Autor: Isabelle Filliozat
Editura Cosmos
Colectia Familia mea
An aparitie : 2006
Editia I
Editia originala: L'intelligence du coeur
Traducerea Andreea Lutic
ISBN 973-87791-8-9
Nr pagini : 248
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 24,90 lei la delfin, 24,90 lei la elefant
pdf pe scribd sau aici
Descrierea editurii:
Dupa domnia IQ-ului, astazi descoperim importanta emotiilor - esentiale pentru a comunica si a convinge. Inteligenta inimii face diferenta.
Anxietate, rusine, depresie, violenta si singuratate... cum ar fi daca toate aceste rele ar avea o cauza comuna? Si daca ar exista o alternativa la comprimatele, tabletele si capsulele pe care le inghitim ca sa ne linistim, ca sa dormim mai bine, ca sa gasim alinare?
La scoala invatam istorie, geografie, matematica... dar ce invatam despre afectivitate? N-ar fi util ca, pe langa nume si date, sa avem la indemana si niste notiuni despre etapele tristetii, despre furie si rezolvarea non-violenta a conflictelor?
Este momentul sa ne intelegem mai bine emotiile pentru a le gestiona in mod eficient. Urgenta este afectiva. In prezent, competentele tehnice si un IQ ridicat nu mai sunt suficiente pentru a reusi. Increderea in sine, creativitatea, aptitudinile relationale si autonomia joaca un rol decisiv. Provocarea noului mileniu este colaborarea. Inteligenta inimii, inteligenta relationala si emotionala, este inteligenta de maine.
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Introducere 7
Cănd mintea şi inima nu vor mai fi în război
1. Temperamentul : innăscut sau dobăndit ? 16
2. Raţiunea este emoţională sau nu este rezonabilă 18
3. Ce este o emoţie ? 21
Ascundeţi aceste emoţii pe care nu ştiu să le văd
4. Negarea 27
5. Supunere şi refulare 32
6. Frica de intimitate 37
7. E cineva sub mască ? 39
8. Judecata mă linişteşte 44
9. In căutarea emoţiilor pierdute 49
Psihofiziologia emotiilor 53
10. Funcţionarea creierului 54
Hiperemotivitate şi răbufniri emoţionale
11. O emoţie poate ascunde o alta 64
12. „Nu ştiu de unde vine!" 69
13. Evaluaţi-vă coeficientul emotional 78
Numeroasele chipuri ale fricii
14. In faţa riscului 91
15. Timiditate şi temeri sociale 99
16. Angoase şi fobii 105
17. Socuri şi traumatisme 110
18. Frica de moarte 112
Despre violenţă şi putere
19. De la forţă fizică la putere 119
20. Rădăcinfie violenţei 124
21. O istorie a puterii 130
O furie sănătoasă
22. Afirmarea identităţii — apărarea integrităţii 136
23. Cum gestionăm frustrarea 140
24. Exprimarea pozitivă a furiei 142
Iubirea, bucuria
25. Mereu iubirea 148
26. A iubi, un verb activ 152
27. Către o relaţie durabilă 156
28. Deschiderea ; intimitatea 159
29. Să răzi cu sau să răzi de.. 162
30. Către o sexualitate împlinită 166
31. Maternitatea — o experienţă sexuală intensă 173
Tristeţe sau depresie ?
32. Depresia 179
33. Doliul 185
34. Tristeţea 188
Arta de a fi fericit şi de a-i face fericiţi pe cei cei din jur
35. Toţi avem nevoie de dragoste 191
36. A dărui 194
37. A primi 199
38. A refuza 201
39. A cere 203
Empatia şi rezolvarea conflictelor
40. A asculta cu adevărat 209
41. A descifra pentru a dezamorsa 215
42. Cum să răspundem la agresivitate 218
43. Rezolvarea conflictelor 221
Să insoţim dezvoltarea afectivă a copiilor
44. Locul sentimentelor 225
45. Nevoile afective fundamentale 228
46. Identificarea emoţlilor 233
Concluzie. De la egocentrism la altruism 237
Bibliografie 242
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu