18/05/2023

GESTALT TERAPIE PRACTICA. 50 de exercitii pentru a trai clipa prezenta

Autor: Catherine Clouzard
Editura Philobia
Colectia Exercitii
An aparitie : 2023
Editia I
Editia originala: 50 exercices de Gestalt-thérapie. Le secret de l'instant présent
Traducerea Catalina Leuca
ISBN 978-606-9707-74-6
Nr pagini : 120
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34 lei la Editura, 25,50 lei la elefant, 34 lei la libris


Descrierea editurii:

        Blocat in preocuparile tale din trecut si prins in ritmul ametitor al vietii, se intampla frecvent sa nu profiti din plin de momentul prezent, pierzand astfel experiente cu adevarat esentiale.
        Plecand de la cercetarile psihanalistilor Laura si Fritz Perls despre Gestalt terapie, Catherine Clouzard propune 50 de exercitii de dezvoltare personala pentru a reusi sa constientizezi tot ceea ce se petrece la nivel corporal, mental si emotional, intelegand astfel ce se intampla in interiorul tau in raport cu mediul inconjurator.
        Fiind atent la senzatii, corpul iti devine aliat in incercarea de a avea relatii armonioase si a fi mai prezent in viata de zi cu zi, respectand unicitatea si valorile profunde ale fiecaruia.

        Catherine Clouzard este absolventă a Școlii pariziene de Gestalt terapie, a Institutului de Arte Vizuale din Orléans și a Universității din Lille (Artele spectacolului), dar și terapeut pasionat de procesul creativ. Este facilitator de seminare pentru grupuri din instituții și organizații, însoțind oamenii pe drumul creativității proprii cu ajutorul unei metode multidisciplinare

Cuprins:

Introducere

I. Te aşezi, încetineşti, observi şi îţi respecţi ritmul  13
Exerciţiul nr. 1. Cum să mă concentrez pe ceea ce se petrece aici şi acum?  13
Exerciţiul nr. 2. Cum mă simt?  15
Exerciţiul nr. 3. Mă simt în formă  În formă de ce?  17
Exerciţiul nr. 4. Cum să identific o nevoie nou apărută?  18
Exerciţiul nr. 5. Cum să răspund acestei nevoi nou apărute?  20
Exerciţiul nr. 6. Cum să-mi îndeplinesc o dorinţă?  22
Exerciţiul nr. 7. Odată dorinţa îndeplinită, cum s-o interiorizez?.. 24
Exerciţiul nr. 8. Cum să îmi dau seama dacă ciclul contact pe care l-am parcurs este complet?  26
Exerciţiul nr. 9. Cum pot descoperi situaţiile neîncheiate?  27
Exerciţiul nr. 10. Îmblânzesc vidul  29

II. Înţelege conflictele interioare  31
Exerciţiul nr. 11. Am oare tendinţa de a nu îndrăzni să mă exprim în anumite situaţii?  31
Exerciţiul nr. 12.  Mă înşel sau sunt pe drumul cel bun?  33
Exerciţiul nr. 13. Ce spune această imagine despre mine?  36
Exerciţiul nr. 14. Ascult de propriile dorinţe sau de ale altora pentru a-mi trăi viaţa?  37
Exerciţiul nr. 15. Am tendinţa de a evita anumite situaţii?  39
Exerciţiul nr. 16. Ce am acceptat fără să analizez, iar acum nu este pe placul meu?  42
Exerciţiul nr. 17. Trec în revistă mecanismele de apărare   44

III. Ascultă-ţi corpul  47
Exerciţiul nr. 18. Sunt corpul meu  47
Exerciţiul nr. 19. îmi ascult corpul  49
Exerciţiul nr. 20. Postura dezvăluie cum mă simt  50
Exerciţiul nr. 21. Ce trasmit mâinile despre mine  51
Exerciţiul nr. 22. Ce transmit durerile de care sufăr?  52
Exerciţiul nr. 23. Îmi desenez durerea şi procesul de vindecare  54
Exerciţiul nr. 24. Ce dezvăluie felul în care mănânc?  55
Exerciţiul nr. 25. Cum mă împart între feminitate şi masculinitate  59
Exerciţiul nr. 26. Cum pot elibera din constrângeri expresia propriului corp?  61

IV. Fii atent la emoţii  63
Exerciţiul nr. 27. Ce-mi aduce bucurie?  63
Exerciţiul nr. 28. Ce mă întristează?  64
Exerciţiul nr. 29. Ce mă face să plâng la acest film?  66
Exerciţiul nr. 30. Ce îmi transmite furia mea?  67
Exerciţiul nr. 31. Îmi îmblânzesc furia  69
Exerciţiul nr. 32. Ce este frica aceasta?  72
Exerciţiul nr. 33. Cum îmi revin după o experienţă violentă?  75
Exerciţiul nr. 34. Cum mă eliberez de o încărcătură emoţională?  76
Exerciţiul nr. 35. Cursorul emoţiilor  78

V. Pune-ţi gândurile în ordine  81
Exerciţiul nr. 36. Cine sunt eu, de fapt?  81
Exerciţiul nr. 37. Care sunt valorile mele?  83
Exerciţiul nr. 38. Cum să-mi folosesc visele?  84
Exerciţiul nr. 39. Cum pot ieşi dintr-o situaţie dificilă?  86
Exerciţiul nr. 40. Fac triajul după fiecare experienţă  88
Exerciţiul nr. 41. Cum pot avea o privire de ansamblu asupra propriei vieţi?  90

VI. Câştigă-ţi libertatea şi dă dovadă de responsabilitate  93
Exerciţiul nr. 42. Cum mă disting într-un grup?  93
Exerciţiul nr. 43. Cum îmi însuşesc un cuvânt încărcat de sens pentru mine?  95
Exerciţiul nr. 44. Ce dezvăluie obiectele de care sunt ataşat?  96
Exerciţiul nr. 45. O metaforă pentru a descrie greutăţile prin care trec  98
Exerciţiul nr. 46. Cum mă pregătesc pentru lucrurile bune care mi s-ar putea întâmpla?  99
Exerciţiul nr. 47. Cum îmi dau voie să...?  101
Exerciţiul nr. 48. Şi dacă aş acţiona diferit?  102
Exerciţiul nr. 49. Cum să-mi armonizez diferitele aspecte ale vieţii?  103
Exerciţiul nr. 50. Cum să evit ceea ce mi se întâmplă?  105

Concluzie  107
Lecturi suplimentare  109

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu