15/11/2022

DETERMINANTI AI BUNASTARII SOCIALE SI EMOTIONALE A PREADOLESCENTILOR


Autor: Sara Debora Topciu
Editura Presa Universitara Clujeana
Colectia: In afara colectiilor
An aparitie : 2022
Editia I
ISBN 978-606-37-1485-6
Nr pagini : 274
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 39,90 lei la carturesti, 38 lei la librarie.net


Descrierea editurii:

        Prezenta lucrare abordează un subiect deosebit de important pentru cercetătorii interesați de studierea preadolescenței și anume bunăstarea socială și emoțională a preadolescenților. Demersul de analizare a factorilor care explică bunăstarea socială și bunăstarea emoțională a preadolescenților români completează tabloul mai vast al subiectului bunăstării copiilor la nivel internațional. În cuprinsul acestei cercetări ne-am propus să examinăm modul în care familia, școala, grupul de prieteni și situația materială (economică) explică bunăstarea socială și bunăstarea emoțională a preadolescenților.

Cuprins:

Introducere 1

Capitolul I. Perioada preadolescenţei. Factori care explică bunăstarea socială şi emotională a preadolescentilor 13 
1.1. Repere privind evolutia perioadei preadolescentei din cele mai vechi timpuri şi pănă in prezent. 14 
1.2. Preadolescenta astăzi. Particularităti provocări. 22 
1.2.1. Palierul fizic si maturizarea sexuală. 23 
1.2.2. Palierul cognitiv 26 
1.2.3. Palierul socio-emotional 28 
1.3. Teorii sociologice 32 
1.3.1. Teoria structural-functionalistă 33 
1.3.2. Teoria sistemică  35 
1.3.3. Teoria interactionist-sirnbolică 37 
1.3.4. Teoria comparării sociale 38 
1.3.5. Teoria controlului social .40 
1.3.6. Teoria etichetării  42 
1.4. Bunăstarea socială emotională a preadoleseentilor .44 
1.5. Principalii factori care explică bunăstarea socială şi emotională a preadoleseentilor 64 
1.5.1. Familia  65 
1.5.2. Şcoala .68 
1.5.3. Grupul de prieteni  70 
1.5.4. Situatia materială (economică)  73 
Concluzii  75 

Capitolul II. Masurarea bunastarii sociale si emotionale a preadolescentilor  77
2.1. Teorii sociologice privind bunăstarea  78 
2.1.1. Teorii ecologice ale dezvoltarii umane  78 
2.1.2. Noua sociologie a copilăriei .80 
2.1.3. Modelul bunăstării copilului bazat pe drepturi  82 
2.2. Domenii şi indicatori ai bunăstării 85 
2.2.1. Sisteme de indicatori de măsurare a bunăstării sociale si emotionale 96
2.3. Bunăstarea socială şi emotională a preadolescentilor la nivel mondial şi in România in date şi studii  110 
Concluzii  122 

Modelul teoretic  125
Capitolul III. Perceptia preadolescentilor referitor la aspecte relevante privind propria bunăstare socială 137 
3.1. Prezentarea proiectului intemational Lumile copiilor. Ancheta internaţională asupra bunăstării copiilor - valul III  137
3.2. Obiectivele şi ipotezele studiului  140 
3.3. Aspecte metodologice 145 
3.3.1. Variabile. Operationalizarea variabilelor 145 
3.4. Participantii la studiu 152 
3.5. Rezultate si discutii  154 
3.5.1. Procedura de analiza  154
3.5.2. Analiza factorială 155 
3.5.3. Rezultate 157
3.5.4. Discutii  167 
3.5.5. Limite ale cercetării 174 
3.5.6. Concluzii şi noi directii de cercetare 174 

Capitolul IV. Aspecte privind bunăstarea socială si emoţională a preadolescentilor in perioada pandemiei COVID-19   177 
4.1. Context 178 
4.2. Studiu privind bunăstarea socială şi emoţională a preadolescentilor in perioada pandemiei COVID-19  181 
4.3. Obiectivele studiului  182 
4.4. Aspecte metodologice  182 
4.4.1. Prezentarea proiectului Copii acasă - copii care vorbesc despre sederea acasă timpul pandemiei COVID-19   182
4.4.2. Descrierea instrumentului  183 
4.5. Participantii la studiu  184 
4.6. Prezentarea rezultatelor  185 
4.6.1. Procedura de analiză  185 
4.6.2. Rezultate 187 
4.6.3. Discutii  214 
4.6.4. Limite ale cercetării 221 
4.6.5. Concluzii si noi directii de cercetare 221 

Concluzii finale 223
Bibilografie  227
Anexa 1   263
Anexa 2   270

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu