Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie : 2011
ISBN 978-606-16-0022-9
Nr pagini : 148
Format 130 x 200
Anticariat
ISBN 978-606-16-0022-9
Nr pagini : 148
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Disponibilitate BCU
Demersul nostru se înscrie între coordonatele psihologiei aplicate și psihologia dezvoltării, neînsemnând că nu am întregit aserțiunile cu note din discipline de graniță, în speranța că stimatul cititor – fie el student ori absolvent al facultății de psihologie -, educatoare din grădinițe, învățătoarele din clasele elementare și mai ales părinții, adulții, care îi îngrijesc pe cei mici, vor găsi în această lucrare aspecte noi și vechi, cunoscute ori necunoscute, agreate sau respinse de aceștia. Pe toți îi invităm respectuos, cu deschidere, să parcurgă paginile în speranța unui viitor dialog util pentru ambele părți ale ecuației.(Cuvânt înainte)
Ruxandra Rășcanu este profesor universitar emerit la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, unde predă cursuri de psihanaliză, psihosomatică și psihologie clinică. Cu o formație puternică de psiholog clinician, veghează ca această ramură a psihologiei să fie cât mai adecvat reprezentată și îmbrățișată de tinerii studenți, făcând eforturi pentru integrarea studenților în diferite zone ale activității umane (spitale, grădinițe, școli pentru persoane cu dizabilități, centre de dezintoxicare pentru persoane dependente de droguri etc.).
Alte carti ale autorului
Psihologia comportamentului deviant, Ed. Univ din Bucuresti, 1994
Psihologie aplicata, 2007
Dependenta si drog : aspecte teoretice si clinic ameliorative, 2008
In logica stiintelor criminale. Analize juridice si strategii de coping in materie penala (coautor), 2016
Destainuiri cu psihologul: de la copilarie la vârsta întelepciunii, 2017
Cuprins:
Cuvânt inainte 7
Cap. 1. Educatia - uri concept vechi sau o necesitate continuă 9
Cap. 2. Comunicarea - cea mai complexa activitnte umană și școlara 23
Cap. 3. Intrarea în școala sau primii pași la "Universitate” 35
Cap. 4. Copilul unic 49
Cap. 5. Învățarea, limbajul și tulburări ale acestuia in mica școlaritate 57
Cap. 6 Imaginatia și visarea la copil 67
Cap. 7. Aptitudinile — samburii viitoarelor talente 69
Cap. 8. Timiditatea nu este un defect și oricum nu este o boală! 77
Cap. 9. Obezitatea la copii - un fenorricn din ce în ce mai frecvent in societatea modernă 85
Cap. 10. Hiperactivitatea — una din. disfuncțiile cu mare frecvență la școlari 97
Cap. 11. Putem fi în altă lume, sau pe altă planetă? 109
Cap. 12. Societatea moderna si copilul, sau cum vede el relatia cu valorile materiale 125
Cap. 13. Cineva s-a dus...cum ii spunem copilului? 135
Postfata 143
Bibliografia 145
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu