Editura Herald
Colectia Psihoterapia
An aparitie : 2013, 2020
Editia a II-a
Editia originala Windows To Our Children - A Gestalt Therapy Approach to Children and Adolescents
Traducerea Tatiana Chicu; Cristina Toader
ISBN 978-973-111-819-2
Nr pagini : 400
Format 130 x 200
An aparitie : 2013, 2020
Editia a II-a
Editia originala Windows To Our Children - A Gestalt Therapy Approach to Children and Adolescents
Traducerea Tatiana Chicu; Cristina Toader
ISBN 978-973-111-819-2
Nr pagini : 400
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 36,38 lei la Editura, 45 lei la eusunt, 36,38 lei la libris
Descrierea editurii:
Descrierea editurii:
Incredibil de simpla in abordarea unui subiect atat de complex, Ferestre catre copiii nostri este o carte cu o mare aplicabilitate practica, care a schimbat vietile multor copii din lumea intreaga. Autoarea prezinta propria sa metoda de lucru cu copiii si adolescentii, in maniera Gestalt terapiei, si se adreseaza tuturor celor care isi petrec cel putin o parte a timpului lor in compania unui copil: parinti si bunici, terapeuti de toate orientarile, profesori si educatori etc. Fiecare pagina a acestei carti reprezinta o resursa. Sunt descrise in detaliu, fara nici o rezerva din partea autoarei, tehnici de lucru, sugestii, jocuri, prezentari succinte de caz, teorie si discutii, zeci de cai prin care sa pornim in aceasta aventura fascinanta de cunoastere, intelegere si apropiere fata de copii.
Este o carte care iti da curajul sa iti urmezi instinctul de a fi autentic in relatia cu copiii din viata ta si de a iti asuma cu maturitate grija si atentia fata de nevoile lor. Violet Oaklander vorbeste cu aceeasi blandete si naturalete despre joc si copilarie, cat si despre suferinta, trauma si abandon si despre nevoia, deseori reprimata, a copilului de libertate pentru a explora si a se exprima.
Violet Oaklander are un doctorat in psihologie si doua masterate: unul in consilierea familiei si copilului si celalalt in educatia speciala a copiilor cu probleme emotionale si dizabilitati de invatare. Ea a predat timp de sase ani in Long Beach Unified School District din California si, din 1972, lucreaza in practica privata in zona South Bay a orasului Los Angeles, iar in prezent in Santa Barbara, California. A fost timp de opt ani directorul Centrului pentru Terapia Copilului si Adolescentului din Hermosa Beach, California, iar in prezent este directorul Institutului Violet Oaklander, dedicat in special supervizarii si formarii persoanelor care lucreaza cu copii.
Dr. Oaklander a absolvit trei ani de formare in cadrul Institutului de Gestalt Terapie din Los Angeles al carui membru acreditat este, incepand cu 1973. O mare parte a muncii sale implica formarea de specialisti si tine astfel multe seminarii, workshop-uri si cursuri pentru institutii din Statele Unite, Canada, Europa, Israel si Australia. Recent este autoarea unei serii de casete video si audio despre lucrul psihoterapeutic cu copiii.
La noi au fost traduse:
Comoara ascunsa: o harta catre sinele copilului, Herald 2018
Ferestre catre copiii nostri. O abordare a Gestalt-terapiei cu copii si adolescenti, Herald 2013, 2020
Cuprins:
CUVÂNT ÎNAINTE ... 5
INTRODUCERE ... 7
CAPITOLUL I. FANTEZIA ... 9
CAPITOLUL II. DESENUL ŞI FANTEZIA ... 32
Lumea ta în culori, forme şi linii. Desenele familiei. Tufa de trandafiri. Scribble. Desenele care exprimă furia. Săptă¬mâna mea, ziua mea, viaţa mea. Squiggle. Culori, linii curbe, linii drepte şi forme. Desenul de grup. Desenul liber. Pictura. Pictura cu degetele. Pictura cu picioarele.
CAPITOLUL III. MODELUL MEU DE LUCRU ... 71
Mai multe idei pentru fantezie şi desen.
CAPITOLUL IV. A FACE LUCRURI ... 90
Lutul. Alte exerciţii cu lut. Plastilina. Aluatul. Apa. Sculptura şi construcţiile. Lemnul şi uneltele. Colajul. Pozele. Cărţile de tarot.
CAPITOLUL V. POVEŞTI, POEZIE ŞI MARIONETE ... 114
Poveştile. Cărţile. Scrisul. Poezia. Marionetele. Spectacolele cu marionete.
CAPITOLUL VI. EXPERIENŢA SENZORIALĂ ... 146
Pipăitul. Văzul. Sunetul. Muzica. Gustul. Mirosul. Intuiţia. Sentimentele. Relaxarea. Meditaţia. Mişcarea corporală.
CAPITOLUL VII. PUNEREA ÎN SCENĂ ... 181
Arta dramatică creativă. Pipăitul. Văzul. Sunetul. Mirosul. Gustul. Corpul. Situaţii pentru pantomimă. Caracterizarea. Improvizaţiile cu cuvinte. Visele. Scaunul gol. Polarităţile.
CAPITOLUL VIII. TERAPIA PRIN JOC ... 209
Tava cu nisip. Jocurile. Testele proiective ca tehnică terapeutică.
CAPITOLUL IX. PROCESUL ÎN TERAPIE ... 236
Copilul intră în terapie. Prima şedinţă. Cum arată cabinetul meu. Procesul în terapie. Rezistenţa. încheierea.
CAPITOLUL X. PROBLEME SPECIFICE DE COMPORTAMENT ... 266
Agresivitatea. Furia. Copilul hiperactiv. Copilul închis în sine. Fricile. Situaţiile specifice de stres sau experienţele traumatice. Simptomele fizice. Nesiguranţa de sine, comportamentul de agăţare, a plăcea într-un mod excesiv. Singuraticul. Singurătatea. Copilul care este înăuntrul şi în afara realităţii. Autismul. Vinovăţia. Stima de sine, conceptul de sine, imaginea de sine.
CAPITOLUL XI. ALTE CONSIDERAŢII ... 369
Grupurile. Adolescenţii. Adulţii. Adultul vârstnic. Fraţii. Copiii foarte mici. Familia. Şcoala, profesorii şi cursurile. Discriminarea sexuală.
CAPITOLUL XII. O NOTĂ PERSONALĂ ... 411
POSTFAŢĂ ... 418
DESPRE AUTOARE ... 420
BIBLIOGRAFIE ... 421
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu