11/05/2023

MODELUL INTEGRATIV STRATEGIC DE SUPERVIZARE


Autor: Loredana-Ileana Viscu
Editura Universul Academic
Colectia Serii de autor
An aparitie : 2018
Editia I
ISBN 978-606-94630-5-5
Nr pagini : 106
Format 176 x 250
Pretul la data postarii : 20 lei la Editura, 16,80 lei la librarie.co


Descrierea editurii:

        Acest studiu a fost realizat prin participarea terapeutilor supervizati si a terapeutilor autonomi din cadrul Asociatiei de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa (ACCPI) din trei centre de formare din diferite zone geografice ale tarii: Capitala (Bucuresti), Banat (Timisoara si Resita) si Ardeal (Hunedoara si Deva).
        Prin ipotezele propuse, studiul a urmarit existenta unor diferente pe zone geografice referitoare la evaluarea supervizarii si a stilurilor de supervizare practicate de supervizor. Din cele trei ipoteze ale studiului, prima a fost confirmata in totalitate, a doua a fost confirmata in mare parte, iar cea de-a treia nu a fost confirmata.
        Astfel, conform primei ipoteze s-a confirmat existenta unor diferente in privinta evaluarii supervizarii (stabilirea obiectivelor si feedback) pe zone geografice:
• componenta Stabilirea obiectivelor a plasat in ordine descrescatoare zonele geografice supuse studiului dupa cum urmeaza: Capitala (Bucuresti), Ardeal (Hunedoara si Deva) si Banat (Timisoara si Resita);
• componenta Feedback a oferit urmatoarea ordine descrescatoare a mediilor pe zone geografice: Ardeal (Hunedoara si Deva), Capitala (Bucuresti) si Banat (Timisoara si Resita).

        Loredana-Ileana Vîșcu (Loredana Drobot/Loredana Cadariu) este profesor universitar doctor, fiind şi directorul Centrului de Cercetări Calitative în Consiliere şi Psihoterapie, din cadrul Facultăţii de Psihologie, Universitatea „Tibiscus” din Timişoara. Ca practician este psiholog şi psihoterapeut în orientarea psihoterapie integrativă, fiind şi membru fondator și vicepreşedinte al Asociaţiei de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă (ACCPI), în cadrul căreia este şi formator şi supervizor. Activitatea didactică și științifică este concretizată în numeroase lucrări și cărți. Sursa Universul academic
        Dintre cartile sale:
Psihoterapie integrativă strategică. Teorie şi aplicaţii practice (coautor), Liber Mundi 2016
Factorii comuni în psihoterapie. O abordare integrativ-strategică (coautor), Pro Universitaria 2017
Studii in psihoterapia integrativa strategica (coautor), Pro Universitaria 2017
Studii in psihoterapie. Abordare integrativa (coautor), Universul Academic 2019

Cuprins:

Capitolul 1. STANDARDUL PROFESIONAL PROPUS PENTRU TERAPEUT ŞI SUPERVIZOR  7 
1.1. Competentele transversale, generale şi specifice  8
1.2. Graficul dezvoltării profesionale 19 
1.3. Schiţă-cadru pentru programul de formare destinat asistentilor formatori/ supervizori în devenire 21 

Capitolul 2. MODELE DE SUPERVIZARE DE GENERATIA I SI GENERAT1A A II-A 24 
2.1. Modele de supervizare de generaţia I  24 
2.2. Modele de supervizare de generaţia a II-a 26 

Capitolul 3. MODELUL INTEGRATIV STRATEGIC DE SUPERVIZARE 29 
3.1. Prezentatea generală a modelului integrativ strategic de supervizare 29 
3.2. Invătarea în supervizare 31 
3.2.1. Supervizarea ca proces de invătare. Cadrul general 31 
3.2.2. Andragogia. Principille lui Knowles in supervizare 34 
3.2.3. Invăţarea autodirijata in supervizarea clinică 37 
3.3. Modele constructiviste ale invătării în supervizare 41 
3.3.1. Teorille invătării 41 
3.3.2. Teoriile constructiviste ale invătării în programele de formare în psihoterapie 44 
3.3.2.1. Constructivismul social: L. Vîgotsky 46 
3.3.2.2. Constructivismul lui J.Bruner 50 
3.3.2.3. Modelul interactionist al Şcolii de psihologie socială genetică 54 
3.4. Proiectarea activităţii de supervizare 57 
3.4.1. Cadrul general al proiectării supervizarii 57 
3.4.2. Metode specifice utilizate in supervizare 59 
3.4.2.1. Metodele de derulare 60 
3.4.2.2. Metodele de feedbaek şi de evaluare. Portofoliul 63 
3.4.3. Materiale didactice utilizate in supervizare 65 
3.5. Factorii de invăţare din perspectiva evaluării 67 
3.6. Reflectarea in supervizare 71 
3.6.1. Reflectarea ca si competenţă 71 
3.6.2. Reflectarea asupra proceselor paralele din supervizare 73 
3.6.3. Reflectarea asupra relaţiilor din supervizare în termenii unor triunghiuri de putere 76 
3.6.4. Reflectarea asupra transferului terapeutului supervizat 77 
3.6.5. Reflectarea supervizorului asupra contratransferului 78 
3.6.6. Reflectarea asupra invarţării 79 

Capitolul 4. STUDIU CLINIC   80 
4.1. Metodologia cercetării  81 
4.2. Interpretarea rezultatelor 84 
4.2.1.Procesul de evaluare din lnventarul de supervizare. Rezultatele obţinute in Bucureşti, Ardeal si Banat 84 
4.2.1.1. Stabilirea obiectivelor supervizării. Analiza rezultatelor în Bucureşti, Ardeal şi Banat 86 
4.2.1.2. Stabilirea feedback-ului în supervizare. Analiza rezultatelor în Ardeal, Bucureşti şi Banat 89 
4.2.2. Inventarul stilurilor supervizorului 91 
4.2.2.1. Rolurile de consilier si de consultant al supervizorului  93 
4.2.2.2 .Autoevaluarea supervizorului 94 
4.2.3. Formularul alianţei de supervizare pentru supervizat 98 
4.3. Concluziile studiului 99 

BIBLIOGRAFIE 103        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu