Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologie practica
An aparitie : 2011
Editia I
Editia originala: Les autres et moi. Comment développer son intelligence sociale
Traducerea Nicolae Balta
ISBN 978-973-707-391-4
Nr pagini : 216
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd
…să dai bună ziua, să spargi gheaţa, să începi o conversaţie, să stabileşti o relaţie, toate acestea se învaţă, se perfecţionează şi te fac fericit. Deseori însă teama de a deranja, de a fi judecaţi, de a nu şti ce să spunem ne împiedică să ne apropiem de ceilalţi. Ne simţim neajutoraţi, impresionaţi, ruşinaţi. Isabelle Filliozat oferă o adevărată meditaţie despre raporturile noastre cu ceilalţi. Ea descrie codurile, aceste gesturi şi cuvinte deseori automate de la începutul unui contact, şi exerciţii practice de combatere a timidităţii şi a prejudecăţilor. Într-adevăr, felul nostru de a saluta, de a întinde mâna sau obrazul, de a ne privi interlocutorul influenţează evoluţia relaţiei. Autoarea ne invită să redescoperim politeţea inimii, gustul discuţiei, al conversaţiei pentru a ne simţi mai liberi şi mai fericiţi. Îndrăznind să dăm şi să primim, devenim realmente subiectul şi nu, ca până acum, obiectul vieţilor noastre. O carte pasionantă despre recăpătarea controlului asupra emoţiilor şi a gesturilor noastre, pentru a putea intra în relaţie cu ceilalţi fără a ne teme de ei şi fără a-i judeca.
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Introducere 10
Capitolul 1. Bună ziua 17
O cheie a relaţiei, proiectul 27
Fiecare cu bula lui 33
Privirea 36
După privire, vocea 39
Strângerea de mână vorbeşte despre dumneavoastră 43
„Ne sărutăm?" 48
A strânge în braţe 50
Limbajul corpului 54
Zâmbiţi 55
Limbajul înfăţişării 56
Capitolul 2. Ce spui după bună ziua? 60
Cum vă merge? 62
Conversaţia uşoară 64
A FACE, activitatea 71
A FI, intimitatea 72
Capitolul 3. „Câţi prieteni ai?" 79
O Lume Mică 82
Vecinii 83
A face împreună: asociaţii, cluburi şi reţele 87
Prietenii 89
Timiditatea 92
Suferinţa excluderii sociale 95
Invitaţia la cină 98
Relaţiile obosesc şi hrănesc 101
Capitolul 4. De ce „daţi" mereu peste aceleaşi persoane 104
Mini-scenariul 105
Poziţiile de viaţă 106
Legea atracţiei 109
Profeţii auto-împlinite 111
Puterea judecăţii celorlalţi 115
Capitolul 5. Furculiţa de peşte 118
A face ordine 124
Apartenenţă şi individuaţie 128
Incivilităţile, proastele maniere 131
Inconştienţă sau beneficiu ascuns? 132
Inconştienţă 134
Şocul cultural 135
Stres 135
Nepoliticoasă din exces de supunere 138
Rebeliune 139
Toleranţă sau respect? 141
Prea multă politeţe ucide politeţea 143
Problemă de punctualitate 145
Politeţea, respectarea codului 151
Capitolul 6. Legea reciprocităţii 156
A da prea mult îl diminuează pe celălalt 166
A alunga teama de-a deranja 167
Cele trei cuvinte magice: te rog, mulţumesc, pardon 169
Ambivalenţa gratitudinii 170
Capitolul 7. Puterea celorlalţi 172
Când responsabilitatea este diluată 175
Situaţiile sociale ne modelează 177
Influenţa socială 179
Mulţimi şi grupuri 181
Capitolul 8. Să îţi dezvolţi competenţele sociale pentru a-ţi recăpăta propria putere 185
A te pune în proiect, în poziţie EU 192
A intra în contact 194
Penetrarea unui grup constituit 196
A asculta 198
Empatia 200
Încrederea 201
Concluzie 204
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu