Autor: Nöel Janis-Norton
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2016
Editia I
Editia originala: Calmer, Easier, Happier Homework
Traducerea Iulia Dodu
ISBN 978-606-719-825-6
Nr pagini : 286
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 14 - 39 lei pe okazii, 10,5 lei la elefant, 29,25 lei la librarie.net
Fiecare părinte își dorește ca, încă din primii ani de școală, copilul lui să asimileze cât mai temeinic noțiunile și deprinderile care îi vor asigura un bun start în viață. Însă când vine vorba despre „temele pentru acasă", tentațiile desenelor animate și jocurilor video, cantitatea uneori prea mare de exerciții și programul haotic al copilului transformă temele în corvoadă, nervi și plânsete. Bazându-se pe zeci de ani de predare și consiliere psihoeducațională, autoarea oferă părinților cele mai adecvate soluții pentru a-i ajuta pe copii să devină mai ordonați, mai implicați și mai autonomi în rezolvarea temelor școlare. Pornind de la o serie de tehnici psihologice („lauda descriptivă", „ascultarea reflexivă", „recompense și măsuri"), autoarea demonstrează, cu nenumărate exemple, cum stabilirea unui program constant și previzibil pentru teme (inclusiv în perioadele de vacanță) poate îmbunătăți nu doar deprinderile de citit, scriere și memorare, dar și motivația și încrederea în sine a copilului. Cartea se adresează părinților cu copii între 4 și 14 ani, precum și învățătorilor și profesorilor de gimnaziu.
Noël Janis-Norton este învățătoare și psihopedagog cu peste 40 de ani experiență didactică în SUA și Anglia, este creatoarea metodei „Parentajul mai calm, mai uşor și mai fericit".
Cuprins:
Avertisment 9
Mulţumiri 11
Cuvânt-înainte 13
Secţiunea 1. Parteneri in educaţie: părinţi, elevi şi profesori 17
Capitolul 1 Cum se desfăşoară temele la voi acasă? 19
Capitolul 2 Ce este "succesul şcolar" şi de ce contează atât de mult? 23
Capitolul 3 De ce şcolile nu sunt suficiente pentru a ajuta toţi elevii să îşi atingă potenţialul maxim 29
Capitolul 4 De ce este nevoie ca părinţii să se ocupe de educaţia copiilor lor, ce înseamnă acest lucru cu adevărat şi la ce poate duce 33
Secţiunea 2 Reguli şi rutine legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres 1743
Capitolul 5 Reguli şi rutine esenţiale legate de efectuarea temelor cu calm şi fără stres 45
Capitolul 6 Stabilirea şi întărirea noilor reguli şi rutine legate de efectuarea temelor 61
Capitolul 7 Probleme tipice în efectuarea temelor şi soluţii pentru acestea 93
Capitolul 8 Calculatoare, meditatori şi caiete de exerciţii: ajutoare sau impedimente? 109
Capitolul 9 Îmbunătăţirea stilului de viaţă al celui mic poate perfecţiona obişnuinţele legate de efectuarea temelor 119
Secţiunea 3 Să învăţăm cum să învăţăm 127
Capitolul 10 Încurajarea autonomiei 129
Capitolul 11 Îmbunătăţirea memoriei şi culturii generale 139
Capitolul 12 Îmbunătăţirea deprinderilor de recapitulare 161
Capitolul 13 Îmbunătăţirea deprinderilor de gândire 169
Secţiunea 4 Cititul şi scrisul: baza succesului şcolar 181
Capitolul 14 Îmbunătăţirea deprinderii de a asculta 183
Capitolul 15 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: acurateţe şi fluenţă 189
Capitolul 16 Îmbunătăţirea deprinderii de a citi: înţelegerea celor citite 205
Capitolul 17 Îmbunătăţirea deprinderilor de scriere: fraze, paragrafe, poveşti şi eseuri 213
Capitolul 18 Îmbunătăţirea ortografiei şi punctuaţiei 227
Capitolul 19 Îmbunătăţirea scrisului de mână 249
Capitolul 20 Îmbunătăţirea deprinderilor de recitire atentă şi corectare 265
Concluzie 279
Anexă Cea mai utilă listă de cuvinte 283
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu