Autor: Isabelle Filliozat
Editura Trei
Colectia Psihologie practica pentru parinti
An aparitie : 2019Editia I
Editia originala: Opposition, pleurs et crises de rage : traverser la période de 1 à 5 ans
Traducerea Liana Haidar
ISBN 978-606-40-0689-9
Nr pagini : 176
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 39 lei la carturesti, 39 lei la librariile alexandria
previzualizare google books
Cum poți să scapi de veșnicele dispute cu copilul care nu vrea să se îmbrace pentru grădiniță, care se tot trezește noaptea și nu mai vrea să doarmă singur, care nu se mai lasă dus de la locul de joacă ori care vorbește urât și își lovește fratele mai mic? Părinții au tendința de a interpreta comportamentele enervante ale copiilor ca pe niște manifestări ale relei-voințe ori sfidării. Alții se culpabilizează: oare nu cumva mi-am traumatizat copilașul? Descoperirile recente din neurofiziologie și psihologia experimentală aruncă o nouă lumină asupra acestor comportamente "obraznice": copilul nu vrea să-și sfideze părinții, ci are nevoie de o urgentă reglare neuro-hormonală. Criza de nervi a copilului mic din supermarket nu e un moft, ci un semn că cel mic este epuizat de procesarea a mii de stimuli senzoriali. La fel, un copil de 3 ani nu minte cu bună știință când începe să fabuleze, ci doar își exersează o capacitate cerebrală nou dezvoltată, cea a fanteziei, a jonglării cu imaginile mentale. Plecând de la astfel de explicații, cartea oferă soluțiile potrivite vârstei și îi încurajează pe părinți să-și revadă propriile certitudini și credințe legate de educația copiilor.
Isabelle Filliozat este psihoterapeut și specialist în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence. Este certificata in analiza tranzactionala si maestru practician de programare neurolingvistica. Lucreaza cu emotiile de peste douazeci de ani si este dedicată parentajului și dezvoltării personale. Site-ul autoarei
La noi s-au publicat lucrarile:
Inteligenta Inimii, Cosmos 2006
Ceilalti si eu : cum sa-ti dezvolti competentele sociale, Trei 2011
Le-am încercat pe toate! Plânsete, încăpățânare și crize de furie (perioada 1-5 ani), Trei 2019
Mă exasperează! Cum să înțelegem ce se petrece în creierul copilului între 6 și 11 ani, Trei 2020
Nu ne mai înțelegem deloc! Cum să trecem cu bine prin perioada ușilor trântite (de la 12 la 17 ani), Trei 2020
Te detest, te iubesc. Cum reparăm relația cu părinții noștri, Trei 2019
Emoțiile copilului. Cum să-i înțelegem limbajul, râsul și plânsul, Cosmos 2006, Trei 2021
Seria: Caietele Filliozat, Litera
Cuprins:
Introducere
Isabelle Filliozat 13
Anouk Dubois 16
Mod de utilizare 19
1. Un copil e mai greu de îngrijit decât o plantă de apartament 27
Ce sunt capriciile? 28Ce se întâmplă? 29E plin „rezervorul său de iubire"? 30– Vorbele de iubire 31– Timpul petrecut împreună 32– Atingeri, pupici, mângâieri, îmbrăţișări tandre… Contactul fizic 34Crize de furie și alte furtuni emoţionale 35Nu stă o clipă locului 38Se leagănă cu scaunul 39Mai ţine și de părinţi… 41…sau pur și simplu de vârstă! 43
2. De la 12 la 18 luni: perioada „nu"‑ului părinţilor 45
Spuneţi STOP mai degrabă decât NU 46Interveniţi fizic 47Copilașul ignoră regulile, nu respectă limitele, nici interdicţiile! 48Face exact ceea ce tocmai i-am interzis, privindu-mă drept în ochi! 52Vrea totul, pe loc! 54Arată cu degetul, parcă le-ar vrea pe toate! 56A căzut și se uită la mine înainte de a se pune pe plâns 57Când mă îndepărtez de ea, urlă 58Se trezește noaptea! 59
3. De la 18 la 24 de luni: perioada „nu"‑ului copiilor 61
Se împotrivește 62Urlă la cea mai mică frustrare 65Mă exasperează cu întrebările ei 66Face prostii 67Lovește, mușcă, trage de păr… 69
4. De la 24 la 30 de luni: ordine, în ordine, fără ordine! 71
Își folosește mintea ca să pună lucrurile in ordine! 72Fiecare lucru la timpul lui, in ordine! 74Nu vrea sa plece de la locul de joaca 75Cum sa-i acceptati emotiile si sentimentele 76Ii e frica de situatiile noi 78Nu vrea sa doarma 79Nu aude cand il chemi 80Refuza sa manance si/sau se joaca cu mancarea 81Vorbeste urat 82
5. De la 2 ani şi jumătatela 3 ani: eu, eu… singură! 85
Sin-gu-ră! 86„Vreau…!" 87Nu știe ce vrea! 90
6. 3 ani: împreună 93
„Nu vreau!" 94Ştie regulile, dar nu le respectă 96
7. De la 3 ani şi jumătate la 4 ani: naşterea imaginarului, fantasme şi coşmaruri 99
Are coșmaruri 100Desenează, colorează, decupează, orice și oricând! 101Şi spune… „nu eu!" 101
8. 4 ani: puterea, regulile şi imaginea de sine 103
Fantazează și se laudă 105E timid 106Vorbește gura fără ea! 108
9. De la 4 ani şi jumătate de sine şi dificultăţile de socializare 109
O doare burta 110E pudic 112Îi ia ore întregi să se îmbrace 113Pune prea multe întrebări 114
10. Stabilirea limitelor 115
Cum să refuzi fără a nega emoţia 116Daţi instrucţiuni in loc sa interziceti 117Un singur cuvânt e de ajuns! 118– Responsabilizaţi în loc să culpabilizaţi 120– Daţi informaţii 121Puterea descrierii 122O „prostie"? 125– Pedepse 126– Ţipete 128– Desconsiderare, critică, etichetare 129– Lovituri, palme și bătăi 130– Izolare, suspendare, „time-out" 132– Respingerea 136– Umilirea 136– Indulgenţă și repararea greșelii în locul său 137– Urmări firești sau logice, sancţiuni reparatorii 138
11. Certurile dintre copii 141
Rivalitatea 144Eliberarea tensiunilor emoţionale 145Cea mică nu vrea să dea nimic 146Fiecare la rândul său 147– Certuri pentru teritoriu 148– Lupta împotriva regresiei 149Mă imită! 149Nu vrea să se joace cu prietena sa 150
12. În funcţie de vârstă 153
Minciunile 154Învăţarea progresivă a păstrării ordinii 155Ce-i de făcut? 158Cum rezolvăm o problemă în opt pași 159Oare copiii de azi sunt mai răi decât cei de ieri? 165
Concluzie 167
Bibliografie pentru aprofundarea subiectului 172
Mulţumiri 175
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu