Editura For You
An aparitie :2009, 2019
Editia a II-a
Editia originala: The Verbal Behaviour Approach, 2007
Traducerea Monica Visan
ISBN 978-606-639-325-6
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 25 lei la Editura, 25 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
An aparitie :2009, 2019
Editia a II-a
Editia originala: The Verbal Behaviour Approach, 2007
Traducerea Monica Visan
ISBN 978-606-639-325-6
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 25 lei la Editura, 25 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Terapia axată pe comportamentele verbale (VB) este o formă de analiză comportamentală aplicată (ABA), care se bazează pe analiza comportamentului verbal, aşa cum o face B. F. Skinner şi care funcţionează foarte bine în cazul copiilor care au abilităţi minime sau inexistente de limbaj. în această carte, Mary Lynch Barbera se bazează pe propria ei experienţă, ca analist comportamental certificat şi părinte al unui copil cu autism, pentru a explica terapia axată pe comportamentele verbale şi modul ei de folosire.
Acest ghid oferă instrucţiuni pas cu pas şi informaţii din abundenţă, despre cum să ajutăm copiii să dezvolte aptitudini de limbaj şi de vorbire mai bune, în acelaşi timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico-gestual, în cazul copiilor neverbali. Un capitol întreg se concentrează pe modalităţi de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conţine şi informaţii utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor aptitudini de independenţă, care sunt utile unui copil.
Cartea le va da părinţilor şi specialiştilor care nu cunosc principiile ABA şi VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească terapia axată pe comportamentele verbale în educarea copiilor cu autism şi cu alte afecţiuni de dezvoltare.
Acest ghid oferă instrucţiuni pas cu pas şi informaţii din abundenţă, despre cum să ajutăm copiii să dezvolte aptitudini de limbaj şi de vorbire mai bune, în acelaşi timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico-gestual, în cazul copiilor neverbali. Un capitol întreg se concentrează pe modalităţi de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conţine şi informaţii utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor aptitudini de independenţă, care sunt utile unui copil.
Cartea le va da părinţilor şi specialiştilor care nu cunosc principiile ABA şi VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească terapia axată pe comportamentele verbale în educarea copiilor cu autism şi cu alte afecţiuni de dezvoltare.
Cuprins:
Nota din partea editorului roman ... 7
CAP. 1: Să începem cu analiza comportamentală aplicată (ABA) ... 21
CAP. 2: Elementele de bază ale terapiei ABA ... 40
CAP. 3: Evaluarea copilului ... 70
CAP. 4: Elaborarea unui sistem de întăritori comportamentali ... 88
CAP. 5: Mandarea (formularea cererilor) ... 109
CAP. 6: Dezvoltarea şi îmbunătăţirea vorbirii la copiii cu aptitudini verbale inexistente sau minime ... 126
CAP. 7: Predarea cu prevenirea răspunsurilor greşite şi folosirea procedurilor de transfer între operanţi ... 146
CAP. 8: Predarea aptitudinilor de limbaj receptiv şi a altor operanţi non-verbali ... 163
CAP. 9: Predarea operanţilor verbali ... 184
CAP. 10: Coroborarea ... 204
CAP. 11: Predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor abilităţi importante de îngrijire personală independentă ... 224
CAP. 12: Gânduri de încheiere ... 246
ANEXA I: Glosar de termeni / acronime ... 266
ANEXA 2: Formular de evaluare VBI ... 272
ANEXA 3: Fişe de urmărire a aptitudinilor ... 278
ANEXA 4: Fişe de sondare săptămânale ... 281
ANEXA 5: Pagini web utile ... 283
Nota din partea editorului roman ... 7
Prefata ... 9
Introducere ... 13
Introducere ... 13
CAP. 1: Să începem cu analiza comportamentală aplicată (ABA) ... 21
CAP. 2: Elementele de bază ale terapiei ABA ... 40
CAP. 3: Evaluarea copilului ... 70
CAP. 4: Elaborarea unui sistem de întăritori comportamentali ... 88
CAP. 5: Mandarea (formularea cererilor) ... 109
CAP. 6: Dezvoltarea şi îmbunătăţirea vorbirii la copiii cu aptitudini verbale inexistente sau minime ... 126
CAP. 7: Predarea cu prevenirea răspunsurilor greşite şi folosirea procedurilor de transfer între operanţi ... 146
CAP. 8: Predarea aptitudinilor de limbaj receptiv şi a altor operanţi non-verbali ... 163
CAP. 9: Predarea operanţilor verbali ... 184
CAP. 10: Coroborarea ... 204
CAP. 11: Predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor abilităţi importante de îngrijire personală independentă ... 224
CAP. 12: Gânduri de încheiere ... 246
ANEXA I: Glosar de termeni / acronime ... 266
ANEXA 2: Formular de evaluare VBI ... 272
ANEXA 3: Fişe de urmărire a aptitudinilor ... 278
ANEXA 4: Fişe de sondare săptămânale ... 281
ANEXA 5: Pagini web utile ... 283
Multumiri ... 285
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu