Autor: Oana Maria Popescu, Loredana-Ileana Viscu
Editura Liber Mundi
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN ?
Nr pagini : 412
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 40 lei la Editura,
Atentie, mai exista o varianta la Editura Letras
Lucrarea ofera resurse teoretice valoroase pentru studiul psihoterapiei integrative strategice si are un caracter dinamic, determinat de aplicatiile practice. Este o lectura esentiala pentru toti psihoterapeutii care doresc sa-si largeasca perspectivele, ofera un ghid accesibil care le permite profesionistilor si studentilor sa aprofundeze cunostiintele in domeniul psihoterapiei integrative
Loredana-Ileana Vîșcu (Loredana Drobot/Loredana Cadariu) este profesor universitar doctor, fiind şi directorul Centrului de Cercetări Calitative în Consiliere şi Psihoterapie, din cadrul Facultăţii de Psihologie, Universitatea „Tibiscus” din Timişoara. Ca practician este psiholog şi psihoterapeut în orientarea psihoterapie integrativă, fiind şi membru fondator și vicepreşedinte al Asociaţiei de Cercetare, Consiliere şi Psihoterapie Integrativă (ACCPI), în cadrul căreia este şi formator şi supervizor. Activitatea didactică și științifică este concretizată în numeroase lucrări și cărți. Sursa Universul academic
Dintre cartile sale:
Psihoterapie integrativă strategică. Teorie şi aplicaţii practice (coautor), Liber Mundi 2016
Supervizarea în psihoterapia integrativă strategică (coautor), Junimea 2017
Factorii comuni în psihoterapie. O abordare integrativ-strategică (coautor), Pro Universitaria 2017
Studii in psihoterapia integrativa strategica (coautor), Pro Universitaria 2017
Modelul integrativ strategic de supervizare, Universul Academic 2018
Studii in psihoterapie. Abordare integrativa (coautor), Universul Academic 2019
Oana Maria Popescu este psihoterapeut certificat la nivel european, formator si supervizor in psihoterapie integrativa si psihoterapia integrativa a copilului si adolescentului, presedinte fondator al Asociatiei de Cercetare, Consiliere si Psihoterapie Integrativa. Este presedinte al comisiei de acreditare din cadrul Asociatiei Europene de Psihoterapie Integrativa si coordonatorul standardelor de formare in psihoterapie integrativa in Europa. Conduce grupe de formare in specialitatile psihoterapie integrativa, psihoterapie integrativ-expresiva si psihoterapia integrativa a copilului. Sursa Letras
Dintre cartile sale:
Supervizarea în psihoterapia integrativă strategică (coautor), Junimea 2017
Psihoterapie integrativă strategică. Teorie şi aplicaţii practice (coautor), Liber Mundi 2016
Factorii comuni în psihoterapie. O abordare integrativ-strategică (coautor), Pro Universitaria 2017
Psihoterapie integrativa strategica vol. 1.Teorie şi aplicaţii practice, Letras 2021
Psihoterapie integrativa strategica Vol. 2: Psihopatologia adultului, Letras 2022
Psihoterapie integrativa strategica: Caiet de dezvoltare personala, Letras 2022
Cuprins:
PARTEA I. PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ
1.1. Ce este psihoterapia?
1.2. Varietatea de abordări psihoterapeutice
1.3. Începuturile psihoterapiei integrative
1.4. Psihoterapiile integrative în secolul 21
1.5. “Teritoriul comun”
PARTEA A II-A. ABORDĂRI ÎN PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ
Capitolul 1. Psihoterapia integrativă din prima generaţie
1.1. Eclectismul tehnic
1.1.1. Terapia multimodală – Arnold Lazarus1.1.2. Selecţia sistematizată a tratamentului – Beutler, Consoli şi Lane
1.2. Factorii comuni în psihoterapie
1.2.1. Modelul Beitman al predicţiilor viitoare1.2.2. Strategia clinică informată - Miller, Duncan şi Hubble
1.3. Integrarea teoretică
1.3.1. Modelul trans-teoretic – Prochaska şi DiClemente1.3.2. Psihodinamica cliclică relaţională – Wachtel
1.4. Integrarea prin asimilare
1.4.1. Psihoterapia psihodinamică asimilativă – Stricker şi Gold1.4.2. Integrarea asimilativă cognitiv-comportamentală – Castonguay
Capitolul 2. Psihoterapia integrativă din a doua generaţie
2.1. Abordările relaţionale
2.1.1. Psihoterapia integrativă relaţională – modelul Gilbert-Orlans2.1.2. Modelul contactului în relaţie – Erskine, Moursund şi Trautman
2.2. Abordările multiteoretice
2.2.1. Psihoterapia multiteoretică – Brooks-Harris2.2.2. Psihoterapia integrativă multiculturală – Yvey şi Brooks-Harris
2.3. Abordările strategice
2.3.1. Psihoterapia integrativă strategică – Popescu şi Vîşcu2.3.2. Modelul strategic în psihoterapia copilului- Popescu şi Gane
PARTEA A III-A. PSIHOTERAPIA INTEGRATIVĂ STRATEGICĂ
Capitolul 1. Modelul integrativ strategic al Sinelui şi conexiunile sale cu principalele abordări psihoterapeutice
1.1. Modelul Sinelui în psihoterapia integrativă strategică
1.1.1. Cele patru domenii ale Sinelui
1.1.2. Modelul neuroanatomic al Sinelui
1.1.3. Cele şase axe psihologice
1.2. Modelul Sinelui în principalele orientări psihoterapeutice
1.2.1. Sinele în orientările psihodinamice
1.2.2. Sinele în orientările cognitiv-comportamentale
1.2.3. Sinele în orientările umanist-existenţiale
Capitolul 2. Axele psihologice
2.1. Axa biologică
2.1.1. Genomul si epigenomul
2.1.1.a. Genotipul şi fenotipul2.1.1.b. Vulnerabilitatea şi rezilienţa genetică
2.1.2. Schema corporală2.1.3. Imaginea corporală2.1.4. Schemele mentale despre boală şi sănătate2.1.5. Mecanismele psihosomatice2.1.6. Diagnosticul pe axa biologică2.1.7. Tratamentul psihoterapeutic pe axa biologică
2.2. Axa cognitivă
2.2.1. Hărţile cognitive
2.2.1.a. Proto-cogniţiile2.2.1.b. Schemele şi hărţile cognitive
2.2.2. Perfecţionismul2.2.3. Diagnosticul pe axa cognitivă2.2.4. Tratamentul psihoterapeutic pe axa cognitivă
2.3. Axa emoţională
2.3.1. Emoţiile şi reglarea emoţiilor
2.3.1.a. Emoţiile bazale şi emoţiile primare2.3.1.b. Reglarea şi expresia emoţiilor2.3.1.c. Vina nevrotică şi reprimarea emoţiilor
2.3.2. Condiţiile valorizării2.3.3. Ataşamentul
2.3.3.a. Formarea ataşamentului2.3.3.b. Stilul de ataşament2.3.3.c. Tipuri de ataşament la copil2.3.3.d. Ataşamentul tinerilor şi al adulţilor2.3.3.e. Ataşamentul adulţilor şi efectele acestuia asupra calităţii ataşamentului copiiilor
2.3.4. Intersubiectivitatea2.3.5. Diagnosticul pe axa emoţională2.3.6. Tratamentul psihoterapeutic pe axa emoţională
2.4. Axa psihodinamică
2.4.1. Subpersonalităţile
2.4.1.a. Subpersonalităţile sau părţile eului2.4.1.b. Consilierul interior sau centrul2.4.1.c. Stările eului
2.4.2. Scenariul şi contrascenariul
2.4.2.a. Scenariul de viaţă2.4.2.b. Contrascenariul2.4.2.c. Diferenţele dintre indicaţiile scenariului şi contrascenariu2.4.2.d. Injuncţiile2.4.2.e. Tipuri de scenarii de viaţă
2.4.3. Transferul
2.4.3.a. Definiţia transferului2.4.3.b. Manifestările tipice ale transferului2.4.3.c. Modele ale transferului
2.4.4. Contratransferul
2.4.4.a. Definiţia contratransferului2.4.4.b. Manifestările tipice ale contratransferului2.4.4.c. Identificarea proiectivă2.4.4.d. Identitatea inconştientă2.4.4.e. Prelucrarea contratransferului
2.4.5. Transpunerile în act2.4.6. Jocurile psihologice2.4.7. Triunghiul dramatic2.4.8. Diagnosticul pe axa psihodinamică2.4.9. Tratamentul psihoterapeutic pe axa psihodinamică
2.4.9.a. Terapia părţilor eului2.4.9.b. Terapia stărilor eului2.4.9.c. Lucrul cu scenariul în psihoterapie2.4.9.d. Lucrul cu transferul şi contratransferul2.4.9.e. Lucrul cu visele în psihoterapie
2.5. Axa familială
2.5.1. Rolurile familiale2.5.2. Tipare transgeneraţionale2.5.3. Tipare şi structuri familiale
2.5.3.a. Structura familiei2.5.3.b. Diferenţierea sinelui în cadrul familiei2.5.3.c. Sistemele familiale2.5.3.d. Diagnosticul pe axa familială2.5.3.e. Tratamentul psihoterapeutic pe axa familială
2.5.3.e.1. Tehnici specifice în lucrul cu familiile2.5.3.e.2. Genograma
2.6. Axa existenţială
2.6.1. Teoria minţii2.6.2. Individuaţia / diferenţierea2.6.3. Cele patru griji fundamentale
2.6.3.a. Angoasa de moarte2.6.3.b. Sensul vieţii2.6.3.c. Izolarea existenţială2.6.3.d. Responsabilitatea şi autonomia
2.6.4. Vina existenţială2.6.5. Timpul în psihoterapie
2.6.5.a. Orientarea în timp2.6.5.b. Neuropsihofiziologia percepţiei timpului2.6.5.c. Ceasul biologic şi cronotipul2.6.5.d. Creierul şi percepţia timpului2.6.5.e. Psihopatologia timpului
2.6.6. Înclinaţia spre spiritualitate2.6.7. Diagnosticul pe axa existenţială2.6.8. Tratamentul psihoterapeutic pe axa existenţială
PARTEA A IV-A. STUDIU DE CAZ: ELENA
Capitolul 1. Istoricul cazului
Capitolul 2. Diagnosticul integrativ strategic
2.1. Axa biologică
2.2. Axa cognitivă
2.3. Axa emoţională
2.4. Axa psihodinamică
2.5. Axa familială
2.6. Axa existenţială
Capitolul 3. Strategie şi intervenţii terapeutice
Capitolul 4. Concluzii
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu