20/11/2022

EMOTIILE COPILULUI. Cum sa-i intelegem limbajul, rasul si plansul

Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologia pentru toti
An aparitie : 2006 (ed.Cosmos), 2021
Editia I
Editia originala: Au coeur des émotions des enfants : comprendre son langage, ses rires et ses pleurs
Traducerea Alina Popescu
ISBN 978-606-40-1235-7
Nr pagini : 272
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 38,26 lei la Editura, 31,50 lei la elefant, 45 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd (ed. 2006)


Descrierea editurii:

        Copiii plâng și râd uneori fără oprire, dorm prea mult sau prea puțin, refuză mâncarea sau se îndoapă cu dulciuri, sunt sfidători sau prea obedienți... imaginați-vă toate acestea ca pe niște ideograme, semne ale unui limbaj pe care, dacă-l învățați, veți reuși să descifrați mesajele pe care copiii le transmit în acest fel.
        Deoarece fiecare copil este unic, această carte nu oferă „rețete". Ea oferă, în schimb, repere și modalități prin care să reușiți să vă apropiați de propriul copil și să-l înțelegeți. Ce simte? Ce spune? Ce mesaj vreau să-i transmit? De ce spun ce spun? Sunt nevoile mele în concurență cu cele ale copiilor mei? Ce este cel mai de preț pentru mine? Ce obiectiv am? Toate acestea sunt întrebări la care autoarea acestei cărți vă va ajuta să găsiți răspunsurile potrivite, astfel încât să puteți disipa cât mai ușor norii de pe cerul sufletului copiilor voștri și să le (re)aduceți frumoasele zâmbete.

        Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
        La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Nu există părinte perfectPrezentul copiilor nostri incepe cu trecutul nostru, Univers 2020
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera

Cuprins:

Introducere  /13

    I. Putem dezvolta coeficientul emoţional al copiilor noştri?  /21
1 Inteligenţa inimii  /23
2 Aveţi încredere în voi  /25

    II. Şapte întrebări pe care să vi le puneţi ca să faceţi faţă în (aproape) orice situaţie  /31
1 Ce simte?  /33
2 Ce spune?  /38
3 Ce mesaj vreau să-i transmit?  /41
4 De ce spun ce spun?  /45
5 Sunt nevoile mele la concurenţă cu cele ale copiilor mei?  /49
6 Ce este cel mai de preţ pentru mine?  /56
7 Ce obiectiv am?  /59
8 Şapte întrebări de avut în minte  /64

    III. Viaţa este mişcare  /65
1 Cine sunt eu? O fiinţă din emoţii  /67
2 „Deci trebuie să le acceptăm orice?"  /70
3 „Nu-l înţeleg"  /76
4 Reprimarea emoţională  /83
5 A conţine fără a reprima  /94
6 „Mă enervează cu lamentările lui!"  /102

    IV. Frica  /111
1 Trebuie să ne ascultăm fricile?  /113
2 Fricile cel mai des întâlnite  /117
3 A înfrunta frica  /132
4 Utilizarea tracului  /139
5 Este fricos?  /141

    V. Furia ajută la definirea identităţii  /147
1 Furia este o reacţie sănătoasă  /149
2 Descifrarea nevoii  /156
3 O reacţie fiziologică de acompaniat  /159
4 Când părinţii sunt furioşi  /164
5 Câteva trucuri pentru a evita violenţa în momentul în care vă vine să loviţi  /171
6 Este coleric?  /173

    VI. Bucuria  /177
1 Putem învăţa să ne bucurăm că trăim?  /179
2 Iubirea  /184
3 Jocuri, ţipete şi râsete  /186
4 Acompanierea bucuriei  /189

    VII. Tristeţea  /191
1 Lacrimile ne emoţionează  /193
2 Nostalgia  /200
3 Acompanierea tristeţii  /203

    VIII. Depresia  /205
1 Cum s-o detectăm?  /207
2 Eşecul şcolar, un simptom  /211
3 Este depresiv?  /213

    IX. Viaţa nu este un lung fluviu liniştit  /217
1 Trebuie să devenim mai duri ca să facem fată încercărilor?  /219
2 Separările  /223
3 Apariţia unui nou bebeluş  /235
4 Neînţelegerile dintre părinţi  /238
5 Divorţaţi  /240
6 Accidentul, boala, suferinţa  /248

    X. Câteva idei pentru a trăi mai fericiţi cu copiii voştri  /251
1 Fiţi fericiţi  /253
2 Ascultaţi  /257
3 Comunicaţi cu corpul, cu inima, cu mintea şi de la persoană la persoană  /262
4 Simţiţi bucuria de a fi părinte  /266

Concluzie  /267

Mulţumiri  /268
Anexă  /269
Bibliografie  /271

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu