Autor: Keri K. Powers
Editura Polirom
Colectia Psihologia copilului & parenting
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala:
Traducerea Diana Trancuta
ISBN
Nr pagini : 392
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :44,95 lei la Editura, 35,96 lei la elefant, 42,70 lei la libris
Descrierea editurii:
De la contactul vizual până la angajarea într-o conversație, dezvoltarea abilităților sociale ale copilului este un factor important pentru succesul său la școală, iar mai târziu la locul de muncă și în viață, în general. Ca să funcționeze eficient în sfera socială, copilul tău trebuie să învețe să recunoască, să interpreteze și să răspundă în mod adecvat tuturor situațiilor sociale, pentru a concilia propriile nevoi și așteptări cu cele ale altora. Cele peste 150 de activități, concepute pentru a-i învăța pe copiii între 1 și 8 ani abilitățile sociale prin intermediul jocurilor, pot fi inițiate nu numai de cadrele didactice, ci și de părinți. Folosește-le pentru a-ți dezvolta relația cu copilul și a-l ajuta să înțeleagă lumea și pe oamenii din jur și bucurați-vă de timpul în care creșteți împreună!
Keri K. Powers este licenţiată în educaţie şi dezvoltare umană şi are o acreditare de consilier de şcoală primară în SUA
Cuprins:
Introducere 11
Partea 1. NOTIUNI DE BAZĂ
Capitolul 1. INTRODUCERE ÎN ABILITĂȚILE SOCIALE 15
Ce sunt abilităţile sociale? 15
Avantajele abilităţilor sociale solide 16
Când se dezvoltă abilităţile sociale? 17
Cum își dezvoltă copiii abilităţile sociale 21
Cum să oferi o îndrumare delicată pentru dezvoltarea abilităţilor 26
Sfaturi generale pentru a-i ajuta pe copii 29
Partea a II-a. ACTIVITĂŢI
Capitolul 2. SĂ VORBIM! ABILITĂȚILE DE COMUNICARE 33
Ce înseamnă comunicarea? 33
În ce constă comunicarea? 33
Comunicarea pe înţelesul copiilor 34
De ce sunt importante abilităţile de comunicare 34
Unde și când își folosesc copiii abilităţile de comunicare 35
Cum să folosești acest capitol 35
Limbajul bebeluşilor 36Să stăm puţin de vorbă 37Discuții despre cărți 38Volumul vocii 39Simt, am nevoie 41Acum mă auzi? 43Obiectul secret 45Telefonul fără fir 47Ai prefera så...? 49Să tragem cu ochiul 51Mima cu sentimente 53Şoarece, bufniță, urs 55Emoticoane vorbitoare 57Rânduri tăcute 59Parteneri in labirint 61Jocul numerelor 63Ascultare și origami 65
Capitolul 3. SĂ ASCULTĂM! ABILITĂȚILE DE ASCULTARE ACTIVĂ 67
Ce înseamnă ascultarea activă? 67
În ce constă ascultarea activă? 67
Ascultarea activă pe înţelesul copiilor 68
De ce sunt importante abilităţile de ascultare activă 68
Unde și când își folosesc copiii abilităţile de ascultare activă 69
Cum să folosești acest capitol 69
Educă un copil capabil să asculte 70Indicații simple 71Fii atent la indicații, ucenic bucătar! 72Parole pentru mișcare 75Prezentarea 77Muzică pe nuferi 79Ascultă și acționează 81Ascultă, gândește și acționează 83Top zece 85Construcții din cuburi 87Trop, trop, fă cu ochiul 89îți spun dacă-mi spui și tu 91Continuă propoziția 93Împărtășirea preferințelor 95Stânga-dreapta 97Desenăm spate în spate 99
Capitolul 4. BAZEAZĂ-TE PE MINE! ABILITĂȚILE DE COOPERARE 101
Ce înseamnă cooperarea? 101
În ce constă cooperarea? 101
Cooperarea pe intelesul copiilor 102
De ce sunt importante abilităţile de cooperare 102
Unde și când își vor folosi copiii abilităţile de cooperare 103
Cum să folosești acest capitol 103
Echipa de constructori 104Tu alegi, eu aleg 106Barca de salvare 108Planificare urbană 110Yoga în echipă 112Cursa spațială 114Cercul cu baloane 116Alfabetul 118Echipa de limbo 119Hula hoop pe vârful degetelor 121Cursa in trei picioare 123Cursa cu obstacole 125Muncă în echipă! 127Provocarea STEM. 129Cartea de povești 131Traversarea râului 133
Capitolul 5. SĂ NE IMPLICĂM! ABILITĂȚILE DE ASUMARE A RESPONSABILITĂȚII 135
Ce înseamnă responsabilitatea? 135
În ce constă responsabilitatea? 135
Responsabilitatea pe înţelesul copiilor 135
De ce sunt importante abilităţile de asumare a responsabilității 136
Unde și când își vor folosi copiii abilităţile de asumare a responsabilității 136
Cum să folosești acest capitol 137
Aşteptările familiei 138Monitorizarea responsabilității 140Sortarea hainelor 142Ștafeta cu jucării 144Provocarea treburilor casnice 146Micul grădinar 149Spa pentru animalul de companie 151Cu mașina prin oras 153Responsabilitate (n)ouă 155Linia de producție 157O mână de ajutor 159Gestionarea timpului 161Ne implicăm în comunitate 163Adoptă un vecin 165Să facem economii 167Tura de la restaurant 169Mingi în aer 171Proiectul mândriei 173
Capitolul 6. TE ÎNŢELEG! EMPATIA 175
Ce înseamnă empatia? 175
În ce constă empatia? 176
Empatia pe înțelesul copiilor 176
De ce este importantă empatia 176
Unde și când îşi vor folosi copiii empatia 177
Cum să folosești acest capitol 177
Emoții puternice 178Joaca de-a părinții 180Reuniune de familie 181Anticiparea sentimentelor personajelor 183Povesti în faţa oglinzii 185Investigaţie în seara de film 187Curaţenia în comunitate 189Soluţionarea conflictelor in familie 191Animale in lumina rejlectoarelor 193Emoticoane si emoţii 195Fii o veioză! 197Detectivii perspicace 199lndicii despre colegi 201Interviu cu un bunic 203Pune-te în locul altcuiva 205Observă-i pe oamenii din parc 207Harta empatiei 209Schimbă echipa 211
Capitolul 7. ALĂTURĂ-TE DISTRACŢIEI! ABILITĂŢILE DE RELAŢIONARE 213
Ce inseamnă relaţionarea? 213
In ce constă relaţionarea? 214
Relaţionarea pe inţelesul copiilor 214
De ce sunt importante abilităţile de relaţionare 214
Unde si când îşi vor folosi copiii abilităţile de relaţionare 215
Cum să foloseşti acest capitol 215
Toată lumea la bord! 216Vreau si eu să mă joc 218Numitorul comun 220Tesem o pânză 222Conversaţie de grup 224La fel, dar diferiţi 227
Capitolul 8. STĂPÂN PE SITUATIE. ABILITĂTILE DE AUTOCONTROL 229
Ce înseamnă autocontrolul? 229
In ce constă autocontrolul? 229
Autocontrolul pe înţelesul copiilor 230
De ce sunt importante abilităţile de autocontrol 230
Unde şi când îşi vor folosi copiii abilităţile de autocontrol 231
Cum să foloseşti acest capitol 231
Trupa din garaj 232Dansul cu opriri 234Aplauze ritmate 236Miscări linistitoare de yoga 238Atinge baloanele! 240Leapsa 242Mai tare, mai incet 244Simon spune 246Oblinda, oglinjoară 248Palatul Buckingham 250Joc de culturd generală 252Îmi dai voie să ...? 254Pe locuri, fiţi gata, dans! 256Volei cu baloane 258Curăţenie cu maşinuţe 260
Capitolul 9. PĂSTREAZĂ-ŢI CALMUL! ABILITĂŢILE DE AUTOREGLARE EMOTIONALĂ 263
Ce înseamnă autoreglarea emoţională? 263
In ce constă autoreglarea emoţională? 264
Autoreglarea emoţională pe inţelesul copiilor 264
De ce sunt importante abilităţile de autoreglare ernoţională 265
Unde şi când îşi vor folosi copiii abilităţile de autoreglare emoţională 266
Cum să foloseşti acest capitol 266
Autoreglarea emoţional prin receptivitate 267Program pentru autoreglarea emoţională 269Colţul de relaxare 271Numeşte emoţia 273Respiraţia controlată 275Baloane de săpun 277Exerciţii de respiraţie în echipă 279Exerciţii de respiraţie cu animalele de pluş 281Respiraţia dragonului 283Umăr, umăr, imbrăţisare 285Eliberarea energiei 287E timpul pentru o pauză 289Scanare corporală 291Relaxarea musculară progresivă 294Zmeu, copac, broască 297Meditaţia constientă 299Creează-ti propria mantra 303Antrenament senzorial 305Detasare 307
Capitolul 10. PUNE-TI MINTEA LA CONTRIBUTIE! ABILITĂTILE DE SOLUTIONARE A PROBLEMELOR 309
Ce înseamnă soluţionarea problemelor? 309
In ce constă soluţionarea problemelor? 309
Soluţionarea problemelor pe inţelesul copiilor 310
De ce sunt importante abilităţile de soluţionare a problemelor 310
Unde si când îşi vor folosi copiii abilităţile de soluţionare a problemelor 310
Cum să foloseşti acest capitol 311
Obiectul lipsă 312Apasă! 314Fortul primitor 315Podeaua e din lavă! 317Inventează-ti propriul joc 319Congresul inventatorilor 321Ecbilibristică 323Avionul din hârtie 325Zgârie-nori din spaghete 327Desene în echipă 329Mijloace de transport 331Reclama 333Povestiri creative 335Turnul din baloane 337ldentifică liderul 339Intoarce pătura! 341Scbimbarea poveştii 343
Capitolul 11. ŞI TU EŞTI IMPORTANT! RESPECTUL FAŢĂ. DE CEILALŢI 345
Ce înseamnă respectul? 345
In ce constă respectul? 345
Respectul pe inţelesul copiilor 346
De ce este important respectul 346
Unde şi când vor manifesta copiii respect 346
Cum să foloseşti acest capitol 347
Rosu, verde 348Puzzle in familie 350Respect si bingo 352Cercul complimentelor 354Respectul dincolo de ecran 356Detectivii respectuosi 358Regula de aur 360Poezii cu complimente 362Bunele maniere în convorbirile telefonice 364Respectarea limitelor 367Reteta respectului 370
Partea a III-a APLICATII PRACTICE
Capitolul 12. INTEGRAREA ABILITĂTILOR SOCIALE IN VIATA DE ZI CU ZI 375
Metode de aplicare a abilităţilor sociale în viaţa de zi cu zi 375
Concluzii 384
Index 387
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu