27/05/2023

MA POTI AJUTA? Un ghid pentru parinti

Autor: A.H. Brafman
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2021
Editia I
Editia originala: Can You Help Me?
Traducerea Maria-Cristina Bundă
ISBN 978-606-40-1187-9
Nr pagini : 200
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 27,30 lei la Editura, 29,25 lei la elefant, 39 lei la libris


Descrierea editurii:

        Ca părinți, de multe ori am fost puși în situația de a găsi, în special pe internet, sfaturi contradictorii și derutante cu privire la creșterea copiilor. De aici, necesitatea de a apela la o autoritate care să răspundă la întrebări precum: De ce este rutina importantă pentru copii? Cât de mult contează „timpul de calitate"? Cum îmi pot disciplina copilul fără a folosi pedeapsa fizică?
        Psihanalistul A. H. Brafman tratează cu sensibilitate fiecare dintre aceste dileme, analizând situația atât din perspectiva copilului, cât și a părintelui, privind lucrurile în contextul familial dat, însă având mereu în minte cea mai bună soluție pentru copil. Prin răspunsurile clare și detaliate pe care le oferă, Mă poți ajuta? este ghidul necesar părinților care încearcă să-și înțeleagă copilul și să vină în sprijinul lui ori de câte ori sunt solicitați. E recomandat tuturor părinților, de copii mari și mici.

        A. H. Brafman este psihanalist pentru copii și adulți si are o vastă experiență cu părinții și copiii, căpătată de-a lungul îndelungatei sale activități în sistemul național de sănătate britanic.

Cuprins:

Introducere  15

    COPILUL

    1. Zile timpurii, obiceiuri timpurii  19
De ce este importantă rutina pentru sugari?  19
Este posibil să „bebeluşiţi" prea mult un copil? Afecţiunea poate deveni o piedică?  23
Ar trebui să-mi las copilul să greşească, apoi să repar lucrurile?  28
Mi s-a spus că ar trebui să mă pun în pielea copilului meu: ce înseamnă asta şi cum o fac?  32
Cum îmi pot asculta corect copilul şi auzi ceea ce spune cu adevărat?  38
Cât de important este „timpul de calitate"? Cum pot favoriza intimitatea fără a-mi face copilul „să şadă şi să vorbească"?  40
Când „a face concesii" devine „răsfăţ" sau „nepotrivit"?  44
Cum îmi pot disciplina copilul fără să folosesc pedeapsa fizică?  50
Ce înseamnă pentru copil pedeapsa fizică?  56
Este mai bine să-i trimiteţi pe copii la grădiniţă sau să îi îngrijiţi acasă?  61

    2. Testarea propriilor aripi  66
Cum pot să-mi ajut copilul să devină independent?  66
Când trebuie un copil să înceapă să fie independent?  69
Ce voi spune sau voi face eu îmi va ajuta copilul să înveţe să devină o persoană independentă? Sau o va considera doar ca pe o intruziune?  74
Când este un copil „prea bun"?  80
Când este un copil „prea obraznic"?  83
Cum pot spune ce îl supără pe copilul meu? Ar putea fi depresie?  86
Fiica mea îşi roade unghiile şi părul: cum o pot determina să nu mai facă asta?  90
Fiul meu se joacă cu organele sale genitale; acasă nu mă deranjează asta, dar este jenant în public: ce să fac?  94

    3. Fraţii şi colegii  98
Rivalitatea faţă de ceilalţi fraţi este normală? Ce se întâmplă atunci când devine inadecvată sau excesivă? Cum poate fi cineva corect faţă de ambii săi copii?  98
De ce fiul meu o muşcă pe sora lui cea mare, deşi, de obicei, se joacă fericiţi împreună? Cum pot opri asta?  102
Un copil are nevoi speciale, celălalt este „normal": cum pot gestiona părinţii această situaţie?  104
Părinţii au favoriţi? De ce? Este corect?  108
Copilului meu îi este greu să-şi facă prieteni: pot face ceva în acest sens?  111
Copilul meu este hărţuit: cum îl pot ajuta?  115
Copilul meu a fost acuzat de hărţuire: ce ar trebui să fac?  118

    PĂRINŢII

    4. Stima de sine, conflictul, stilul de viaţă  125
Cum afectează stima de sine a părinţilor relaţia acestora cu copilul lor?  125
Partenerul meu şi cu mine ne certăm des: ce efect va avea acest lucru asupra copilului nostru?  129
Cum îşi pot gestiona părinţii ideile lor opuse cu privire la creşterea copiilor?  132
Ce se întâmplă când un părinte subminează autoritatea celuilalt? Cum poate fi schimbat acest model?  137
De ce n-ar trebui să mă îndoiesc, să-l denigrez sau să mă plâng de partenerul meu (actual sau fost) faţă de copilul nostru?  142
Relaţiile defectuoase în familii se pot repeta din generaţie în generaţie: cum se poate întrerupe acest ciclu?  146
Ce efect are asupra copilului faptul că ambii părinţi sunt de acelaşi sex?  150

    5. Vinovăţie, sinceritate  154
Mă aflu într-un vârtej egocentric de autoînvinovăţire cu privire la modul în care îmi tratez copilul: cum pot să ies de acolo şi să mă concentrez din nou asupra copilului meu?  154
Este normal ca părinţii să se simtă vinovaţi atunci când copilul lor are o dizabilitate: cum îl afectează pe copil această vinovăţie?  159
De ce părinţii îşi blamează sau îşi etichetează copilul atunci când acesta este bolnav, se comportă urât sau greşeşte, mai degrabă decât să se ocupe de ceea ce acesta încearcă să transmită?  163
Cum vă cereţi iertare unui copil când greşiţi? Şi ce se întâmplă dacă soţul/soţia dumneavoastră greşeşte şi refuză să-şi ceară scuze?  166
Nu-mi plac prietenii copilului meu şi simt că l-ar putea atrage pe căi greşite: cum ar trebui să reacţionez?  171
Copiii mei adoră să se joace cu mine, dar până la urmă mă plictisesc: le fac rău dacă refuz să mă mai joc cu ei?  173
Nu îmi place copilul meu: este nefiresc?  178

    6. A avea nevoie de ajutor, a cere ajutor  181
Cum voi şti când eu şi copilul meu vom avea nevoie de ajutor din exterior?  181
Copilul meu are nevoie de ajutor, dar sunt îngrijorat — şi dacă este „etichetat"? Ce ar trebui să fac? Ce altceva i-ar putea împiedica pe părinţi să poată solicita ajutor?  186
Copilul meu are nevoie de ajutor: către cine ar trebui să mă îndrept? Către familie? Către biserică? Către şcoală? Către medic? Către psihiatru?  190
Atunci când copilul meu are nevoie de ajutor din exterior sau are probleme, cum să gestionez relaţia cu specialiştii pe care va trebui să-i consult?  192

Mulţumiri  199

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu