Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2020
Editia I
Editia originala: On ne se comprend plus: Traverser sans dommage la période des portes qui claquent entre 12 et 17 ans
Traducerea Alina Popescu
ISBN : 978-606-40-0783-4
Nr pagini : 256
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 41,65 lei la Editura, 34,30 lei la elefant, 49 lei la libris
Descrierea editurii:
Adolescenții nu sunt toți la fel. Unii stau toată ziua ascunși în camera lor; alții sunt mai tot timpul plecați de acasă. Unii lenevesc pe canapea, alții se implică, riscându-și chiar viața, în activități sportive. În fine, unii trag din joint-uri de la prima oră, iar alții nici nu vor să se atingă. Însă toți au ceva în comun: ei au de parcurs o perioadă critică, marcată de transformări și rătăciri. Și, mai ales, au nevoie de grija și sprijinul părinților. Pericolele sunt la tot pasul: alcoolul, sexul, drogurile, viteza la volan, tulburările de comportament și dezinteresul brusc față de învățătură.
Pentru a traversa cu bine această perioadă, adolescenții au nevoie de părinții lor – să le fie alături, și nu să-i tragă de mână. Cunoscută pentru promovarea parentingului pozitiv, autoarea explorează în cartea de față psihologia adolescenților, dar și anumite aspecte biologice și fiziologice care pot pune într-o nouă lumină motivațiile adolescenților, ce rămân adesea necunoscute atât pentru părinți, cât și pentru cei tineri.
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Cuvânt-înainte /13
Isabelle Filliozat /13
Anouk Dubois /17
Mod de întrebuinţare /19
Introducere /21
I. O perioadă dificilă pentru părinte /25
El trece prin criza adolescenţei, eu trec prin criza de mijlocul vieţii /26Îşi închide uşa de la cameră / cu cheia /27Nu mai are nevoie de mine! /28Nu mă mai ascultă /30Mor de îngrijorare /32Mă enervez atunci când e arogant /34Uneori am reacţii disproporţionate /36Merg pe coji de ouă /38Nu suntem de acord în privinţa educaţiei autoritare /40
II. Corpul, inima şi creierul — ca un şantier /43
Reamenajarea teritoriului 44Un slab control al impulsurilor 46Reactivitatea crescută /47Putem avea încredere într-un adolescent? /48• Punctele-cheie /50
III. Hipersocializare, apartenenţă şi statut social /51
Este în stare să facă tot ce îi propune prietena ei! /52Stă lipit de smartphone /54„Vrea" o pereche de jeanşi de firmă /56Pare că îi plac pedepsele! /58Nu este populară /59Ea râde de o colegă /60Este hărţuit la liceu /61Este hărţuită pe reţelele sociale /62Nu are prieteni /64Ce este de făcut în caz de hărţuire /66Susţinerea empatiei /68
IV. 11-12 ani, începuturile /69
Se duce în tricou la şcoală, deşi e frig afară! /70Se plânge că o dor picioarele /72Îi cresc sânii /73Vrea mereu totul imediat /74Vrea sutien /76Sexul? Prea puţin contează pentru mine! /77Nu-i place că vorbesc despre ea /80E groaznic să fii fată! /82
V. 13 ani /85
Este ciclotimică! /86Nu se iubeşte pe sine /88Îmi vorbeşte foarte urât! /90Nu poate sta liniştit /92Nu reuşeşte să se concentreze la ce are de făcut /94Minte /97Se plictiseşte repede, se foieşte încontinuu şi îşi torturează părul /98Este hiperactiv /99
VI. 14 ani /103
Face câte o criză de nervi! /104Camera îi este Întoarsă pe dos /106Nu are pic de respect pentru ceilalţi, îşi lasă hainele prin toată casa /108Are faţa plină de acnee /109Refuză să-şi facă duş /110Promite..., dar nu se ţine de cuvânt /112Nu ascultă! /114Pedepsele nu duc nicăieri /116Îşi dă întruna ochii peste cap /118Nu participă la treburile casnice /120Nu este de acord cu nimic şi vrea să aibă ultimul cuvânt /122Îmi vorbeşte urât /123Este neîndemânatică /124Nu ţine pasul cu învăţatul /126E uituc /128Este obraznică /129Mă cheamă, dar apoi mă „expediază" /130E imposibil de trezit dimineaţa /132Este extrem de indolent la şcoală /134Ne ţinem de capul lui ca sâ-şi facă temele /136
VII. 15 ani /139
Ea îmi alege hainele /140Nu suportă să îl privim /142Îşi face planuri peste planuri, care nu se concretizează /143Postează întruna selfie-uri pe reţelele sociale /144Mă critică! /146Îmi contestă valorile /148Îşi pierde toată ziua cu prietenii /150Nu ştie să se organizeze şi depinde de noi /152Îi este ruşine cu mine şi mă atacă de faţă cu prietenele ei /154Dă muzica la maximum! /156Îşi petrece viaţa în faţa ecranelor /158Este încordată /160Este anxios /162Este apatică /163Îşi petrece timpul visând cu ochii deschişi /164Este bulimică /165Are o postură greşită /166Este anorectică /167Fumează /170Spune că vrea doar să se relaxeze /172Fumează canabis /173Se droghează /176Este hipersexualizată şi vulgară /178Prima suferinţă din dragoste 179Ea iese cu băieţi /180El nu are iubită /182Trimite mesaje sau videoclipuri sexuale /184
VIII. 16 ani /187
Vrea să schimbe lumea /188Îşi face o trupă rock /190Uită de programările la medic /191Face lucruri prea riscante /192Nu invită niciodată pe nimeni pe la el /194Îşi petrece timpul uitându-se la prostii la televizor /195String şi machiaj /196Vrea piercing sau tatuaj /198Se crestează /201Nu se hrăneşte decât cu cola, burgeri sau pizza / /202Consumă alcool în grup /204Este violent /207Este dependent de jocuri video /208Nu ştiu să evalueze pericolul 210E deprimat /212Se radicalizează /214Ea nu se protejează de fiecare dată când face dragoste /216
IX. Adevărata noastră putere parentală /217
Să fim un portavion fiabil /218
Puterea iubirii: umplerea rezervorului /219Puterea neputinţei şi a autenticităţii /222Puterea libertăţii /223Puterea regulilor /224Puterea exemplului şi a modelării /226Puterea de a primi /227Puterea ascultării /228Puterea seninătăţii /230Puterea empatiei /232Puterea discuţiei /234Puterea momentului potrivit 236Puterea reformulării /237Puterea valorizării /238Puterea reconcilierii /240Puterea recunoştinţei /241
Concluzie /243
Pentru aprofundare /249
Resurse online /249
De aceeaşi autoare /251
Mulţumiri /252
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu