26/05/2023

ADOLESCENTA. Cand educarea nu mai e posibila

Autor: Jesper Juul
Editura Univers
Colectia Educatie cu blandete
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: ?
Traducerea Mara Yvonne Wagner
ISBN 978-973-34-1350-9
Nr pagini : 216
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 22,75 lei la Editura, 26,25 lei la elefant, 33,25 lei la libris


Descrierea editurii:

        Avem sute de cărți pentru părinții de copii mici, iar pentru părinții de copii mari avem atât de puține... De ce oare, când pubertatea și adolescența sunt perioade de tranziție atât de încărcate de emoții și nesiguranță și pentru copiii mari, și pentru părinții lor?
        Această carte de Jesper Juul își propune să le ofere părinților o înțelegere profundă a copiilor lor ajunși la vârsta pubertății, dar mai ales o cale de a transforma relația dintre ei dinspre ghidaj și educare înspre parteneriat și încredere.
        Volumul conține o serie de conversații între Jesper Juul și membrii a zece familii formate din părinți și copii de toate vârstele. Citindu-le, veți înțelege multe despre ce trebuie să le cerem și să le oferim copiilor noștri mari când vine vorba despre școală, responsabilitate, relații, alcool, pedepse, comunicare și comunitate.“ – Ioana Chicet-Macoveiciuc, coordonatoare colecție

        Părinţii continuă să rămână şi în adolescenţă modele importante pentru copiii lor. Ei n‑ar trebui să‑şi sacrifice propriile valori, senti­mentele sau limitele personale de dragul copiilor. Cerinţele pe care trebuie să le îndeplinească părinţii de azi sunt unice în istorie, ei sunt nevoiţi să‑şi reinventeze complet atât relaţia de cuplu, cât şi pe cea cu copiii. Am un respect enorm față de părinții care au curajul să‑şi mărturisească diversele nesiguranţe, aventurându‑se astfel alături de copiii lor într‑o călătorie pe viaţă. Pentru ei este această carte.“  Jesper Juul

        Jesper Juul (1948 - 2019, Danemarca) este terapeut familial, consilier conflictual si scriitor. Pana in anul 2004, a condus Institutul Kempler din Scandinavia in Odder, Danemarca, pe care l-a infiintat in anul 1979. Jesper Juul a dezvoltat o forma proprie de terapie si consiliere: interventii pe termen scurt cu intreaga familie, orientata pe actiune si practica. Scopul muncii sale este sa sustina potentialul parintilor in educarea copiilor si nu sa le confirme esecurile. Jesper Juul este autorul a peste 20 de volume, traduse in numeroase limbi, precum si fondatorul si conducatorul retelei Familylab International.
        La noi au fost traduse:
Acesta sunt eu! Tu cine esti? Limite, apropiere si respect intre adulti si copii, Ponte 2013
Copilul tau competent, Univers 2017
Partener si tata. O carte pentru el, Univers 2019
Arta de a spune Nu! cu constiinta impacata, Univers 2020
Adolescenta. Cand educarea nu mai e posibila, Univers 2021

Cuprins:

Cuvant inainte  

1. DE LA EDUCAŢIE LA RELAŢIE 
Procesul de transformare treptată  11 
Pubertatea e o stare de fapt, nu o boală  15
Probleme de comunicare. Vorbiţi cu inima şi folosiţi-vă raţiunea  26
Sunt necesare limitele? Despre relaţia cu regulile şi incălcarea acestora  33
Pubertatea - conflicte între cultură şi natură  39
Copii, şcoală, părinţi - un triunghi vital   46

2. „ŞI ACUM CE MĂ FAC?”  51
Idei şi soluţii sub formă de corespondenţă 51 
Comunicare deschisă cu copiii la pubertate 53 
Pedeapsă după încălcarea unor limite?  58 
„Cămara goala" Găseşte-ţi propriul drum! 64 
Relaţia cu alcoolul 68 
Tatăl este poftit pe scenă!   72 
E casă sau hotel?  77  
Chiulangii   82 

3. DIALOGURI ALE SCHIMBARII 
Zece familli lucreaza cu Jesper Juul    87 
FAMILIA 1: Familiee patchwork, responsabilitate si reguli  91
FAMILIA 2: Turbulenţe şi scandal, copii autonomi, familie şi limite  106 
FAMILIA 3: Probleme şcolare şi încredere  124 
FAMILIA 4: Certuri la foc continuu   135 
FAMILIA 5: Calculator şi alte ecrane  152 
FAMILIA 6: „Avem probleme cu şcoala"   165 
FAMILIA 7: increderea şi neîncrederea din familia noastră   171 
FAMILIA 8: Tensiuni în familie   175 
FAMILIA 9: Şcoala şi responsabilitatea personală  190 
FAMILIA 10: Cum Să ne purtăm unii cu alţii?   202 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu