10/05/2023

PSIHOTERAPIE INTEGRATIVA STRATEGICA. Teorie si aplicatii practice

Autor: Oana Maria Popescu, Loredana-Ileana Viscu
Editura Liber Mundi
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN ?
Nr pagini : 412
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 40 lei la Editura

Atentie, mai exista o varianta la Editura Letras 


        Lucrarea ofera resurse teoretice valoroase pentru studiul psihoterapiei integrative strategice si are un caracter dinamic, determinat de aplicatiile practice. Este o lectura esentiala pentru toti psihoterapeutii care doresc sa-si largeasca perspectivele, ofera un ghid accesibil care le permite profesionistilor si studentilor sa aprofundeze cunostiintele in domeniul psihoterapiei integrative

        Loredana-Ileana Vîșcu (Loredana Drobot/Loredana Cadariu) este profesor universitar doctor, fiind şi directorul Centrului de Cercetări Calitative în Consiliere şi Psihoterapie, din cadrul Facultăţii de Psihologie, Universitatea „Tibiscus” din Timişoara. Ca practician este psiholog şi psihoterapeut în orientarea psihoterapie integrativă, fiind şi membru fondator și vicepreşedinte al Asociaţiei de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă (ACCPI), în cadrul căreia este şi formator şi supervizor. Activitatea didactică și științifică este concretizată în numeroase lucrări și cărți. Sursa Universul academic
        Dintre cartile sale:
Psihoterapie integrativă strategică. Teorie şi aplicaţii practice (coautor), Liber Mundi 2016
Factorii comuni în psihoterapie. O abordare integrativ-strategică (coautor), Pro Universitaria 2017
Studii in psihoterapia integrativa strategica (coautor), Pro Universitaria 2017
Studii in psihoterapie. Abordare integrativa (coautor), Universul Academic 2019

        Oana Maria Popescu este psihoterapeut certificat la nivel european, formator si supervizor in psihoterapie integrativa si psihoterapia integrativa a copilului si adolescentului, presedinte fondator al Asociatiei de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa. Este presedinte al comisiei de acreditare din cadrul Asociatiei Europene de Psihoterapie Integrativa si coordonatorul standardelor de formare in psihoterapie integrativa in Europa. Conduce grupe de formare in specialitatile psihoterapie integrativa, psihoterapie integrativ-expresiva si psihoterapia integrativa a copilului. Sursa Letras
        Dintre cartile sale:
Psihoterapie integrativă strategică. Teorie şi aplicaţii practice (coautor), Liber Mundi 2016
Factorii comuni în psihoterapie. O abordare integrativ-strategică (coautor), Pro Universitaria 2017
Psihoterapie integrativa strategica vol. 1.Teorie şi aplicaţii practice, Letras 2021
Psihoterapie integrativa strategica Vol. 2: Psihopatologia adultului, Letras 2022
Psihoterapie integrativa strategica: Caiet de dezvoltare personala, Letras 2022

Cuprins:

PARTEA I. PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ

1.1. Ce este psihoterapia?
1.2. Varietatea de abordări psihoterapeutice
1.3. Începuturile psihoterapiei integrative
1.4. Psihoterapiile integrative în secolul 21
1.5. “Teritoriul comun”

PARTEA A II-A. ABORDĂRI ÎN PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ

Capitolul 1. Psihoterapia integrativă din prima generaţie
1.1. Eclectismul tehnic
1.1.1. Terapia multimodală – Arnold Lazarus
1.1.2. Selecţia sistematizată a tratamentului – Beutler, Consoli şi Lane
1.2. Factorii comuni în psihoterapie
1.2.1. Modelul Beitman al predicţiilor viitoare
1.2.2. Strategia clinică informată - Miller, Duncan şi Hubble
1.3. Integrarea teoretică
1.3.1. Modelul trans-teoretic – Prochaska şi DiClemente
1.3.2. Psihodinamica cliclică relaţională – Wachtel
1.4. Integrarea prin asimilare
1.4.1. Psihoterapia psihodinamică asimilativă – Stricker şi Gold
1.4.2. Integrarea asimilativă cognitiv-comportamentală – Castonguay

Capitolul 2. Psihoterapia integrativă din a doua generaţie
2.1. Abordările relaţionale
2.1.1. Psihoterapia integrativă relaţională – modelul Gilbert-Orlans
2.1.2. Modelul contactului în relaţie – Erskine, Moursund şi Trautman
2.2. Abordările multiteoretice
2.2.1. Psihoterapia multiteoretică – Brooks-Harris
2.2.2. Psihoterapia integrativă multiculturală – Yvey şi Brooks-Harris
2.3. Abordările strategice
2.3.1. Psihoterapia integrativă strategică – Popescu şi Vîşcu
2.3.2. Modelul strategic în psihoterapia copilului- Popescu şi Gane

PARTEA A III-A. PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ STRATEGICĂ

Capitolul 1. Modelul integrativ strategic al Sinelui şi conexiunile sale cu principalele abordări psihoterapeutice
1.1. Modelul Sinelui în psihoterapia integrativă strategică
1.1.1. Cele patru domenii ale Sinelui
1.1.2. Modelul neuroanatomic al Sinelui
1.1.3. Cele şase axe psihologice
1.2. Modelul Sinelui în principalele orientări psihoterapeutice
1.2.1. Sinele în orientările psihodinamice
1.2.2. Sinele în orientările cognitiv-comportamentale
1.2.3. Sinele în orientările umanist-existenţiale

Capitolul 2. Axele psihologice
2.1. Axa biologică
2.1.1. Genomul si epigenomul
2.1.1.a. Genotipul şi fenotipul
2.1.1.b. Vulnerabilitatea şi rezilienţa genetică
2.1.2. Schema corporală
2.1.3. Imaginea corporală
2.1.4. Schemele mentale despre boală şi sănătate
2.1.5. Mecanismele psihosomatice
2.1.6. Diagnosticul pe axa biologică
2.1.7. Tratamentul psihoterapeutic pe axa biologică
2.2. Axa cognitivă
2.2.1. Hărţile cognitive
2.2.1.a. Proto-cogniţiile
2.2.1.b. Schemele şi hărţile cognitive
2.2.2. Perfecţionismul
2.2.3. Diagnosticul pe axa cognitivă
2.2.4. Tratamentul psihoterapeutic pe axa cognitivă
2.3. Axa emoţională
2.3.1. Emoţiile şi reglarea emoţiilor
2.3.1.a. Emoţiile bazale şi emoţiile primare
2.3.1.b. Reglarea şi expresia emoţiilor
2.3.1.c. Vina nevrotică şi reprimarea emoţiilor
2.3.2. Condiţiile valorizării
2.3.3. Ataşamentul
2.3.3.a. Formarea ataşamentului
2.3.3.b. Stilul de ataşament
2.3.3.c. Tipuri de ataşament la copil
2.3.3.d. Ataşamentul tinerilor şi al adulţilor
2.3.3.e. Ataşamentul adulţilor şi efectele acestuia asupra calităţii ataşamentului copiiilor
2.3.4. Intersubiectivitatea
2.3.5. Diagnosticul pe axa emoţională
2.3.6. Tratamentul psihoterapeutic pe axa emoţională
2.4. Axa psihodinamică
2.4.1. Subpersonalităţile
2.4.1.a. Subpersonalităţile sau părţile eului
2.4.1.b. Consilierul interior sau centrul
2.4.1.c. Stările eului
2.4.2. Scenariul şi contrascenariul
2.4.2.a. Scenariul de viaţă
2.4.2.b. Contrascenariul
2.4.2.c. Diferenţele dintre indicaţiile scenariului şi contrascenariu
2.4.2.d. Injuncţiile
2.4.2.e. Tipuri de scenarii de viaţă
2.4.3. Transferul 
2.4.3.a. Definiţia transferului
2.4.3.b. Manifestările tipice ale transferului
2.4.3.c. Modele ale transferului
2.4.4. Contratransferul
2.4.4.a. Definiţia contratransferului
2.4.4.b. Manifestările tipice ale contratransferului
2.4.4.c. Identificarea proiectivă
2.4.4.d. Identitatea inconştientă
2.4.4.e. Prelucrarea contratransferului
2.4.5. Transpunerile în act
2.4.6. Jocurile psihologice
2.4.7. Triunghiul dramatic
2.4.8. Diagnosticul pe axa psihodinamică
2.4.9. Tratamentul psihoterapeutic pe axa psihodinamică
2.4.9.a. Terapia părţilor eului
2.4.9.b. Terapia stărilor eului
2.4.9.c. Lucrul cu scenariul în psihoterapie
2.4.9.d. Lucrul cu transferul şi contratransferul
2.4.9.e. Lucrul cu visele în psihoterapie
2.5. Axa familială
2.5.1. Rolurile familiale
2.5.2. Tipare transgeneraţionale
2.5.3. Tipare şi structuri familiale
2.5.3.a. Structura familiei
2.5.3.b. Diferenţierea sinelui în cadrul familiei
2.5.3.c. Sistemele familiale
2.5.3.d. Diagnosticul pe axa familială
2.5.3.e. Tratamentul psihoterapeutic pe axa familială
2.5.3.e.1. Tehnici specifice în lucrul cu familiile
2.5.3.e.2. Genograma
2.6. Axa existenţială
2.6.1. Teoria minţii
2.6.2. Individuaţia / diferenţierea
2.6.3. Cele patru griji fundamentale
2.6.3.a. Angoasa de moarte
2.6.3.b. Sensul vieţii
2.6.3.c. Izolarea existenţială
2.6.3.d. Responsabilitatea şi autonomia
2.6.4. Vina existenţială
2.6.5. Timpul în psihoterapie
2.6.5.a. Orientarea în timp
2.6.5.b. Neuropsihofiziologia percepţiei timpului
2.6.5.c. Ceasul biologic şi cronotipul
2.6.5.d. Creierul şi percepţia timpului
2.6.5.e. Psihopatologia timpului
2.6.6. Înclinaţia spre spiritualitate
2.6.7. Diagnosticul pe axa existenţială
2.6.8. Tratamentul psihoterapeutic pe axa existenţială

PARTEA A IV-A. STUDIU DE CAZ: ELENA

Capitolul 1. Istoricul cazului

Capitolul 2. Diagnosticul integrativ strategic
2.1. Axa biologică
2.2. Axa cognitivă
2.3. Axa emoţională
2.4. Axa psihodinamică
2.5. Axa familială
2.6. Axa existenţială

Capitolul 3. Strategie şi intervenţii terapeutice

Capitolul 4. Concluzii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu