13/04/2013

COMUNICAREA DE CRIZA. Tehnici si strategii



Autor : Cristina Coman                
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2009
ISBN  978-973-46-1437-0
Nr pagini :240
Format 160 x 235
Pret : 19,95 lei la Editura, 25,46 lei la elefant (25,46 lei ebook-ul), 24 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Download  pdf

 
Descrierea editurii:
Intr-o situatie de criza, rolul tehnicilor si strategiilor de comunicare in gestionarea adecvata a acesteia devine extrem de important. Pentru o mai buna intelegere a lor, autoarea apeleaza la studii de caz din tara si din strainatate, precizind de fiecare data succesul sau esecul strategiilor utilizate. O atentie deosebita este acordata comunicarii cu presa, care influenteaza in mod decisiv capacitatea unei institutii de a depasi situatiile de criza. La finalul capitolelor, specialisti din domeniu raspund unui scurt chestionar, expunindu-si viziunea proprie asupra solutiilor ce trebuie adoptate pentru eficientizarea comunicarii de criza. Lucrarea se adreseaza studentilor, profesorilor si specialistilor in relatii publice, precum si managerilor.

Cuprins:

Cuvânt înainte 9

Capitolul 1. Criza: definiţii, caracteristici, tipologii 13
1. Definiţii  13
2. Caracteristicile crizelor  22
3. Tipologii   32
Interviu cu Gabriela Lungu, Managing Partner al THE PRACTICE 43

Capitolul 2. Etapele evoluţiei unei crize 49
1. Modelele crizei în cinci etape 50
2. Modelele crizei în patru etape 52
3. Modelele crizei în trei etape 54
Interviu cu Sorana Savu, Senior Partner al Premium Cominunication65

Capitolul 3. Comunicarea de risc 69
1. Definiţii şi tipologii 70
2. Comunicarea de risc: de la eroare la reunite 73
2.1. Eşecurile în comunicarea de risc 73
2.2. Un exemplu fericit: Perrier  77
2.3. Intoxicaţiile alimentare  78
Interviu cu Liliana Şerban, consultant independent 85

Capitolul 4. Comunicarea cu presa în timpul crizei 91
1. Mass-media şi crizele 91
2. Tehnicile de comunicare cu presa în situaţii de criză 93
2.1. Comunicatul de presă  100
2.2. Conferinţa de presă 101
2.3. Dosarul de presă 105
2.4. Noile media 105
3. Rolul specialiştilor în relaţii publice în comunicarea cu presa 112
4. Reguli de relaţionare cu jurnaliştii 119
5. Modurile de raportare a presei la situaţiile de criză 123
5.1. Presa declanşează criza  123
5.2. Presa se implică în prezentarea crizei şi o menţine actuală timp îndelungat 127
5.3. Presa cooperează cu organizaţia în criză pentru a evita crearea de panică 130
5.4. Presa ignoră sau minimalizează criza 135
Interviu cu Adriana Săftoiu, director al Capital Promotion 138

Capitolul 5. Managementul crizei  143
1. Managementul problemelor  143
2. Teoria contingenţei 148
3. Managementul crizei: perspective generale 150
4. Planul de management al crizei 152
5. Comunicarea de criză 161
5.1. Activităţi înainte de declanşarea crizei 163
5.2. Comunicarea în timpul crizei 171
5.3. Activităţi după terminarea crizei  175
Interviu cu Gabriel Pâslaru, director general al Perfect Ltd 177

Capitolul 6. Strategiile de comunicare 181
1. Modelul lui W.L. Benoit 182
2. Modeîul lui W.T, Coombs 190
3. Modelul lui R.H. Caillouet şi M.W. Allen 196
4. Modelul lui K.M. Hearit 200
5. Strategii de comunicare folosite în crizele din România 201
Interviu cu Silvia Bucur, director general al PRAIS Corporale  206

Capitolul 7. Imaginea, identitatea, reputata 209
1. Imaginea 209
1.1. Consideraţii generale 209
1.2. Imaginea corporativă 212
1.3. Construirea imaginii corporative 215
2. Reputaţia  218
3. Identitatea220
4. Conciuzie  224

În loc de încheiere227
Bibliografie 229


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu