Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2020Editia I
Editia originala: Il me cherche: Comprendre le cerveau de votre enfant entre 6 et 11 ans
Traducerea Liana Haidar
ISBN 978-606-40-0695-0
Nr pagini : 176
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 33,15 lei la Editura, 27,30 lei la elefant, 39 lei la libris
Descrierea editurii:
Copilul e agitat, îndărătnic, mofturos la masă și își iese ușor din fire – acasă, dar și față de colegii de clasă. Rețeta-standard spune: Trebuie să-i puneți limite! Și dacă, de fapt, există și alte motive care n-au legătură cu tehnicile bazate pe control și pe "consecințe"? Impulsivitatea și bombănitul, de exemplu, pot fi provocate și de o proastă reglare a nivelului glicemiei, la fel cum enurezisul s-ar putea trage și dintr-o întârziere a dezvoltării controlului sfincterian de la nivelul creierului limbic, arată Isabelle Filliozat. A ignora ritmul de dezvoltare a copilului devine o sursă pentru numeroase conflicte, crize și pedepse inutile. Căci, dacă nu știi ce se petrece în mintea și în corpul copilului tău, n-ai cum să găsești calea de mijloc între "prea mult" și "prea puțin" control parental. Plecând de la datele oferite de neuroștiințe, dar și de la principiile parentingului pozitiv, autoarea propune cele mai eficace metode de a-l ajuta pe copil să capete autonomia, încrederea de sine și abilitățile sociale de care are nevoie între 6 și 11 ani.
"Am scris aceste pagini pentru că lucrurile s-au schimbat de când eram copii, iar noi, ca părinți, trebuie să fim în măsură să alegem modul în care să acționăm și să nu ne lăsăm influențați de istoricul personal. Această carte încearcă să ne ajute să înțelegem ce se petrece în capul copiilor noștri, să găsim soluțiile potrivite pentru a reacționa la comportamentul lor și să știm cum să dăm curs nevoilor lor. Raportarea empatică față de copil, o soluție a parentajului pozitiv, ne ajută să fim mai fericiți în viața de familie. Nu uitați, timpul trece foarte repede…" - Isabelle Filliozat
"Emoțiile provocate de pedepse stimulează circuitul cerebral al stresului și îl împiedică pe copil să se gândească la ceea ce a făcut. Memoria funcționează, dar copilul va reține stresul, teama, furia pe care i le-a provocat pedeapsa, și nu motivul pentru care a fost pedepsit. Pedepsele îl învață pe copil să-i fie teamă, nu și să își asume responsabilitatea faptelor sale și autodisciplina. Pedepsele îl împiedică pe copil să devină conștient de consecințele faptelor sale, deturnându-i atenția spre sentimente negative față de părinte: se simte nedreptățit, e furios pe el, se teme de el". - Isabelle Filliozat
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Cuvânt-înainte /13
Isabelle Filliozat /13
Anouk Dubois /16
Mod de întrebuinţare /19
I. E sămânţă bună /27
Face o criză /29E agresiv /32Cum să-l facem să-şi schimbe comportamentul? /35Se înfurie din nimica toată /38Vrea să atragă atenţia /40Refuză contactul fizic /42Du-te în camera ta! /44Tot timpul vrea încă ceva /46Tot timpul cere ceva /47Stă tot timpul lipit de mine /48Vrea s-o sun când e în tabără /49Cei mici nu povestesc niciodată nimic /50Schimbă lucrurile /52Prietenii nu vor să-l primească în echipă /53Vrea să câştige tot timpul /54Mă foloseşte drept ţintă /56Nu se mai satură să ne jucăm împreună /58Râdem şi ne prefacem că ne batem /60Hârjoneala se termină întotdeauna cu lacrimi? /61
II. Acceptaţi-le emoţiile /65
„Mi s-a furat guma" şi alte mici necazuri /66Plânge /68Deşi totul a trecut, încă mai tremură! /69E furioasă /70Îi e frică de câini /72Acum e calmă şi drăguţă, în clipa următoare face o criză /73
III. De la 6 la 7 ani. Imaginaţia /75
Spune nişte poveşti „de adormit copiii" /76Mă minte /78Nu vrea nici măcar să guste /80
IV. 7 ani. Vârsta raţiunii /83
Refuză să se îmbrace singur /84Copiii nu fac nimic acasă /85Face pipi în pat /87Nu suportă etichetele de la haine /89Vrea să mănânce tot timpul acelaşi lucru şi e dificil la masă doar când e cu mama lui /90Mestecă bucata de carne, dar nu reuşeşte s-o înghită /92Fiica mea vrea să poarte sutien /94
V. 8 ani. Vârsta regulilor şi a proiectelor /95
Aleargă în toate părţile şi ce nu face /96Îşi minte prietenii /97Fetiţa mea face doar ce nu are voie! /98Copiii detestă limitele, dar adoră regulile! /99Se poartă de parcă nici nu aude /101Fetiţa mea nu respectă regulile /104E insuportabil /105Ar merita o pedeapsă /106Fiica mea e neîndemânatică /108Nu face nimic decât dacă-i promit ceva /112Nu sunt mulţumiţi niciodată, de fiecare dată vor ceva în plus /114
VI. 9 ani. Dreptate şi perfecţiune /117
După câteva săptămâni, lasă totul baltă /119Nu stă locului o clipă, nu reuşeşte să se concentreze /121Copilul meu are ticuri /122Copilul meu suferă de tulburare obsesiv-compulsivă (TOC) /124
VII. 10 ani. încrederea /127
Nu pot să am încredere în el! /128Felicitările sunt tot recompense /130Sunt mulţumit când învaţă bine /132
VIII. 11 ani. Premisele adolescenţei /133
Nu poţi face nimic cu el! /135Îşi aruncă lucrurile peste tot /138E online şi joacă numai jocuri video violente /140
IX. Ce se petrece în mintea noastră, ca părinţi? /143
Mă enervez şi ţip /144Copiii noştri ne imită /145Mă scoate din sărite! /146De unde atâta agresivitate? /147Important este să rămânem adulţi în orice situaţie /150Cum rezolvăm problema /152
Concluzie /155
Anexă: Informaţii şi resurse suplimentare /161
1. Ataşamentul /161
2. Principalii factori de stres /161
3. Cum îl ajutăm să-şi rezolve problemele /162
4. Ce este emoţia? /163
5. Incidenţa alimentaţiei asupra hiperactivităţii şi deficitului de atenţie /165
6. Să hrănim creierul copilului /167
7. Exerciţii fizice pentru stimularea dezvoltării creierului /168
8. Neajunsurile pedepselor /169
9. Câteva tehnici ca să ne păstrăm şi redobândim calmul /170
10. Cum să rezolvăm o problemă în opt etape /171
Bibliografie /173
Articole şi resurse pe internet /174
Mulţumiri /175
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu