Autor: Caroline Maguire, Teresa Barker
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: Why Will No One Play with Me?The Play Better Plan to Help Children of All Ages Make Friends and Thrive
Traducerea Corina Mihaela Tudose
ISBN 78-606-40-0777-3
Nr pagini : 486
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :10 lei la Editura, 10,05 lei la elefant, 14,70 lei la libris
Descrierea editurii:
Observi cum copilul tău este adesea exclus din grupul de joacă? Îl vezi cum rămâne pe dinafară atunci când se aleg echipele sau afli că-și petrece pauzele singur? Toate acestea se pot schimba, cu ajutorul tău și al planului Joacă-te mai bine. Deschizând această carte și folosind-o împreună cu copilul tău, îl vei învăța cum să-și conștientizeze emoțiile, cum să citească indiciile sociale, cum să inițieze și să continue o conversație, cum să se comporte la joacă, cum să coopereze și să colaboreze cu ceilalți.
Veți găsi împreună în aceste pagini o strategie clară, ușor de aplicat, împărțită în pași mici, cuantificabili, asupra cărora puteți reveni ori de câte ori este nevoie. Prin numeroasele sale exemple și exerciții, această carte îi va ajuta pe copii, dar și pe cei mai mari, să-și facă prieteni și să se bucure de o viață socială activă.
Caroline Maguire, specialist în educație și dezvoltarea copiilor, coach, și trainer, a fondat Social Emotional Learning, o metodă destinată învățării abilităților sociale.
Teresa Barker este jurnalist, co-autoare a mai multor cărți de parenting
Cuprins:
Introducere 11
Partea I. Care-i povestea?
1. Care-i povestea? 31
2. Funcţiile executive: Creierul este căpitan de vas pentru navigarea socială 55
3. Parentaj după manual: Sunteţi un coach înnăscut 80
4. Cele 6 condiţii necesare obţinerii succesului în plan social 92
Manualul părintelui-coach: ghiduri pentru coaching, chestionare şi instrumente de lucruPartea a II-a. Planul Joacă-te mai bine!
5. Cele opt principii ale coachingului eficace în domeniul abilităţilor sociale 101
6. Chestionarul stilului de procesare în evaluarea copiilor: Puncte forte, interese şi stiluri de procesare/gândire 116
7. Chestionarul funcţiilor executive pentru copii: Evaluarea abilităţilor sociale ce ţin de funcţionarea executivă 131
8. Seturile de lecţii CFE pe scurt: Calea spre mai bine şi cum vei şti? 146
9. Cum prezentaţi copilului Planul Joacă-te mai bine! Ghidul interactiv de conversaţie 165
10. Avantajul terenului propriu: Coachingul la domiciliu şi exersarea dobândirii abilităţilor de bază 184
Partea a III-a. Joacă-te mai bine! —
seturi de lecţii pentru îmbunătăţirea abilităţilor sociale bazate pe funcţia executivă
11. Setul de bază — Punctul de plecare pentru fiecare! 193
12. Eu sunt flexibil: Flexibilitate/Adaptabilitate 229
13. În căutare de indicii şi comori: „Citirea" camerei 249
14. Cui te adresezi? Adaptarea strategiilor de comunicare la nevoile celor din jur 275
15. Construieşte de aici: Comunicarea şi relaţiile de prietenie 296
16. Prietenia este un drum cu două sensuri: Cât de repede îl parcurgi? Cooperare, participare şi rezolvare de probleme 318
17. Cum înveţi să te pui în locul altcuiva: Preluarea unui punct de vedere diferit 345
18. O dată a fost suficient: Capacitatea de autoreglare 361
19. Nu-i lăsa să te vadă cum transpiri: Capacitatea de reglare emoţională 377
Întâlnirile de joacă şi alte ocazii apărute la orizontPartea a IV-a. Planul Joacă-te mai bine!
20. Planificarea întâlnirilor de joacă: Cum le puteţi stabili şi planifica eficient 401
21. Întâlnirile de joacă: Făcând coaching de pe tuşă 414
22. Cum a mers? Şedinţa de analiză de după repriza de joacă 427
23. Rezolvarea problemelor: Cum puteţi profita de obstacole, piedici şi rezistenţe 443
24. Vă descurcaţi de minune! 453
Mulţumiri 460
Anexe 466
Bibliografie 472
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu