Editura Universitatii din Bucuresti
An aparitie : 2017
ISBN 978-606-16-0960-4
Nr pagini : 172
Format 130 x 200
An aparitie : 2017
ISBN 978-606-16-0960-4
Nr pagini : 172
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 26 lei la Editura
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Volumul își propune să facă o incursiune de-a lungul traseului dezvoltării și evoluției ființei umane, începând cu anii copilăriei și finalizând cu anii înțelepciunii. Studiile cu privire la copilărie, fie ele teoretice, fie empirice, își propun să analizeze teme de mare interes precum: anxietatea și strategiile de coping, anxietatea de separare, dezvoltarea socială și relațională la adolescenți, comunicarea socială la copiii cu deficiențe de intelect. De asemenea, sunt aduse în discuție subiecte cum ar fi colaborarea și comunicarea dintre părinți și terapeuți în cazul copiilor cu TSA sau tulburările de comportament alimentar în rândul adolescenților.
Urmând cronologia dezvoltării umane, după abordarea copiilor și a adolescenților, volumul dezbate tema climatului etic organizațional ca loc de acțiune și formare continuă al tinerilor și adulților. În final, este prezentat un studiu exploratoriu cu privire la singurătate și comunicare așa cum se desfășoară acestea la vârstele înaintate. În încheiere se realizează o expunere a triadei copil-grup-familie pe întreg parcursul vieții. Volumul este alcătuit dintr-un set de studii realizate prin implicarea directă a autorilor în situațiile descrise și prin fundamentarea teoretică a acestora, putând constitui o sursă de inspirație pentru studenții care doresc să inițieze cercetări într-una din sferele abordate.
Ruxandra Rășcanu este profesor universitar emerit la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, unde predă cursuri de psihanaliză, psihosomatică și psihologie clinică. Cu o formație puternică de psiholog clinician, veghează ca această ramură a psihologiei să fie cât mai adecvat reprezentată și îmbrățișată de tinerii studenți, făcând eforturi pentru integrarea studenților în diferite zone ale activității umane (spitale, grădinițe, școli pentru persoane cu dizabilități, centre de dezintoxicare pentru persoane dependente de droguri etc.).
Alte carti ale autorului
Psihologia comportamentului deviant, Ed. Univ din Bucuresti, 1994
Psihologie aplicata, 2007
Dependenta si drog : aspecte teoretice si clinic ameliorative, 2008
In logica stiintelor criminale. Analize juridice si strategii de coping in materie penala (coautor), 2016
Destainuiri cu psihologul: de la copilarie la vârsta întelepciunii, 2017
Alina Chiracu este psiholog, Asistent universitar, Universitatea din București , Catedra de Psihologie
Dintre cartile sale:
Destainuiri cu psihologul. De la copilarie la varsta intelepciunii (coautor), Ed. Universitatii din Bucuresti 2017
Studii de psihologia educatiei (coord), Universitara 2018
Pretul frumusetii. Tulburarile alimentare si implicatiile psihosociale ale acestora (coord), Universitara 2021
Studii de psihologie aplicata. O viata in slujba psihologiei (coord), Universitara 2022
Privind intotdeauna peste umar. Anxietatea (coord), Universitara 2022
Adanca mea tristete: Depresia (coord), Universitara 2022
Puterea de a merge mai departe. Rezilienta (coord), Universitara 2022
E cald si bine langa tine. Atasamentul (coord), Universitara 2023
Cu sange rece. Triada intunecata a personalitatii (coord), Universitara 2023
Cuprins:
Argumentum 9
Cap.1. Copilul si omniprezenta lui 11
(Ruxandra Rascanu)
Cap.2. Comunicarea - activitate umana si scolara necesara 21
(Ruxandra Rascanu)
Cap.3. Dezvoltarea sociala si emotionala la prescolari 29
(Lidia Stanca)
Cap.4. Interrelatiile dintre anxietate, imaginea de sine si strategiile de coping la scolarii mici 53
(Alina Chiracu)
Cap.5. Anxietatea de separare la copii si adolescenti 71
(Virginia Corduneanu, Monica Tudor)
Cap.6. Dezvoltarea socio-relationala a adolescentilor implicati in activitati comunitare de voluntariat 79
(Claudia Rosin)
Cap.7. Comunicarea sociala la copii cu deficit de intelect 89
(Alina Chiracu, Ines Gabriela Chicos Balota)
Cap.8. Studiu asupra comunicarii parinte-terapeut in contextul TSA 107
(Loredana Banica, Alice Pruteanu, Ruxandra Rascanu)
Cap.9. O abordare integrativa a tulburarilor de comportament alimentar la adolescenti 115
(Mara Adriana Priceputu)
Cap.10. Climatul etic in context organizational 127
(Blanca Grama, Ines Gabriela Chicos Balota )
Cap.11. Singuratate si comunicare la varsta a treia 143
(Alina Chiracu, Ciprian Balba, Ruxandra Rascanu)
Cap.12. Copil- Familie - Grup 165
(Ruxandra Rascanu, Alina Chiracu)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu