Editura Presa Universitara Clujeana
Colectia In afara colectiilor
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-973-595-775-9
Nr pagini : 426
Format 167 x 233
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura,
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Tema abordata in aceasta carte imbogateste cu rezultate valoroase sociologia copilariei si domeniul calitatii vietii copiilor si adolescentilor din Romania si reprezinta totodata o racordare la agenda de cercetare stiintifica internationala in aceste domenii. Prezenta editie publicata se adreseaza nu numai studentilor si cercetatorilor din domeniul psihosocial, ci si specialistilor si decidentilor interesati de imbunatatirea si mentinerea bunastarii copiilor si adolescentilor.
Cuprins:
Lista cu abrevieri 7
Introducere 9
Partea I. Cadrul teoretic
Capitolul I. Copiii, copilăria si cercetarea bunăstării copilului 25
1.1. Delirnitări conceptuale (copilul, copilăria) 26
1.2. Bunăstarea copilului si pozitia lui şi societate 29
1.3. Perspective teoretice 31
1.3.1. Teorii sociologice traditionale 311.3.2. Noua sociologie a copilariei 361.3.3. Modelul bunăstărd bazat pe drepturi 38
Capitolul II. Calitatea vietii si bunastarea copiilor 45
2.1. Indicatorii ai bunăstarii copilului - scurt istoric 46
2.2. Indicatori sociali obiectivi şi subiectivi 54
2.3. Schimbarea de paradigină domeniul bunăstării copiilor 58
2.4. Calitatea vietiii si bunăstarea - clarificare conceptuala 63
2.5. Indexuri si sisteme de indicatori de măsurare a bunăstării copiilor 81
2.6. Stadiul actual al cunoaşterii in domeniul calitatii vieţii si bunăstării copiilor din Romania 95
Capitolul III. Bunăstarea subiectivă - componentă cheie a vieţii 103
3.1. Definitie si structura 104
3.2. Principalele caracteristici domenii ale bunăstăii subiective 108
3.3. Componenta cognitivă a bunăstării sublective - satisfactia cu viata 112
3.4. Traditii in studierea bunăstării subiective. Hedonic versus eudaimonic 113
3.5. Teorii explicative ale bunăstării subiective 116
3.6. Măsurarea bunăstării subiective 126
3.7. Instrumente de evaluare a bunăstării subiective a copiilor 137
3.8. Factori determinanti ai bunăstării subiective a copiilor 139
Partea a II-a. Cercetarea empirică
Capitolul IV. Bunăstarea subiectivă a copiilor. Metodologia cercetării 163
4.1. Scopul si obiectivele cercetarii 164
4.2. Intrebările de cercetare şi ipotezele cercetării 169
4.3. Studiul preliminar 177
4.4. Adaptarea si testarea chestionarului intemational ISCWeB in contextul românesc 178
4.5. Populatia cercetării şi eşantionul de subiecti investigati 181
4.6. Aspecte etice ale cercetării şi procedura de colectare a datelor 187
Capitolul V. Bunăstarea subiectivă a copiilor. Masurarea, analiza si interpretarea datelor 191
5.1. Descrierea şi construcţia variabilelor. Analiza structurii bunăstării 193
5.1.1. Variabile independente 1935.1.2. Variabile dependente construite sintetic - scalele psihometrice şi indexurile bunăstării copiilor 1935.1.3. Analiza relatiilor intre scale si itemi, respectiv intre scale si cele mai importante aspecte si domenii ale vietii copiilor 2355.1.4. Variabile dependente construite analitic - descrierea factorilor 2455.1.5. Legătura dintre indexuri, scalele psihometrice si factorii bunăsarii copilului 264
5.3. Alte rezultate relevante ale cercearii 329
5.4. Sinteza rezultatelor 335
Concluzii 349
Contribuţii proprii 359
Limite ale lucrării şi direcţii viitoare de cercetare 360
Bibliografie 365
Lista figurilor 397
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu