06/04/2022

LIMBAJUL PERSONALITATII. PCM in coaching

 

Autor: Gerard Collignon, Pascal Legrand, John Parr

Editura Legacy
An aparitie : 2020
Editia ?
Traducerea ?
ISBN 978-606-9655-11-5
Nr pagini : 364
Format 100 x 200

Pretul la data postarii : 120 lei la Libraria Tei, 110 lei la libris



Descriere libris

Cartea actuala poate fi considerata cheie de referinta atat pentru Modelul Procesului de Comunicare (PCM), cat si pentru aplicarea modelului in coaching. Exista intr-adevar ceva in carte pentru toata lumea: coach-ii vor descoperi cum sa se conecteze cu clientii lor si sa stabileasca relatii de lucru de calitate si cum sa ofere directii clare pentru interventii individualizate, utile si eficace; managerii si liderii de echipa vor obtine informatii despre cum sa comunice cel mai bine cu personalul lor pentru a obtine cele mai eficiente rezultate; personalul de vanzari va descoperi cum sa stabileasca relatii rapide cu clientii si sa stie ce anume ii motiveaza sa cumpere. Pentru fiecare tip de personalitate exista dialoguri vii si precise care va vor ajuta sa identificati tipologia personalitatii si sa aplicati PCM. Fara indoiala, va veti regasi pe voi insiva, prietenii si membrii familiei voastre infatisati in aceste dialoguri. - Taibi Kahler

Descriere si cuprins de la Libraria Tei :

 
... când mi-am început cariera în psihologie, am fost introdus în analiza tranzacţională (AT] şi în munca strălucită a fondatorului său, dr. Eric Berne. Accentul său pe comportamentele observabile ale indivizilor şi implicaţiile asupra comunicării şi comunicării greşite m-a fascinat imediat
Tendinţa mea naturală a fost de a observa, clasifica şi colecta date şi cu dragostea mea pentru oameni, abordarea sa OK-OK pentru înţelegerea comportamentului uman a fost o bază teoretică ideală pentru mine.

în primele mele cercetări, am descoperit modele de comportament previzibile pe care şase tipuri de oameni le afişează atunci când sunt în stres, ceea ce a condus la cercetarea a ceea ce ar face aceleaşi tipuri şi cum ar fi atunci când nu sunt în stres.
La rândul său, acest lucru a dus la descoperirea modului în care avem cu toţii şase tipuri de personalitate în noi. Aşa s-a născut Process Communication Model® (PCM).

De mai bine de 40 de ani, eu şi mulţi alţii am cercetat şi dezvoltat acest model până la stadiul în care a ajuns astăzi, aplicat în afaceri, educaţie, politică, relaţii - oriunde comunicarea şi comunicarea greşită sunt importante.
De exemplu, dr. Terry McGuire, psihiatrul principal NASA pentru zborul spaţial cu echipaj între 1959 şi 1996, în ultimii săi 18 ani la NASA a folosit PCM în selecţia şi plasarea astronauţilor, datorită acurateţei sale în prezicerea comportamentelor astronauţilor în spaţiu.
 
CUPRINS:
 
Cuvânt înainte de Taibi Kahler
Muţumiri                    
Introducere                
Utilizarea Procesului de Comunicare în coaching    
Relaţie de ajutor sau salvare?
    
Partea 1. PROCESUL DE COMUNICARE

1. MODELUL PROCESULUI DE COMUNICARE        
Taibi Kahler                    
Concepte cheie în PCM        
Un model de auto-cunoaştere, conştientizare şi management
Ce spune şi ce nu spune modelul    
Ce face şi ce nu face modelul        
    
2. POZIŢIILE DE VIAŢĂ ŞI COMUNICAREA
Poziţiile de viaţă şi comunicarea /comunicarea greşită    
Poziţia - / - Povestea lui Peter    
Poziţiile de viaţă şi coaching-ul
 
3. CELE ŞASE TIPURI DE PERSONALITATE        
Structura personalităţii - un imobil cu şase etaje    
Empaticul            
Tipul de personalitate Empatic
Un exemplu din coaching    
Profilul Empaticului    
Atitudinea de suport a coach-ului    
Gânditorul                        
Tipul de personalitate Gânditor    
Profilul Gânditorului                    
Atitudinea de suport a coach-ului    
Perseverentul            
Tipul de personalitate Perseverent    
Profilul Perseverentului    
Atitudinea de suport a coach-ului    
Imaginatorul    
Tipul de personalitate Imaginator    
Profilul Imaginatorului                 
Atitudinea de suport a coach-ului
Promotorul    
Tipul de personalitate Promotor            
Profilul Promotorului                    
Atitudinea de suport a coach-ului
Rebelul                
Tipul de personalitate Rebel    
Profilul Rebelului     
Atitudinea de suport a coach-ului
 
4. CUM TE CONECTEZI CU ALŢII - ADRESEAZĂ-TE BAZEI LOR
5. SURSA PRIMARĂ A MOTIVAŢIEI - FAZA        
Motivarea este prin Faza
Nevoi conflictuale - conflictul intern dintre
Bază şi Influenţa Bazei        
în stres susţinut - schimbarea Fazei    
Faze trăite (Stagii)
 
6. ETAJUL DE DEASUPRA FAZEI CURENTE    
Importanţa primelor trăsături secundare    
Cum interpretăm povestea şi condominiul lui Robin
 
7. PROBLEME PSIHOLOGICE, EMOŢII AUTENTICE ŞI SCHIMBAREA DE FAZĂ
Probleme psihologice - problema corespunzătoare fiecărei Faze    
Furia, problema Fazei de Empatic             
Durerea pierderii, problema Fazei de Gânditor    
Teama, problema Fazei de Perseverent
Autonomia, problema Fazei de Imaginator        
Intimitatea, problema Fazei de Promotor        
Responsabilitatea, problema Fazei de Rebel         
Rezonanţa cu trecutul | reactivarea problemelor psihologice

8. DE CE SCHIMBĂM FAZA
Etapele de dezvoltare din copilărie şi legătura acestora cu fazarea
Etape de dezvoltare        
Etapa de dependenţă                                
Etapa de contact    
Etapa de încredere
Etapa de soluţii        
Etapa de independenta
Etapa de relaţii                    
Aplicaţii în coaching            

9. TRĂSĂTURILE SECUNDARE    
Liftul în coaching - Un tur prin imobil            
 
Partea a 2-a. COACHING CU PROFILUL DE PERSONALITATE

10. STILURI DE MANAGEMENT    
Folosirea celor patru stiluri de management în coaching
Autocratic        
Democratic     
Binevoitor            
Laissez-faire
Stiluri de management în grupuri                                    
Stiluri de management de adoptat şi de evitat cu fiecare tip de personalitate    
 
11. SUNTEM PE ACEEAŞI LUNGIME DE UNDĂ?                 
Canalele de comunicare şi Părţile personalităţii
Părţile personalităţii în comunicare                     
Canale de comunicare                            
Canalul Interventiv

Cuprins:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu