15/11/2022

BUNASTAREA SUBIECTIVA A COPIILOR


Autor: Brindusa Antonia Grigoras
Editura Presa Universitara Clujeana
Colectia In afara colectiilor
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-973-595-775-9
Nr pagini : 426
Format 167 x 233
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

        Tema abordata in aceasta carte imbogateste cu rezultate valoroase sociologia copilariei si domeniul calitatii vietii copiilor si adolescentilor din Romania si reprezinta totodata o racordare la agenda de cercetare stiintifica internationala in aceste domenii. Prezenta editie publicata se adreseaza nu numai studentilor si cercetatorilor din domeniul psihosocial, ci si specialistilor si decidentilor interesati de imbunatatirea si mentinerea bunastarii copiilor si adolescentilor.

Cuprins:

Lista cu abrevieri  7
Introducere  9

Partea I. Cadrul teoretic 

Capitolul I. Copiii, copilăria si cercetarea bunăstării copilului 25 
1.1. Delirnitări conceptuale (copilul, copilăria)  26 
1.2. Bunăstarea copilului si pozitia lui şi societate 29 
1.3. Perspective teoretice  31 
1.3.1. Teorii sociologice traditionale  31
1.3.2. Noua sociologie a copilariei  36
1.3.3. Modelul bunăstărd bazat pe drepturi 38 

Capitolul II. Calitatea vietii si bunastarea copiilor  45
2.1. Indicatorii ai bunăstarii copilului - scurt istoric  46 
2.2. Indicatori sociali obiectivi şi subiectivi 54 
2.3. Schimbarea de paradigină domeniul bunăstării copiilor  58
2.4. Calitatea vietiii si bunăstarea - clarificare conceptuala  63
2.5. Indexuri si sisteme de indicatori de măsurare a bunăstării copiilor 81   
2.6. Stadiul actual al cunoaşterii in domeniul calitatii vieţii si bunăstării copiilor din Romania  95  

Capitolul III. Bunăstarea subiectivă - componentă cheie a vieţii  103 
3.1. Definitie si structura  104
3.2. Principalele caracteristici domenii ale bunăstăii subiective 108 
3.3. Componenta cognitivă a bunăstării sublective - satisfactia cu viata 112
3.4. Traditii in studierea bunăstării subiective. Hedonic versus eudaimonic 113 
3.5. Teorii explicative ale bunăstării subiective  116
3.6. Măsurarea bunăstării subiective  126 
3.7. Instrumente de evaluare a bunăstării subiective  a copiilor 137
3.8. Factori determinanti ai bunăstării subiective a copiilor  139

Partea a II-a. Cercetarea empirică 

Capitolul IV. Bunăstarea subiectivă a copiilor. Metodologia cercetării 163 
4.1. Scopul si obiectivele cercetarii  164
4.2. Intrebările de cercetare şi ipotezele cercetării  169 
4.3. Studiul preliminar 177 
4.4. Adaptarea si testarea chestionarului intemational ISCWeB in contextul românesc 178 
4.5. Populatia cercetării şi eşantionul de subiecti investigati  181 
4.6. Aspecte etice ale cercetării şi procedura de colectare a datelor  187 

Capitolul V. Bunăstarea subiectivă a copiilor. Masurarea, analiza si interpretarea datelor  191
5.1. Descrierea şi construcţia variabilelor. Analiza structurii bunăstării 193
5.1.1. Variabile independente 193 
5.1.2. Variabile dependente construite sintetic - scalele psihometrice şi indexurile bunăstării copiilor  193
5.1.3. Analiza relatiilor intre scale si itemi, respectiv intre scale si cele mai importante aspecte si domenii ale vietii copiilor  235 
5.1.4. Variabile dependente construite analitic - descrierea factorilor 245 
5.1.5. Legătura dintre indexuri, scalele psihometrice si factorii bunăsarii copilului  264 
5.3. Alte rezultate relevante ale cercearii  329 
5.4. Sinteza rezultatelor  335 

Concluzii  349 
Contribuţii proprii 359 
Limite ale lucrării şi direcţii viitoare de cercetare 360 

Bibliografie 365 
Lista figurilor 397 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu