09/06/2023

DEZVOLTAREA RESURSELOR UMANE

Autor: Alecxandrina Deaconu, Viorel Lefter, Aurel Manolescu, Cristian Marinas, Ramona Puia, Irinel Marin
Editura ASE
An aparitie : 2012
Editia I
ISBN 978-606-505-526-1
Nr pagini : 254
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 17,30 lei la Editura
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Dinamica vietii noastre economice, sociale, politice si culturale, progresul,  competitia, exigenta, schimbarea, ne impun, mai mult decat in perioadele precedente, propria noastra dezvoltare. Convinsi de nevoia invatarii continue, multi salariati cauta companiile care ii sprijina in aceasta directie, oferta de formare sustinuta devenind un element de atractivitate si o politica organizationala eficienta de fidelizare a talentelor. Este firesc, in acest context, sa vrem sa cunoastem conceptele fundamentale si derivate, rolul formatorului, ciclul de formare, metodele folosite, indicatorii de eficienta a formarii, profilul adultilor cursanti, stilurile de invatare sau metodele de gestionare a interculturalitatii si conflictualitatii in grupurile de formare.
        Rodul unei reflectii indelungate, al examinarii atente a practicilor organizationale, al cunoasterii opiniilor unor autori din diverse tari europene cu privire la acest subiect, cartea cuprinde 12 capitole, in cadrul carora exista atat clarificari teoretice, cat si cazuri, exercitii, teme care implica in mod semnificativ cititorul in procesul de cunoastere.
        Ideile dezvoltate, argumentele convingatoare, stilul logic si modul de structurare fac textul usor de inteles si insusit pentru cei care aspira sa aiba o cariera in managementul resurselor umane, pentru cei care se bazeza pe competenta in propria lor evolutie profesionala, pentru cei interesati de managementul eficient al organizatiilor moderne si dinamice.

Cuprins:

Cuvânt către cititori 9

Capitolul 1. Formarea resurselor umane şi performanţa organizationala 12
Obiectivele capitolului 12
Conceptul de formare 13
Eficienţa formării 15
Miturile formarii 17
Rezumat 21
Exerciţii 22
Studii de caz 23

Capitolul 2. Ciclul de formare a resurselor umane 28
Obiectivele capitolului 28
Etapele ciclului de formare a resurselor umane 29
Determinarea nevoilor de formare 30
Planificarea formării 33
Organizarea formării 35
Desfăşurarea formării 44
Evaluarea formării 46
Rezumat 52
Exerciţii 53

Capitolul 3. Metode folosite în procesul de formare 54
Obiectivele capitolului 54
Metode şi mijloace de formare 55
Prezentarea (expunerea) 55
Brainstormingul 57
Studiul de caz 58
Jocul de rol 59
Simularea 60
Demonstraţia 61
Alegerea forţată 62
Lucrul cu pliantele 63
Tehnica acvariului 64
Mozaicul 65
Tehnica predării în echipă 67
Team buildingul 70
Rezumat 73
Exerciţii 74
Studii de caz 75

Capitolul 4. Investiţia în resurse umane 92
Obiectivele capitolului 92
O perspectivă investiţională asupra resurselor umane 93
Considerente investiţionale ale resurselor umane 93
Valorile managementului 94
Riscurile și randamentul investiţiei 94
Raţiunea economică pentru investiţiile în formare 94
Teoria utilităţii 95
Externalizarea ca o alternativă la investiţia în resurse umane 96
Investiţiile în formare şi dezvoltare 96
Investiţii în ocuparea forţei de muncă 96
Practicile curente privind investiţiile în formare 97
Formarea la locul de muncă 98
Investiţii în dezvoltarea managementului 99
Prevenirea degradării competenţelor 99
Reduceri ale nivelelor de carieră 100
Abordări netradiţionale ale investiţiilor în resurse umane 101
Investiţiile în angajaţii cu handicap 101
Investiţii în sănătatea angajaţilor 102
Rezumat   105
Exerciţii 106
Studiu de caz 107

Capitolul 5. Formarea şi conflictele în grupurile de cursanţi 108
Obiectivele capitolului 108
Grupurile de cursanţi 109
Managementul conflictelor în grupurile de formare 109
Rezumat 117
Exerciţii 118
Studiu de caz 119

Capitolul 6. Organizaţia care învaţă 120
Obiectivele capitolului 120
Organizaţia care învaţă şi principiile după care funcţionează 121
Cerinţe pentru o organizaţie care învaţă 125
Rolul Departamentului de Resurse Umane în organizaţia care învaţă 127
Rezumat 131
Exerciţii 132
Studiu de caz 133

Capitolul 7. Particularităţile învăţării la nivelul adulţilor 134
Obiectivele capitolului 134
Particularităţi ale învăţării adulţilor 135
Modelul andragogic 138
Modelul învăţării experienţiale 141
Modelul învăţării constructiviste 142
Dezvoltarea conţinuturilor pentru activităţile de formare prin raportare la caracteristicile învăţării adulţilor 143
Rezumat 146
Exerciţii 147
Studiu de caz rezolvat 148

Capitolul 8. Competenţele-cheie pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii 160
Obiectivele capitolului 160
Invăţarea continuă 161
Competenţe pentru învăţarea continuă 165
Instrumentele europene pentru facilitarea învăţării pe tot parcursul vieţii 168
Rezumat 171
Exerciţii 172
Studiu de caz 173

Capitolul 9. Stilul de învăţare şi tehnicile de formare 174
Obiectivele capitolului 174
învăţarea în contextul psihologiei 175
Teoriile învăţării 179
Stiluri de învăţare 181
Tehnici de învăţare preferate în funcţie de stilul de învăţare 186
Principiile învăţării la adulţi  191
Rezumat 193
Exerciţii 194
Studiu de caz 197

Capitolul 10. Rolul formatorului în procesul de formare a resurselor umane 198
Obiectivele capitolului 198
Profesia de formator 199
Comunicarea cu grupul de cursanţi 203
Personalitatea şi stilul de lucru al formatorului 205
Rezumat 207
Exerciţii 208
Studiu de caz 209

Capitolul 11. Strategii europene în domeniul educaţiei 210
Obiectivele capitolului 210
Obiectivele Strategiei Lisabona şi criteriile de referinţă 2010-2020   211
Programe de învăţare dedicate tinerilor 213
Rezumat 220
Exerciţii 221
Studiu de caz 222 

Capitolul 12. Interculturalitatea în procesele de formare 228
Obiectivele capitolului 228
Interculturalitatea în procesele culturale 229
Multiculturalitate şi formarea resurselor umane 231
Multiculturalitate 231
Comunicare interculturală 232
Particularităţi ale procesului de formare în context multicultural 235
Rezumat 240
Exerciţii 241
Studiu de caz 242

Bibliografie 245
Table of contents 249
Summary 253

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu