Editura Polirom
Colectia Collegium.Relatii publice si publicitate
An aparitie :2009
Traducerea Ioana Manole
ISBN 978-973-46-1500-1
Nr pagini :224
Format 160 x 235
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Imaginile de marca, logourile, modul de prezentare a unor produse, jocurile sint forme de comunicare vizuala. Succesul acestui tip de comunicare este asigurat de coerenta dintre continuturi, simboluri, imagini si suporturile utilizate, care faciliteaza receptarea, intelegerea si memorarea mesajelor de catre destinatari. Utilizat in comunicarea interna si externa a unei organizatii, limbajul imaginilor se supune unor coduri culturale si trebuie sa se adapteze in acelasi timp constringerilor comunicarii. Lucrarea va ajuta sa alegeti tipurile de imagini corespunzatoare diverselor publicuri – parteneri ai firmei, clienti, colaboratori, mass-media –, fiind un ghid util pentru toti profesionistii imaginii si ai comunicarii: agentii de comunicare, directori de comunicare, machetatori, graficieni etc.
Alain Joannes, editorialist politic, analist economic, critic de televiziune, in prezent consultant in comunicare si exploatarea tehnologiilor de diseminare. Are o experienta de peste 40 de ani ca jurnalist in presa scrisa, radio, televiziune si internet. A mai publicat Le journalisme a l’ere electronique (2007).
Imaginile de marca, logourile, modul de prezentare a unor produse, jocurile sint forme de comunicare vizuala. Succesul acestui tip de comunicare este asigurat de coerenta dintre continuturi, simboluri, imagini si suporturile utilizate, care faciliteaza receptarea, intelegerea si memorarea mesajelor de catre destinatari. Utilizat in comunicarea interna si externa a unei organizatii, limbajul imaginilor se supune unor coduri culturale si trebuie sa se adapteze in acelasi timp constringerilor comunicarii. Lucrarea va ajuta sa alegeti tipurile de imagini corespunzatoare diverselor publicuri – parteneri ai firmei, clienti, colaboratori, mass-media –, fiind un ghid util pentru toti profesionistii imaginii si ai comunicarii: agentii de comunicare, directori de comunicare, machetatori, graficieni etc.
Alain Joannes, editorialist politic, analist economic, critic de televiziune, in prezent consultant in comunicare si exploatarea tehnologiilor de diseminare. Are o experienta de peste 40 de ani ca jurnalist in presa scrisa, radio, televiziune si internet. A mai publicat Le journalisme a l’ere electronique (2007).
Cuprins:
Introducere.
Imaginea, sursa de productivitate 11
Partea întîi Ce
transmitem prin imagini?
Capitolul 1. Cunoaşterea potenţialului
imaginilor 15
Şapte
senzaţii 15
Şase emoţii 16
Trei tipuri
de informaţii 17
Trei
rezonanţe 18
Evaluarea
impactului imaginilor 20
Capitolul 2. Crearea imaginii de marcă 23
Legitimitatea
şi poziţia pe piaţă 23
Valori care
ilustrează legitimitatea 26
Criterii
pentru descrierea valorilor 27
Capitolul 3. Prelucrarea unui logo 31
Exploatarea
expresivităţii semnelor 31
Concentrarea
valorilor într-o formă 37
Cînd un logo
este o valoare 40
Capitolul 4. Prezentarea identităţii vizuale
43
Căutarea
coerenţei 43
Harta
grafică 45
Concentrarea
asupra diversităţii 46
Păstrarea
superiorităţii de marcă 48
Structurarea
unui sistem de identitate vizuală 49
Mitologii contemporane 51
Legende urbane 54
Metafore dinamice 54
Inspiraţia
imageriilor puternice 54
Partea a doua. Cum transmitem mesaje prin imagini?
Capitolul 5. Reţete pentru imagini
eficiente 59
Expunerea
perspectivei 60
Perspective plauzibile sau
improbabile 60
Perspective subiective 60
Distanţele 61
Modificarea
profunzimii de cîmp 61
Diversificarea
unghiurilor camerei 62
Plonjeul 62
Contraplonjeul 62
Alternarea
cadrelor 62
Expresivitatea 63
Dinamica 64
Structurarea
imaginii 64
Regula celor trei părţi 64
Linii şi volume 65
Controlul
luminii 66
Teoria umbrelor 66
Repartizarea luminilor 67
Lumină caldă sau rece 67
Cele trei
stări ale culorii 67
Armonii şi discordanţe 68
Materiale şi texturi 68
Ritm şi
tempo 69
Captarea sau simularea mişcării 69
Principalele mişcări ale camerei 70
Ritmul 70
Capitolul 6. Adaptarea semnelor grafice la
desene 73
Cunoaşterea
tipurilor de caractere şi forme 73
Grifonaje, crochiuri şi scheme 73
Semne, pictograme, indicatoare 73
Siluete 75
Embleme şi blazoane76
Gravuri şi medalii 77
Alegerea
unei tehnici după criteriul expresivităţii 78
Creionul şi pana 78
Cerneluri şi tuşuri 78
Acuarele, guaşe, culori acrilice,
uleiuri 79
Capitolul 7. Cum prind glas culorile 81
Obţinerea
gradului optim de vizibilitate 81
Culori,
senzaţii şi emoţii 82
Sugerarea
sentimentelor şi ideilor 86
Inducerea
climatelor 88
Capitolul 8. Ce se poate spune în
fotografie 91
Crearea unei
relaţii prin fotografie 91
Surprinderea
lucrurilor pe care ochiul nu poate să le vadă 92
Motive
pentru alegerea imaginilor alb-negru 93
Dozarea
culorilor: între informaţie şi seducţie95
Capitolul 9. Omniprezenţa înregistrărilor
video 97
Moştenirea
cinematografiei 97
Crearea unui
film de prezentare pentru o companie 98
Utilizarea
efectului de prezenţă 100
Genuri 102
Capitolul 10. Exploatarea imaginilor
digitale 105
Avatarurile
fotografiei 105
Transformări
nelimitate 108
Diaporama
electronică 110
Toate datele
pe un disc 111
Modelarea,
simularea 114
Animaţiile
Flash 115
Capitolul 11. Alegerea tonalităţii 117
Identificarea
registrelor imaginii 117
Registrul directiv 117
Registrul incitativ 118
Registrul indicativ 119
Registrul interactiv 120
Utilizarea codurilor 120
Capitolul 12. Probleme de stil 123
Opt moduri
de a fi ale imaginii123
Stilul expresiv 124
Stilul aluziv 124
Stilul preţios 124
Stilul simplu 125
Stilul sintetic 125
Stilul analitic 126
Stilul realist 126
Stilul ficţional 126
Combinarea
stilurilor şi a codurilor 127
Inventarea
unui stil 128
Abordarea
„publicităţii cu imagini reale” 130
Partea a
treia Ce suporturi alegem?
Capitolul 13. A afişa înseamnă a invita
135
Alegerea
unui subiect demn de a fi celebru 135
Ce mesaje merită să fie strigate? 138
Capitolul 14. Prospecte, broşuri şi
cataloage 143
Informarea
cu ajutorul prospectelor 143
Sensibilizarea
cu ajutorul unui pliant 145
Convingerea
prin intermediul unei broşuri 148
Cum să facem
catalogul un element indispensabil 151
Capitolul 15. Newslettere, reviste, dosare
de presă 155
Fidelizarea
prin newslettere 155
Crearea unei
comunităţi cu ajutorul unui buletin 156
Revista:
seducţie prin informare 157
Dosarul de
presă: economisirea timpului ziariştilor 160
Capitolul 16. Rapoarte şi broşuri 163
Armonizarea
stilului elegant cu densitatea informaţiei în rapoartele de activitate 163
Vocabularul iconografic 163
Modul de
valorizare a conceptelor novatoare168
Cultivarea
empatiei în fascicule 169
Capitolul 17. Ecranele prind viaţă 173
Unicitatea
unei pagini web 173
Alegerea
imaginii interactive 175
Abordarea
hipermedia 176
Construirea
legăturilor hipertextual 178
Capitolul 18. Utilizarea optima a reţelelor
sociale 181
Web-ul 2.0 181
Blogurile 182
Ilustrarea unui blog 182
Fotoblogurile 184
Videoblogurile 185
Platformele
de partajare 186
YouTube, stocare şi partajare 187
Second Life şi imaginile imersive 190
Ilustraţii
193
Concluzii209
Anexă.
Imaginea şi prevederile juridice 211
Captarea şi difuzarea 211
Cele patru tipuri de „creaţii
intelectuale” 212
Cele patru tipuri de drepturi 213
Glosar 217
Lista planşelor, fotografiilor, figurilor şi
tabelelor 221
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu