lei la libris
Disponibilitate BCU
previzualizare google books


Descrierea editurii:

        Cum poate fi stabilit un diagnostic? La ce îi poate folosi psihologului? Care este cel mai util sistem de diagnostic – DSM sau ICD? În cartea de față autorii argumentează că abordarea ICD-10-CM este de mare ajutor psihologului care încearcă să înțeleagă „cine este această persoană cu care lucrez și de ce este ea așa cum este". Fiecare capitol oferă un rezumat al clasei de diagnostic, prezintă un caz, descrie procesul de evaluare și diagnosticare conform ICD-10-CM; de asemenea, discută problemele etice ridicate de interacțiunea cu clientul respectiv, prezintă pe scurt modalitățile de a gestiona riscurile asociate cazului respectiv și formulează posibile recomandări, inclusiv prin comentarii despre un posibil plan de tratament, alături de comentarii utile și de profunzime privind procesul de evaluare și de identificare a unui diagnostic diferențial.

        Capitolele din această carte acoperă 16 categorii de diagnostic alese pe baza frecvenței lor la persoanele care se prezintă în clinici, precum și pe baza frecvenței lor în literatura de specialitate și în contextul educațional dedicat diagnozei, adică acele diagnostice care se bucură de atenția specialiștilor în momentul prezent. Cartea este extrem de utilă psihologilor, psihiatrilor, studenților și tuturor celor interesați de psihologia clinică.

        Ca masterand sau doctorand, parcurgeți în acest moment etapele necesare pentru obținerea competenței în profesarea psihologiei, proces în care vă vor fi de mare ajutor cursurile de la facultate, stagiile de practică și lucru în supervizare, precum și stagiul postdoctoral. Cu toate acestea, chiar și după ce terminați programul de studiu și obțineți atestatul de psiholog autonom, este datoria dumneavoastră să continuați procesul de educație continuă. Educația nu se termină odată cu obținerea diplomei și nici măcar odată cu obținerea atestatului de psiholog autonom, întrucât a vă menține standardul de competență înseamnă un efort pe care trebuie să-l faceți de-a lungul întregii dumneavoastră cariere și vieți. Aceasta este ideea fundamentală de care sperăm să țineți cont atunci când citiți această lucrare. - Autorii

        Competența se dezvoltă și prin acumularea de experiență (abilități) într-o gamă variată de situații. Această varietate de abilități poate duce la creșterea adaptabilității unei persoane și a capacității sale de a se descurca în situații noi și dificile. Prin urmare, unul dintre mesajele pe care vrem să vi le transmitem este următorul: dezvoltați-vă rețele de sprijin social, atât în mediul profesional, cât și personal, și acumulați diverse experiențe atât ca psihologi, cât și în alte domenii din viața dumneavoastră, iar pe parcurs căutați să obțineți sfaturi și supervizare din partea celor care vă pot ajuta atunci când vă confruntați cu situații ce vă pun la încercare, astfel încât să ieșiți "oțeliți" din ele, și nu înfrânți- Autorii

        Jack B. Schaffer este psiholog clinician specializat în evaluarea neuropsihologică și psihoterapia de familie.

        Emil Rodolfa este profesor de psihologie la Alliant International University și este director de formare la University of California Counseling and Psychological Services.


Cuprins:

Mulțumiri 9
Introducere — Emil Rodolfa și Jack B. Schaffer  11

1. F06.03 Tulburare de dispoziție datorată unei afecţiuni medicale cunoscute — Jeff Baker și Lucia Cavanagh  36
2. F10.2 Dependenţa de alcool — Staci Leon Morris, Ken C. Winters și Eric F. Wagner  61
3. F20.0 Schizofrenie paranoidă — Katherine Elliott și Nicola Wright  84
4. F31 Tulburarea bipolară — Genny Lou‑Barton și John Preston  106
5. F32 Tulburare depresivă majoră, episod unic — Mark S.Barajas și Claytie Davis III  130
6. F33 Tulburare depresivă majoră recurentă — Rainey Sealey Temkin și Larry E. Beutler  152
7. F40.1 Fobia socială — Maryann E. Owens, Deborah C. Beidel și Jennifer A. Scheurich 175
8. F41.1 Tulburare de anxietate generalizată — Natacha M. R. Foo Kune și Sinéad Unsworth 197
9. F43.1 Tulburarea de stres posttraumatic — Samantha S. Yard și Stephen R. McCutcheon 220
10. F43.2 Tulburări de adaptare — Gregory A. Hinrichsen și Aliza Romirowsky  243
11. F45 Tulburarea somatoformă — Lauren Bigham și Ryan E. Breshears  226
12. F50 Tulburări ale instinctului alimentar — Carol B. Peterson și Emily M. Pisetsky  288
13. F52.0 Disfuncţia sexuală — Jennifer A. Vencill și Eli Coleman  310
14. F60.6 Tulburarea de personalitate evitantă/ F60.0 Tulburarea de personalitate paranoidă: Abordări categoriale și dimensionale — Chelsea E. Sleep și Martin Sellbom  331
15. F60.3 Tulburarea de personalitate de tip borderline - Joyce P. Yang și Marsha M. Linehan  356
16. F90.0 Tulburarea activității și atenţiei — Beth Limberg, Raquel M. Peña, Brooke Davidson și Christina B. Yeagley  378

Despre coordonatori  404
Despre autorii capitolelor  406

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu