Editura Polirom
Colectia Profesorul de succes
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-973-46-6223-4
Nr pagini : 224
Format 130 x 200
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-973-46-6223-4
Nr pagini : 224
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34,95 lei la Editura, 34,95 lei la elefant, 33,20 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Participarea la competiţii este foarte solicitantă pentru sportivi, iar în lipsa unei gîndiri pozitive şi a unei comunicări eficiente între membrii echipei succesul este mai greu de obţinut. Antrenamentele intense, alimentaţia adecvată şi voinţa nu sînt suficiente pentru a fi performant în acest domeniu. Este nevoie şi de pregătire psihologică pentru a mări capacitatea de concentrare, motivarea, echilibrul emoţional şi încrederea în sine. Pe lîngă informaţii de ultimă oră cu privire la programele de pregătire psihică a sportivilor şi sfaturi referitoare la alimentaţie şi regimul de odihnă, volumul prezintă modalităţi de evitare a stresului, strategii de relaxare sau reîncărcare energetică şi exerciţii de team-building, putînd fi utilizat cu succes atît de psihologi şi antrenori, cît şi de profesorii de educaţie fizică şi sport şi de studenţii de la facultăţile de profil.
„Pregătirea psihologică este o componentă a procesului de instruire, alături de pregătirea tehnică, fizică, tactică, de nutriţie şi refacerea după efort. Condiţia psihică este într-adevăr cea care decide atunci cînd sportivii sînt de valoare apropiată, este cea care face diferenţa între medalia de aur şi celelalte medalii sau poziţii în clasament. Trebuie privită cu toată seriozitatea şi dezvoltată de adevăraţii specialişti educaţi, formaţi, antrenaţi în domeniul atît de incitant al sportului.” (Octavian Bellu)
Radu Predoiu este lector la Universitatea Naţională de Educaţie Fizică şi Sport (UNEFS) din Bucureşti, unde predă psihologia sportului, psihopedagogie şi psihologia educaţiei, şi profesor asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei din cadrul Universităţii din Bucureşti. Doctor în psihologie al Universităţii din Bucureşti, psiholog cu drept de liberă practică şi absolvent al studiilor postdoctorale în domeniul ştiinţa sportului şi educaţiei fizice. Este membru al Colegiului Psihologilor din România, al Consiliului Ştiinţei Sportului din România şi al Centrului de Consiliere şi Orientare în Carieră al UNEFS. A participat la zeci de conferinţe naţionale şi internaţionale şi a publicat, ca autor şi coautor, numeroase studii ce abordează psihologia sportului.
Cuprins:
Argument (Octavian Bellu) 7
Cap.1. Sportul şi performanţa sportivă
1.1. Ce este sportul? 9
1.2. Performanta sportiva si capacitatea de performanta 11
1.3. Modele ale performantei sportive 13
1.4. Variabile care determina implicarea copiilor in activitatea sportiva sau renuntarea 23
Cap.2. Factori care influenţează negativ performanţa sportivă
2.1. Refacerea deficitara din cauza respiratiei, hidratarii, alimentatiei necorespunzatoare si a lipsei somnului 27
2.1.1. Calitatea respiratiei 27
2.1.2. Hidratarea profesionala 29
2.1.3. Recomandari privind alimentatia 30
2.1.4. Recomandari pentru un somn sanatos 37
2.2. Pregatirea tehnico-tactica, fizica si psihica deficitara 41
2.3. Stresul 51
2.3.1. Stresul si activitatea sportiva si cum ii putem face fata 51
2.3.2. Metode de relaxare psihosomatica si de reincarcare energetica 63
Cap.3. Controlul emoţiilor şi al gîndurilor negative
3.1. Rolul si "compozitia" emotiilor 77
3.2. Importanta gandiri pozitive 79
3.3. Strategii pentru controlul emoţiilor şi al gîndurilor negative 81
3.3.1. Utilizarea respiratiei si a vizualizarii in reglarea starilor psihice 81
3.3.2. Lucrul cu submodalitatile 87
3.3.3. Metaforele/povestile terapeutice metaforice 89
3.3.4. Muzicoterapia 92
3.3.5. Hipnoza si autohipnoza 95
3.3.6. Tehnici de restabilire a echilibrului sistemului energetic al corpului 99
3.3.7. Alte strategii pentru controlul emotiilor si gandurilor negative 103
Cap.4. Modele de antrenament mental
4.1. Reprezentarile ideomotorii si harta cognitiva - bazele antrenamentului mental 107
4.2.Vizualizarea, strategie mentala de succes 112
4.3. Modele de antrenament mental 115
Cap.5. Team-building
5.1. Cum se alcatuieste o echipa 125
5.1.1. Ce este un grup si ce este o echipa? 125
5.1.2. Coeziunea si formarea spiritului de echipa 126
5.1.3. Echipele sportive performanta 130
5.1.4. Dezavantajele asociate construirii unui grup inalt coeziv 132
5.2. Exercitii 133
5.2.1. Recomandari cu privire la organizarea si desfasurarea esercitiilor de team-building 133
5.2.2. Exercitii de cunoastere a celorlalti membri ai echipei 135
5.2.3. Exercitii de incredere in fortele proprii si in ceilalti membri ai echipei 139
5.2.4. Exercitii pentru eficientizarea comunicarii si cresterea productivitatii grupului 141
Cap.6. Mesajul subliminal şi harta mentală în sport
6.1. Problematica mesajelor subliminale 153
6.2. Mesajele subliminale si performanta sportiva 159
6.3. Harta mentală si memorarea eficace a actelor motrice 162
6.3.1. Harta mentală 162
6.3.2. Memorarea eficienta a actelor motrice 164
6.4. Utilizarea hartilor mentale in activitatea sportiva 167
Cap.7. Comunicarea în mediul sportiv
7.1. Comunicarea eficienta in procesul de pregatire 173
7.2. Cum sa ascultam eficient in relatia cu sportivii/elevii si parintii acestora 177
7.3. Comunicarea paraverbala si nonverbala in activitatea sportiva 180
7.4. Comunicarea in functie de preferintele cerebrale si de sistemele de reprezentare 184
7.5. Conflictele si confruntarile in mediul sportiv 198
7.5.1. Cauze generatoare de conflict 199
7.5.2. Reducerea si rezolvarea pozitiva a conflictelor in pregatirea sportivilor/elevilor ce participa la activitati competitionale 201
Biblografie 209
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu