Editura Rosetti Educational
An aparitie :2010
ISBN 978-973-7881-47-2
Nr pagini :232
Pret : 16,20
lei la elefant ,18 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descriere:
Schimbările se produc tot mai repede, economiile sunt deschise către competiţie iar presiunea la care sunt supuse organizaţiile pentru a face mai mult, mai bine şi cu bani mai puţini este din ce în ce mai mare. Cum să realizezi mai mult decât atât? O soluţie ar fi implicarea creativităţii angajaţilor, astfel încât organizaţia săşi poată continua drumul ascendent, având astfel tot mai multe şanse de a profita de oportunităţile apărute. Dar cum să faci acest lucru? Cărţile occidentale despre management susţin delegarea puterii, participarea şi deschiderea, dar pot oare aceste propuneri anglosaxone să funcţioneze şi în culturile bazate mai mult pe ierarhie? Cartea de faţă acceptă, întro oarecare măsură, soluţia respectivă, dar numai întrun cadru care să permită un grad mai mare de comunicare cu noi înşine şi cu ceilalţi.
Profesorul Ramachander, Rama pentru prieteni, descrie câteva principii şi abordări universal valabile, aplicabile oricărei culturi. El scrie bine, întrun stil captivant, bine informat, graţie relaţiei apropiate, de lungă durată, cu principalii gânditori din domeniul afacerilor şi din alte domenii. El îşi susţine ideile cu exemple din Asia şi din Occident, alături de anecdote amuzante şi propune soluţii precise pentru creşterea creativităţii. Toate acestea, întrun text foarte accesibil, un îndreptar practic pentru manageri şi pentru cei care studiază comportamentul în context organizaţional.
După părerea mea, multe dintre temele propuse aici sunt importante, iar asta nu doar pentru că ele amintesc de subiecte pe care leam tratat eu însămi în lucrări despre creativitate, prin accentul pus pe elementul percepţie, prin modul delicat în care autorul influenţează cunoaşterea şi importanţa recunoaşterii, prin ideea aplicării şi utilizării profunde a diferenţelor individuale. Cartea tratează abordări mai simple ale schimbării, prin folosirea studiilor de caz, a diagramelor şi a unor elemente mai degrabă teoretice, cum este parcursul aleatoriu. Dar pe lângă toate acestea sunt prezente capitole despre însuşirile dialogului şi calmarea gândirii.
Schimbările se produc tot mai repede, economiile sunt deschise către competiţie iar presiunea la care sunt supuse organizaţiile pentru a face mai mult, mai bine şi cu bani mai puţini este din ce în ce mai mare. Cum să realizezi mai mult decât atât? O soluţie ar fi implicarea creativităţii angajaţilor, astfel încât organizaţia săşi poată continua drumul ascendent, având astfel tot mai multe şanse de a profita de oportunităţile apărute. Dar cum să faci acest lucru? Cărţile occidentale despre management susţin delegarea puterii, participarea şi deschiderea, dar pot oare aceste propuneri anglosaxone să funcţioneze şi în culturile bazate mai mult pe ierarhie? Cartea de faţă acceptă, întro oarecare măsură, soluţia respectivă, dar numai întrun cadru care să permită un grad mai mare de comunicare cu noi înşine şi cu ceilalţi.
Profesorul Ramachander, Rama pentru prieteni, descrie câteva principii şi abordări universal valabile, aplicabile oricărei culturi. El scrie bine, întrun stil captivant, bine informat, graţie relaţiei apropiate, de lungă durată, cu principalii gânditori din domeniul afacerilor şi din alte domenii. El îşi susţine ideile cu exemple din Asia şi din Occident, alături de anecdote amuzante şi propune soluţii precise pentru creşterea creativităţii. Toate acestea, întrun text foarte accesibil, un îndreptar practic pentru manageri şi pentru cei care studiază comportamentul în context organizaţional.
După părerea mea, multe dintre temele propuse aici sunt importante, iar asta nu doar pentru că ele amintesc de subiecte pe care leam tratat eu însămi în lucrări despre creativitate, prin accentul pus pe elementul percepţie, prin modul delicat în care autorul influenţează cunoaşterea şi importanţa recunoaşterii, prin ideea aplicării şi utilizării profunde a diferenţelor individuale. Cartea tratează abordări mai simple ale schimbării, prin folosirea studiilor de caz, a diagramelor şi a unor elemente mai degrabă teoretice, cum este parcursul aleatoriu. Dar pe lângă toate acestea sunt prezente capitole despre însuşirile dialogului şi calmarea gândirii.
Cuprins:
Lista figurilor 9
Cuvânt înainte 11
Prefaţă 15
Mulţumiri 17
Introducere 19
1.
Creativitatea: ce este şi de ce trebuie studiată? 31
2. Un nou
mod de a vedea lucrurile 49
3. Gândind
în imagini 73
4. Să
învăţăm să acţionăm: sentimentul descoperirii 101
5. Dialogul:
arta de a gândi împreună 113
6.
Ascultarea este cheia care trece dincolo de zgomotul cuvintelor 126
7. De ce
viteza ucide viaţa creatoare 138
8. Privind
prin globul de cristal: ştiinţa de a construi scenarii 145
9. Rădăcinile
creativităţii: suntem atât de diferiţi unii de alţii 157
10. Cum se
creează energie: Pranayama şi Yoga 170
11. Introspecţie
şi parcurs meditativ 186
12. Competiţia
şi creativitatea în practică 194
13. Momentul
de început: câteva instrumente mai puţin obişnuite 207
14. Să trăim
creativ: un eseu în rezumat 211
15. Înainte de
final 219
Referinţe bibliografice 223
Index 225
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu