Editura Presa Universitara Clujeana
Colectia: In afara colectiilor
An aparitie : 2022
Editia I
ISBN 978-606-37-1485-6
Nr pagini : 274
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 39,90 lei la carturesti, 38 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Prezenta lucrare abordează un subiect deosebit de important pentru cercetătorii interesați de studierea preadolescenței și anume bunăstarea socială și emoțională a preadolescenților. Demersul de analizare a factorilor care explică bunăstarea socială și bunăstarea emoțională a preadolescenților români completează tabloul mai vast al subiectului bunăstării copiilor la nivel internațional. În cuprinsul acestei cercetări ne-am propus să examinăm modul în care familia, școala, grupul de prieteni și situația materială (economică) explică bunăstarea socială și bunăstarea emoțională a preadolescenților.
Cuprins:
Introducere 1
Capitolul I. Perioada preadolescenţei. Factori care explică bunăstarea socială şi emotională a preadolescentilor 13
1.1. Repere privind evolutia perioadei preadolescentei din cele mai vechi timpuri şi pănă in prezent. 14
1.2. Preadolescenta astăzi. Particularităti provocări. 22
1.2.1. Palierul fizic si maturizarea sexuală. 231.2.2. Palierul cognitiv 261.2.3. Palierul socio-emotional 28
1.3. Teorii sociologice 32
1.3.1. Teoria structural-functionalistă 331.3.2. Teoria sistemică 351.3.3. Teoria interactionist-sirnbolică 371.3.4. Teoria comparării sociale 381.3.5. Teoria controlului social .401.3.6. Teoria etichetării 42
1.4. Bunăstarea socială emotională a preadoleseentilor .44
1.5. Principalii factori care explică bunăstarea socială şi emotională a preadoleseentilor 64
1.5.1. Familia 651.5.2. Şcoala .681.5.3. Grupul de prieteni 701.5.4. Situatia materială (economică) 73
Concluzii 75
Capitolul II. Masurarea bunastarii sociale si emotionale a preadolescentilor 77
2.1. Teorii sociologice privind bunăstarea 78
2.2. Domenii şi indicatori ai bunăstării 852.1.1. Teorii ecologice ale dezvoltarii umane 782.1.2. Noua sociologie a copilăriei .802.1.3. Modelul bunăstării copilului bazat pe drepturi 82
2.2.1. Sisteme de indicatori de măsurare a bunăstării sociale si emotionale 96
2.3. Bunăstarea socială şi emotională a preadolescentilor la nivel mondial şi in România in date şi studii 110
Concluzii 122
Modelul teoretic 125
Capitolul III. Perceptia preadolescentilor referitor la aspecte relevante privind propria bunăstare socială 137
3.1. Prezentarea proiectului intemational Lumile copiilor. Ancheta internaţională asupra bunăstării copiilor - valul III 137
3.2. Obiectivele şi ipotezele studiului 140
3.3. Aspecte metodologice 145
3.3.1. Variabile. Operationalizarea variabilelor 145
3.4. Participantii la studiu 152
3.5. Rezultate si discutii 154
3.5.1. Procedura de analiza 1543.5.2. Analiza factorială 1553.5.3. Rezultate 1573.5.4. Discutii 1673.5.5. Limite ale cercetării 1743.5.6. Concluzii şi noi directii de cercetare 174
Capitolul IV. Aspecte privind bunăstarea socială si emoţională a preadolescentilor in perioada pandemiei COVID-19 177
4.1. Context 178
4.2. Studiu privind bunăstarea socială şi emoţională a preadolescentilor in perioada pandemiei COVID-19 181
4.3. Obiectivele studiului 182
4.4. Aspecte metodologice 182
4.4.1. Prezentarea proiectului Copii acasă - copii care vorbesc despre sederea acasă timpul pandemiei COVID-19 1824.4.2. Descrierea instrumentului 183
4.5. Participantii la studiu 184
4.6. Prezentarea rezultatelor 185
4.6.1. Procedura de analiză 1854.6.2. Rezultate 1874.6.3. Discutii 2144.6.4. Limite ale cercetării 2214.6.5. Concluzii si noi directii de cercetare 221
Concluzii finale 223
Bibilografie 227
Anexa 1 263
Anexa 2 270
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu