Autor: Eliana Gil, David A. Crenshaw
Editura Catharsis Media
Colectia Ce faci in cabinet?
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala:
Traducerea Anca-Maria Panoiu
ISBN 978-973-88661-5-7
Nr pagini : 274
Format 160 x 235
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala:
Traducerea Anca-Maria Panoiu
ISBN 978-973-88661-5-7
Nr pagini : 274
Format 160 x 235
Pretul la data postarii : 72 lei la Psihoshop
Descrierea editurii:
Cu toate ca numeroase studii realizate in ultimii 80 de ani au aratat clar ca relatia terapeutica, nu teoria sau tehnica aplicata, reprezinta cea mai importanta variabila care influenteaza succesul terapiei, tocmai subiectul incheierii acestei relatii terapeutice este extrem de putin abordat in literatura de specialitate si in formarea de azi a terapeutilor.
Situatia este cu atat mai surprinzatoare atunci cand discutam despre terapia copiilor, in care pericolul unei incheieri premature sau gresit puse in practica este si mai mare. Procesul de incheiere este esential mai ales in terapia traumelor complexe la copii, in care despartirea micului client de terapeut ar putea fi prima separare normala si adaptativa din viata sa, punand bazele unui tipar sanatos pentru toate despartirile prin care va trece ulterior.
Insumand aproape un secol de experienta clinica in lucrul cu copii si adolescenti provenind din medii foarte diferite, Eliana Gil si David A. Crenshaw, autorii acestei carti si terapeuti veterani, va vor face cunostinta cu zeci de copii care au pasit in cabinetele lor. Plini de empatie si caldura, cei doi terapeuti va vor prezenta atat reusitele lor, cazuri de traume complexe ale unor copii la a caror transformare benefica au vegheat uneori pana la adolescenta sau maturitate, cat si toate capcanele in care au cazut in alte situatii, cazuri care s-au incheiat prematur si atat de gresit, incat amintirea lor ii bantuie inca, zeci de ani mai tarziu.
Dr. Eliana Gil este fondatoare a Gil Institute for Trauma Recovery and Education, in Fairfax, Virginia, un institut privat de terapie. De asemenea, este directoare a Starbright Training Institute for Child and Family Play Therapy. A lucrat peste 40 de ani in domeniul preventiei abuzurilor asupra copiilor si al tratamentului victimelor acestora. Este specialista in consilierea maritala si de familie si in terapia prin arta si prin joc.
David A. Crenshaw este director al Children/’s Home of Poughkeepsie, New York, si profesor la Marist College. A urmat cursuri de terapie prin joc la Johns Hopkins University si la Columbia University. David A. Crenshaw a publicat numeroase carti ce abordeaza terapia copilului si adolescentului, traumele copiilor si rezilienta la varste fragede. Este membru al American Psychological Association si a fost presedinte al Hudson Valley Psychological Association, care i-a acordat Lifetime Achievement Award, si al New York Association for Play Therapy.
Cuprins:
Prefata
Multumiri
1. Incheierea terapiei ca final necesar si util in relatia terapeutica formala 19
Teoria relationala si a atasamentului 20
Perspective psihanalitice si psihodinamice asupra incheierii terapiei 21
Intrebari prea importante pentru a fi ignorate 28
Rezumat 49
2. Terapia cu final deschis: O abordare axata pe dezvoltare 50
Modelul „terapeutului de familie“ 51
Dezavantaje ale terapiei cu final deschis 52
Avantaje ale terapiei cu final deschis 53
O abordare a tratamentului in acord cu etapele de dezvoltare 54
Un final deschis nu minimalizeaza importanta sfarsitului 59
Probleme specifice care apar de-a lungul procesului de incheiere a terapiei 61
Rezumat 74
3. Banda rulanta a sistemului asigurarilor de sanatate 75
Este incheierea relatiei terapeutice o specie pe cale de disparitie in contextul sistemului asigurarilor de sanatate? 81
Ce nu intelege sistemul asigurarilor de sanatate 85
Dileme etice ridicate de sistemul asigurarilor de sanatate in cadrul procesului de incheiere a terapiei 90
Reflectii asupra incheierii terapiei dintr-o perspectiva multiculturala 94
Rezumat 95
4. Incheierea prematura a terapiei 97
Cand incheierea terapiei este initiata de copil 98
Cand incheierea terapiei este initiata de parinte 100
Relocarea copilului fara avertizare prealabila 102
Alte tipuri de incheiere prematura a terapiei 105
Literatura de specialitate 106
Rezumat 117
5. Probleme specifice incheierii terapiei la copii 119
Pierderi anterioare nerezolvate in cazul copilului 119
Pierderi anterioare nerezolvate in cazul terapeutilor 123
Mini-incheieri 130
Negocierea sarcinii din punct de vedere clinic 133
Decaderea din drepturile parintesti 137
Consideratii speciale in cazul copiilor din centrele de plasament 147
Rezumat 147
6. Problemele contratransferului 148
Cum se lucreaza cu contratransferul 154
Obstacole puse de contratransfer in calea incheierii terapiei 157
Contratransfer: in interiorul constiintei si in afara ei 165
Rezumat 168
7. Obiective esentiale ale incheierii cu succes a terapiei si strategii specifice pentru a le atinge 169
Obiectivele incheierii terapiei 169
Strategii pentru atingerea obiectivelor 169
Utilizarea clinica a ritualurilor 173
Simbolizarea despartirilor prin joc 206
O interventie neconventionala: apelul la ajutorul cainilor ghizi in terapia tinerilor din sistemul de ingrijire asistata 218
Rezumat 222
8. Esecuri si succese in procesul de incheiere a terapiei. Studii de caz 223
Incheierea terapiei cu prescolarii 223
Incheierea terapiei cu adolescentii 232
Cand copilul este pregatit, insa nu si parintele! 240
Cand parintele este pregatit, insa nu si copilul! 242
Cand clinicienii devin o extensie artificiala a familiei 242
Cand despartirile se prelungesc pe internet 244
Cand incheierea terapiei nu este posibila: procesarea clinica a pierderilor 248
Cand incheierea terapiei nu este posibila, finalul ramane important pentru terapeut 253
Capcane si esecuri in gestionarea finalurilor bruste 254
Rezumat 258
Referinte 260
Indice 268
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu