Autor : Zoltan Bogathy, Coralia Sulea
Editura Universitatii de Vest
An aparitie :2008
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-973-125-188-2
Nr pagini :399
Anticariat
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Capitol introductiv / XI
Despre autori / XIX
Capitolul 1 Cum sa învăţăm eficient (lldikoErdei) \ 1
1.1. Autodiagnoză
privind învăţarea / 2
1.2. Stilul de
învăţare / 5
1.3. Elemente ale
unui training de învăţare / 9
1.4. Exemple de
programe, straregii de învăţare / 17
1.5. Ghid de
pregătire pentru examen/ 24
Capitolul 2 Eficientizarea activităţii in
mediul academic (Ramona
Paloş) /29
2.1. Parcurgerea
literaturii (bibliografiei) de specialitate/ 30
2.2. Pregătirea
pentru cursuri şi luarea de notiţe /41
2.3. Pregătirea
pentru examen şi examenul propriu-zis /47
Capitolul 3 Abilitâti academice
rnetacognitive (Irina Macsinga
/51
3.1. Tipologia
sarcinilor academice şi mecanismul implicat al învăţării / 52
3.2. Metacogniţia
ca abilitate academică / 53
3.3.
Circumscrierea sferei aplicative a problematicii rnetacognitive / 55
Capitolul 4 Managementul timpului de studiu (Amelia Marian) /59
4.1. Ce presupune
managementul timpului de studiu /60
4.2. Principii de
bază ale managementului timpului de studiu / 62
4.3. Tehnici de
organizare si geslionare a timpului de studiu / 63
4.4. Abilitaţi de
utilizare eficientă a resurselor de limp / 65
4.5. Ulaborarea
calendarului de activităţi săptămânale /67
4.6. Recomandări /69
Capitolul 5 Instrucţiuni pentru realiza rea
prezentării la seminar
(Coralia Sulea şi Cataiina Zaborila)/ 71
5.1. Pregătirea
prezentarii /72
5.2. Părţile
prezentarii / 73
5.3. Recomandări
referitoare ia prezentarea orală / 74
5.5. Marerialul
de suport pentru prezentarea orala / 75
5.4. Cum sa
răspundeţi la întrebări /75
5.7. Lista de
verificare /76
5.6. Evaluarea
prezentării la seminar /76
5.8. Exemplu de
prezentare a unui articol sau a unei sinteze de articole / 77
Capitolul 6 Recenzia de carte (Amelia Marian) \ 79
6.1. Ce este o
recenzie de carte /80
6.2. Structura
unei recenzii de carte/ 81
6.3. Pasi in
redactarea unei recenzii /85
Capitolul 7 Cum sa citeşti critic un articol (Florin Sava) \ 89
7.1. Scopul
citirii critice a unui articol /90
7.2. Evaluarea
sintetică a unui articol / 92
7.3. Evaluarea
analitica a unui articol /93
7.4. Câteva
remarci finale privind evaluarea unui articol / 98
Capitolul 8 Revizuirea literaturii de
specialitate (Laurenţiu P.
Maricuţoiu) / 101
8.1. Introducere 101
8.2. Etape în
documentarea pentru revizuirea literaturii de specialitate 102
8.3. Structura
lucrării 107
Capitolul 9 Ghid pentu realizarea unui eseu (Coralia Sulea) /111
9.1. Introducere
in problematica eseului / 111
9.2. Pasi în
elaborarea unui eseu /113
Capitolul 10 Studiul de caz (Amelia Marian, Ioana Duma, Catalina Zaborila)
\ 123
10.1. Studiul de
caz ca metodă de cercetare şi invaţare in psihologie / 124
10.2. Studiul de
caz educaţional (AmeliaMarian)/ 132
10.3. Studiul de
caz clinic (loana Duma) /145
10.4. Studiul de
caz organizaţionai (Catalina Zaborila) /166
Capitolul 11 Cercetarea psihologică (Delia Virga) \ 185
11.1. Introducere
/ 186
11.2. Etapele
cercetării ştiinţifice / 187
11.3.
Caracteristicile cercetării ştiinţifice / 189
11.4. Tipuri de
cercetări /191
11.5. Raportul de
cercetare /197
Capitolul 12 Cum se construieşte un proiect
de cercetare (Delia Vlrga) /
213
12.1. Cadru
general /214
12.2. Structura
proiectului de cercetare / 216
12.3. Recomandări
generale /224
Capitolul 13 Raportarea unor cercetări
calitative (Delia Virga) /225
13.1. Ce este
cercetarea calitativă / 225
13.2. Raportul
cercetării calitative / 228
Capitolul 14 Repere generale in elaborarea
unei lucrarii de licenţă
(Irina Macsinga) / 233
14.1. Principii
de start /234
14.2. Structura
lucrării de licenţă / 236
Capitolul 15 Susţinerea lucrării de licenţă
şi a disertaţiei (Mona
Vintila şi Delia Vlrga) /249
15.1. Relaţia
profesor-studenti in contexiul pregătirii lucrarii de licenţă/disertaţie/ 249
15.2. Susţinerea
lucrării de licenla /251
15.3. Elaborarea
şi susţinerea disertaţiei / 253
Capitolul 16 Realizarea si prezentarea unei
lucrări la o manifestare ştiinţifica (Mona Vintila) /255
16.1. Rezumate
pentru un congres /255
16.2. Tipuri de
prezentări /261
Capitolul 17 Linii directoare pentru
activitatea in grup (lldiko Erdei şi Coralia Sulea) /271
17.1. Activitatea
grupului /272
17.2. Stadiile
dezvoltării grupului / 273
Capitolul 18 Managementul activităţilor
academice in grup (Rodica
Pantelie şi Andreea Ionescu)/ 287
18.1. Introducere
în problematica activităţii in grup /288
18.2. Principii de
bază ale organizării activităţii in grup de catre profesor /291
18.3. Aspecte ale
desfăşurării muncii in grup din punctul de vedere al studentului /296
Capitolul 19 Cum se pregăteşte şi desfăşoară
un atelier (loana Duma şi
Andreea lonescu) /313
19.1. Etape de
lucru in pregătirea şi desfăşurarea unui atelier /314
Capitolul 20 Strategii de pregătire pentru obţinerea unei
burse de studii in străinătate (AdinaDumitru) /335
20.1. Unde
căutăm? /336
20.2. Documentarea/338
20.3. Pregătirea
documentelor necesare/ 339
20.4. Criterii de
selecţie ale candidaţilor / 343
20.5. Strategii prealabile
de obţinere a informaţiilor/ 345
Capitolul 21 Managementul proiectelor (Corina llin) /347
21.1. Introducere
/ 348
21.2. Ce este un
proiect? De ce avem nevoie de proiecte? /349
21.3. Elaborarea
proiectelor /352
21.4. Lecţiile
experienţei/ 356
Bibliografie
/356
Anexa
1 : Standarde internaţionale de redactare şi citare/ 369
Anexa
2 : Standardele etice in cercetarea
psihologică /375
Anexa
3 : Exemplu de citire critică a unui articol / 381
Anexa
4 : Cerere de finanţare pentru proiect de cercetare exploratorie / 397
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu