Autor: Philippa Perry
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala: The Book You Wish Your Parents Had Read: (And Your Children Will Be Glad That You Did)
Traducerea Veronica Tomescu
ISBN 978-606-40-0763-6
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 27,30 lei la Editura, 33,75 lei la elefant, 36,27 lei la libris
Descrierea editurii:
Orice părinte își dorește să aibă copii fericiți și să evite țipetele și certurile. Dar care sunt ingredientele pentru un cămin armonios, în care orice neînțelegere este rezolvată cu ușurință?
În volumul de față, scris cu inteligență și umor, terapeuta britanică Philippa Perry dezvăluie aspectele care contează cu adevărat în relația părinte–copil, dar și comportamentele parentale ce merită evitate. Fără pretenția de a oferi un plan „perfect" de parenting, cartea vă va ajuta:
Să lăsați deoparte amintirile tulburătoare din propria copilărie, care vă împiedică să vă exprimați afecțiunea față de cei mici;Să acceptați că veți face inevitabil greșeli și să știți ce schimbări sunt necesare;Să impuneți limite, definindu‑vă pe voi înșivă în loc să criticați copilul;Să gestionați mai bine emoțiile proprii, dar și reacțiile temperamentale ale copiilor;Să conștientizați ce fel de mesaje transmit reacțiile voastre și să priviți lumea din punctul de vedere al copilului.
Având 20 de ani de experiență terapeutică, autoarea descrie pașii necesari pentru a iniția, menține sau repara legătura afectivă cu copilul, așa încât el să știe cine este și ce își dorește cu adevărat.
Philippa Perry este psihoterapeut londonez, este celebră pentru documentarele sale pe teme de parenting și sexualitate. În 2010 a scris romanul grafic Couch Fiction în încercarea de a demistifica psihoterapia.
La noi au fost traduse cartile:
Cum sa nu-ti pierzi mintile, Vellant 2014
Cartea pe care v-ati fi dorit sa o citeasca parintii vostri. (Copiii vostri se vor bucura ca ati citit-o), Trei 2020
Cuprins:
Cuvânt-înainte 11
Introducere 13
Partea întâi 17
Ce-am moştenit de la părinţii noştri 17
Trecutul ne ajunge din urmă (pe noi şi pe copiii noştri) 19Ruptură şi reparaţie 27Repararea trecutului 31Cum vorbim cu noi înşine 34Părintele bun / părintele rău: dezavantajele etichetării 39
Partea a doua 43
Mediul copilului 43
Nu structura familiei contează, ci cum ne înţelegem între noi 45Când părinţii sunt despărţiţi 47Cum să facem ca durerea să fie mai uşor de suportat 50Când părinţii trăiesc împreună 50Cum să vă certaţi şi cum să nu vă certaţi cu partenerul 52Promovaţi bunele intenţii 59
Partea a treia 65
Sentimentele 65
Să învăţăm să ne controlăm sentimentele 68Importanţa acceptării sentimentelor 72Pericolul de a interzice sentimentele: studiu de caz 78Ruptură şi reparaţie, din perspectiva sentimentelor 83Sentimentele trebuie să găsească ecou, nu rezolvare 84Monştrii de sub pat 88Importanţa de a accepta toate stările sufleteşti 89Pretenţia de a fi fericit 92Distragerea atenţiei de la sentimente 96
Partea a patra 101
Asigurarea unei bune fundaţii 101
Sarcina 103Magia simpatetică 106Din ce trib faceţi parte? 112Bebeluşul şi dumneavoastră 116Planul naşterii 117Povestea naşterii 118Găsirea sânului 119Momentul întâlnirii cu bebeluşul 121Ajutorul celor dragi: ca să avem grijă de copil, trebuie să aibă cineva grijă şi de noi 124Teoria ataşamentului 132Plânsetul coercitiv 137Schimbările hormonale vă schimbă şi pe dumneavoastră 140Singurătatea 141Depresia postnatală 144
Partea a cincea
Condiţii pentru o bună sănătate mintală 153
Ataşamentul 155Reciprocitatea comunicării 156Cum începe dialogul 159Cu rândul 159Când dialogul este dificil: „diafobia" 161Importanţa observaţiei angajate 166Ce se întâmplă când suntem dependenţi de telefon 168Capacitatea de a dialoga este înnăscută 169Şi bebeluşii, şi copiii sunt oameni 172Cum ne învăţăm chiar noi copiii să fie enervanţi — şi cum să spargem acest cerc vicios 174De ce solicită copilul atenţie fără încetare 177Bucuria îngrijirii copilului 179Atitudinea de zi cu zi a copilului 180Somnul 181Cum îndemnăm bebeluşul să adoarmă? 185Copilul trebuie ajutat, nu salvat 188Jocul 192
Partea a şasea 199
Comportamentul: orice manifestare înseamnă comunicare 199
Modele de urmat 202Competiţia dintre părinţi şi copii 203Alegeţi o strategie ce are efect în prezent şi uitaţi de temerile şi de fanteziile legate de viitor 206Calităţile de care avem nevoie pentru un comportament adecvat 207Dacă orice manifestare este o formă de comunicare, ce reprezintă manifestările nepotrivite? 212Investiţi timp mai devreme în activităţi plăcute, în loc să pierdeţi timp mai târziu cu altele neplăcute 217Îmbunătăţirea comportamentului prin exprimarea sentimentelor 218Când nu sunt utile explicaţiile 220Cât de sever trebuie să fie un părinte? 224Crizele de nervi 228Smiorcăiala 233Minciunile părinţilor 237Minciunile copiilor 241Limitele: definiţi-vă pe dumneavoastră, şi nu pe copil 249Limitele impuse copiilor mai mari şi adolescenţilor 257Adolescenţii şi adulţii tineri 261Şi în sfârşit: când suntem cu toţii adulţi 269
Epilog 273
Mulţumiri 276
Bibliografie recomandată 283
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu