Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologie practica
An aparitie : 2019
Editia I
Editia originala: Je t'en veux je t'aime: Ou comment réparer la relation à ses parents
Traducerea Ruxandra Comșa
ISBN 978-606-40-0608-0
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 33,15 lei la Editura, 27,30 lei la elefant,
Descrierea editurii:
Cum să-i spui mamei tale că te plictisește când te sună zilnic să-ți povestească „noutățile" din cartier? Cum să-ți ierți tatăl acum, la bătrânețe, pentru tot răul pe care ți l-a pricinuit în copilărie? Relația cu părinții noștri este cea mai veche relație pe care o cunoaștem, fiind marcată, de obicei, de iubire reciprocă, dar adesea și de o seamă de resentimente. Alegem să nu-i judecăm pe părinți sau să afișăm o iertare de fațadă. Relația suferă, însă, prin lipsă de autenticitate. Atunci când rănile sunt ascunse, supurânde încă, atunci când emoțiile au rămas neexprimate și furia mocnește în adâncuri, iertarea nu este posibilă. Este necesar un travaliu interior prin care, sub eventuala îndrumare a psihoterapeutului, reușești să-ți recunoști și să-ți eliberezi propriile emoții, ajungi să-l privești cu empatie pe copilul care ai fost cândva, pentru ca, în cele din urmă, să te poți întoarce spre părinții tăi, capabil de o reconciliere adevărată. În cartea sa, Isabelle Filliozat ne propune o dublă călătorie: spre trecut și totodată spre viitor, învățându-ne că sunt posibile vindecarea trecutului și rescrierea viitorului, (re)clădirea relației cu părinții, astfel încât să devină autentică, profundă și vie.
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Introducere /9
I. DE CE SĂ AGITĂM APELE TRECUTULUI /15
1. O relaţie complexă /17
2. Disconfortul din relaţie /22
3. Interpretările şi neînţelegerile /24
4. Este o idee bună să agităm apele trecutului? /29
II. TRECUTUL, RĂNILE ŞI CICATRICILE /33
1. Cum să ne confruntăm cu adevărul /35
2. Abuzul de putere /37
3. Un obiect de iubit /42
4. Violul /44
5. Insultele, criticile şi devalorizările /48
6. Rănile „gratuite" /53
7. Loviturile /57
8. Interdicţiile şi directivele /62
9. Alcoolismul, tulburările psihice, părinţii neliniştitori /66
10. Nevoile ignorate /69
11. Secretele şi lucrurile nerostite /72
12. Complicităţile /77
13. Proiecţiile /82
14. Capcanele inconştientului /84
15. Poem /89
III. DIN PERSPECTIVA PĂRINŢILOR /93
1. Povara trecutului /95
2. A fi mamă /99
3. Sentimentul de culpabilitate al mamelor /104
4. O mamă are dreptul de a nu-şi iubi copilul? /108
5. Rolul jucat de inconştient /114
6. Poziţia inconfortabilă a taţilor /116
IV. DE LA RANĂ LA SIMPTOM /119
1. Furia reparatoare /121
2. Când părinţii nu ascultă furia /129
3. „E pentru binele tău"v135
4. Datoria de recunoştinţă /137
5. Uitarea /140
6. Idealizarea /144
7. Tensiunea care nu este eliberată conduce la simptom /148
V. TRAVALIUL VINDECĂRII /151
1. Cum să ne vedem rănile ca pe nişte simptome /153
2. De la furia agresivă la furia constructivă /157
3. Cum să renunţăm la idealizare /160
4. Amintirile revin /172
5. Cum să refuzăm datoria de recunoştinţă /174
6. „Asta m-a făcut să sufăr!" /178
7. Furia reparatoare /181
VI. CUM SĂ NE ÎNŢELEGEM REZISTENŢELE /185
1. „Nu ne judecăm părinţii, îi iertăm!" /187
2. „Asta l-ar ucide!/Mi-e teamă că voi muri." /190
3. „Nu vreau să-l rănesc" /192
4. „Ar fi prea simplu" /196
VII. CUM SĂ DEVENIM ADULŢI /199
1. Dependenţa /201
2. Cum să le întoarcem spatele părinţilor /202
3. Cum să ne părăsim părinţii /206
4. Cum să ne acceptăm durerea /208
5. Cum să-1 iubim pe copilul din noi /212
VIII. ÎN DIRECŢIA RECONCILIERII /215
1. Când? /217
2. Cum să ne eliberăm de ură /226
3. Când părinţii au plecat pe lumea cealaltă /238
4. De ce să scriem o scrisoare? /244
5. Cum să formulăm scrisoarea? /248
6. Cererea de reparaţie /255
7. Reacţiile părinţilor /259
8. Întâlnirea /268
9. Medierea psihoterapeutului /273
10. Poem /281
În concluzie /285
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu