03/02/2018

COPII ABANDONATI AI ROMANIEI. Privatiune, dezvoltare cerebrala si eforturi de recuperare

Autor :Charles A. Nelson, Nathan A. Fox, Charles H. Zeanah
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2014
Editia originala: Romania's Abandoned Children. Deprivation, Brain Development, and the Struggle for Recovery The President and Fellows of Harvard College, 2014
Traducere din engleza Manuela Nicolae
ISBN 978-606-719-181-3
Nr pagini :448
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura23,99 lei la elefant , 22,54 lei la librarie.net


Descrierea editurii:

          Căderea regimului ceauşist în 1989 a lăsat în întreaga Românie aproximativ 170 000 de copii în 700 de orfelinate supraaglomerate, pauperizate şi cu personal insuficient. Acesta este contextul în care o echipă americană de specialişti în sănătate mentală a demarat cel mai complex studiu modern despre efectele instituţionalizării asupra stării de bine a copiilor. Copiii abandonaţi ai României, o descriere fidelă a acestei cercetări, ilustrează şi eforturi de recuperare preţul devastator plătit de copiii lipsiţi de îngrijire empatică, de interacţiune socială, de stimulare şi de siguranţă. Demarat în 2000, Proiectul de Intervenţie Timpurie „Bucureşti" a reprezentat o analiză riguros controlată a plasamentului familial ca alternativă a instituţionalizării. 
        În studiul lor desfăşurat pe parcursul a 12 ani, cercetătorii americani au inclus 136 de copii orfani cu vârsta de cel mult trei ani şi i-au distribuit aleatoriu pe jumătate dintre ei în familii sociale, cealaltă jumătate rămânând în instituţiile de ocrotire. Pe lângă faptul că s-au dovedit a avea un IQ mult redus, copiii instituţionalizaţi au prezentat o gamă variată de tulburări sociale şi emoţionale, precum şi modificări în dezvoltarea cerebrală. În schimb, în ceea ce-i priveşte pe copiii ajunşi în familii sociale, cu cât aceştia au fost plasaţi mai devreme, cu atât mai bine s-au recuperat. Cartea de faţă reprezintă atât o contribuţie ştiinţifică remarcabilă în domeniul psihologiei şi neuroştiinţei dezvoltării, cât şi un îndemn energic la adresa autorităţilor autohtone (şi de pretutindeni) în a îmbunătăţi soarta copiilor instituţionalizaţi.

Charles A. Nelson este profesor de pediatrie şi neuroştiinţe la Harvard Medical School. Nathan A. Fox este directorul Laboratorului de Dezvoltare a Copilului de la Universitatea din Maryland.
Charles H. Zeanah este profesor de psihiatrie a copilului şi adolescentului la Universitatea Tulane.

Cuprins:

Prefata 9

1. Inceputul unei calatorii 11
2. Organizarea si demararea studiului 31
3. Istoria institutionalizarii copiilor in Romania 53
4. Considerente etice 86
5. Interventia prin plasament familial 112
6. Institutionalizarea si riscurile ei asupra dezvoltarii 144
7. Cognitie si limbaj 177
8. Institutionalizarea timpurie si dezvoltareacreierului 208
9. Crestere, motricitate si dezvoltare celulara 240
10. Dezvoltarea socioemotionala 258
11. Psihopatologie 303
12. O imagine de ansamblu 340

Multumiri 377
Referinte 38

Note 430


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu