Editura Univers Enciclopedic Gold
Colectia Parenting
An aparitie : 2014
Traducerea?
ISBN 978-606-704-065-4
Nr pagini : 280
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 18,50 lei la Editura,
17,50 lei la elefant, 12,50 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
„Primii şapte ani constituie cea mai importantă etapă a vieţii omului... În nicio altă etapă nu se învaţă atât de intens ca atunci, cu întregul corp, prin toate simţurile... Putem ajunge să înţelegem cum este în esenţă copilul, dacă avem în vedere comorile pe care le aduce cu el pe lume: interesul lui necondiţionat pentru orice şi pentru oricine, dorinţa sa naturală de a încerca ceva nou, de a descoperi, de a învăţa, impulsul de a fi activ din proprie iniţiativă.”
„Copiii noştri se bazează pe noi. Ei ne acordă o încredere necondiţionată. Asta trebuie să ne încurajeze şi să ne dea puterea de a îndeplini rolul de model. Cartea mea vă va însoţi pe acest drum. Pe baza a numeroase exemple practice, ea arată cum este posibil să evoluezi împreună cu ei.”Christiane Kutik
Christiane Kutik este consilier parental și autoare de căți.S-a specializat și a activat drept Family Coach și Communication Trainer. Între 2003 și 2011 a condus Institutul Pedagogic IPSUM din München, în domeniul formării de consilieri pentru vârsta primei copilării.
Cuprins:„Primii şapte ani constituie cea mai importantă etapă a vieţii omului... În nicio altă etapă nu se învaţă atât de intens ca atunci, cu întregul corp, prin toate simţurile... Putem ajunge să înţelegem cum este în esenţă copilul, dacă avem în vedere comorile pe care le aduce cu el pe lume: interesul lui necondiţionat pentru orice şi pentru oricine, dorinţa sa naturală de a încerca ceva nou, de a descoperi, de a învăţa, impulsul de a fi activ din proprie iniţiativă.”
„Copiii noştri se bazează pe noi. Ei ne acordă o încredere necondiţionată. Asta trebuie să ne încurajeze şi să ne dea puterea de a îndeplini rolul de model. Cartea mea vă va însoţi pe acest drum. Pe baza a numeroase exemple practice, ea arată cum este posibil să evoluezi împreună cu ei.”Christiane Kutik
Christiane Kutik este consilier parental și autoare de căți.S-a specializat și a activat drept Family Coach și Communication Trainer. Între 2003 și 2011 a condus Institutul Pedagogic IPSUM din München, în domeniul formării de consilieri pentru vârsta primei copilării.
Cuvânt înainte 15 Introducere 17 Prima copilărie: de la zero la trei ani Iubirea şi căldura căminului 23 Protejat în pătuţ 24 Înfăşatul 24 Vrea să fie băgat în seamă 25 Contactul vizual 25 Cum se simte bebeluşul când „este lăsat deoparte”? 26 Când bebeluşul plânge 27 Atenţie – nu-l scuturaţi! 28 Învelit şi protejat 29 Scos afară cu căciuliţă 30 Copilul stă în picioare – şi merge! 30 Să-i lăsăm pe copii să facă efort 30 Impulsul spre activitate proprie 31 Primii paşi în viaţă 32 Mersul şi vorbitul 33 Fără suzetă şi biberon 33 Băutul din cană stimulează vorbirea 34 Copiii vor să facă ei singuri 35 Singur! 35 De când pot copiii să înceapă să ajute? 36 Nevoia elementară de apropiere 36 Dar când copilul este dus la creşă? 37 Ritualuri de contact 38 Mişcarea este binefăcătoare 38 Din nou acasă 39 Să poată fi activ alături de părinţi 39 Timp de bună calitate 40 Alegerea de a sta acasă 40 Copilul de la trei la cinci ani Să mergi – să vorbeşti – să raţionezi 45 „EU!” 45 Vârsta întrebărilor: de ce? 46 Să nu ignoraţi niciodată întrebările 46 A pune întrebări este o capacitate esenţială a omului 47 Răspunsuri sugestive 48 Căldura căminului 49 Cei doi ani de dinainte de şcoală M-am făcut mare 53 Pot să fac singur asta! 53 Activităţi manuale simple 55 „Mă plictisesc aşa de tare!” 56 Adulţii nu trebuie să se amestece mereu 57 Fortificat în viaţă prin toate simţurile Dezvoltarea senzorială sănătoasă 61 Copiii vin pe lume dornici de a-şi folosi simţurile 62 Cum ne descurcăm noi, adulţii, cu asta? 63 Simţurile corporale de bază 64 Facem suficient pentru simţurile corporale de bază? 65 Dezvoltarea sănătoasă a simţurilor 66 Copilul devine priceput lucrând împreună cu adulţii 67 Capacitatea senzorială este întărită de activitatea independentă – pasivitatea are un efect contrar 67 Încurajare în loc de cocoloşire 68 Să facem ordine 69 Suprastimularea senzorială 70 Atenţie – să nu stea liniştiţi! 70 Senzaţia de ocrotire resimţită prin piele 71 Să iei în mână – să înţelegi – să gândeşti 72 O ambianţă stimulativă pentru simţuri 73 Formarea unui auz fin 74 Mirosul şi gustul 75 Să ai un nas bun 76 Să simţi gustul şi mirosul mâncării 77 În bucătărie 78 Eu simt un miros pe care voi nu-l simţiţi 80 Desenatul şi coloratul 81 Copilul desenează spontan 82 Copiilor trebuie să li se ofere destule prilejuri să deseneze 83 Să deseneze – zilnic 84 Colţul pentru desen 85 Să nu ne amestecăm când copilul desenează 85 Pictatul cu acuarele 86 Acum, hai să ne distrăm pictând! 88 Modelajul cu ceară 89 Pregătirea pentru modelaj 89 Ceara pentru modelaj începând de la trei ani 89 Pregătirea şi frământatul aluatului 90 Turtiţe cu drojdie 91 Copilul vorbeşte şi cântă Omul şi limbajul 97 Copiilor le place să li se vorbească 98 Copiii nu sunt niciodată prea mici pentru a se vorbi cu ei 98 Jocuri de alint – dialoguri 99 Copilul meu încă nu a început să vorbească 100 Oare vorbim destul de mult cu copilul? 101 Atent la copil? Relaţia cu telefonul mobil 103 Mişcarea – limbajul – gândirea 103 Jocuri cu mâinile şi cu degetele 104 Jocuri cu mâinile 105 Jocul însoţit de rime 106 Jocuri cu degetele 108 Să le povesteşti şi să le citeşti poveşti copiilor 112 Adulţii constituie modele Ce îl motivează pe copil? 115 Importanţa exemplului 115 Să-ţi asumi rolul de model 116 Armura magică a copilăriei 117 Practicile de zi cu zi 117 Dar atunci când copilul greşeşte? 118 Copiii vor şi au nevoie să primească sarcini 119 Încerc – şi pot 119 Să faci cu voioşie treburile zilnice. Să faci, nu doar să spui 120 Recompensele nu fac bine 121 Să dai exemplu şi să îndrumi 122 Reguli şi limite Copiii caută reguli şi limite 125 Regulile uşurează stabilirea limitelor 126 Exersarea limitelor 127 Încăpăţânarea 128 Copilul meu vrea să mă supere 129 Ce facem când copilul urlă? 129 Copilul meu îşi iese din fire 130 Dar eu vreau! 131 La supermarket 132 Să prevenim repetarea scenelor 133 Copiii se ceartă 133 Ritm, regularitate, ritualuri Ritmurile sunt previzibile 137 Învăţarea ritmului zi-noapte 138 Când copilul nu vrea să meargă la culcare 139 Un program zilnic previzibil, cu ritualuri 140 Dimineaţa 140 Să începem ziua învioraţi, cu ritualul de dimineaţă 140 Voioşie pe parcursul zilei 142 Micul dejun în comun 144 „Ritualul de despărţire” 145 „Ritualul la reîntâlnire” 145 „Ritualul la sosirea acasă” 146 Masa fără stres – ritmuri şi ritualuri 147 Ritualuri legate de masă 147 Împreună la masa aşezată frumos 148 Şi ochii participă 149 Pauza nu înseamnă doar linişte 149 O pauză şi pentru părinţi 150 Un program de seară relaxant 151 Ordinea de seară 152 Copiii au nevoie de somn suficient 153 Seara să fie toate bune 154 Un ritual de seară frumos 155 Ce a fost deosebit astăzi 155 Povestitul liber 156 Cântece de noapte bună 156 Seară liberă pentru părinţi 158 Să îmbogăţim viaţa zilnică Expresii frumoase: să descoperi, să citeşti, să povesteşti prin imagini 161 Întâmplări obişnuite povestite prin imagini 161 Să născoceşti poveşti 163 Pentru început – poveşti cumulative 163 Basmele fraţilor Grimm 166 Tot mereu aceeaşi poveste – spusă personal 167 Apar imagini lăuntrice 168 Povestitul şi cititul poveştilor 169 Cum îi facem pe copii să stea liniştiţi şi să asculte? 169 Anotimpurile şi sărbătorile anuale 170 Fortificarea vieţii lăuntrice: anotimpurile 170 Cunoaşterea ciclului anual 172 Masa anotimpurilor 173 Copiii au nevoie de siguranţă în spaţiu 174 Ceva deosebit în câmpul vizual 174 Pânza magică 176 Valorile Care sunt valorile pentru care trăim? 181 Trebuie să ne ţinem promisiunile 182 Să te respecţi pe tine însuţi 182 Împuşcăturile nu sunt o glumă 183 Ce nu vrei să ţi se facă ţie 183 Valorile consolidează viaţa socială 184 Reguli de comportare 185 Să ştii să saluţi înseamnă: să arăţi consideraţie 186 Ţara fără politeţe 187 Te rog – îţi mulţumesc 188 Să te gândeşti – să mulţumeşti 189 „Îmi pare rău!” 191 Să ştim să apreciem 192 Întărirea vieţii lăuntrice 193 Să se roage – rugăciunea de seară 194 Să descoperi şi să te minunezi 194 Admirarea se face în doi 195 E păcat să nu dăm atenţie 195 Să descoperim şi să realizăm lucruri ce pot fi admirate 196 Valoarea propriei culturi 197 Jocul Jocuri de la zero la trei ani 201 Jocuri din proprie iniţiativă 201 Copilăria este vremea jocului 202 Copiii au nevoie de o atmosferă stimulativă pentru joacă 202 Activitatea practică stimulează joaca 203 Să se joace cu cineva şi să li se povestească 204 Jocul independent 204 Să se joace şi să experimenteze 205 Distracţia cu punga 206 Părinţii ca parteneri de joacă: de la zero la trei ani 206 Jocuri de mişcare cu copiii mici 208 Jocuri de la trei la cinci ani 211 Fantezia 211 Să transforme şi să se joace 212 Fantezia este mai importantă decât gândirea abstractă 213 Părinţii ca parteneri de joacă: de la trei la cinci ani 213 De ce să te joci cu mingea cu mâinile? 214 Ascunderea unor obiecte 214 Jocuri pentru copii de la cinci la şapte ani 217 Plănuirea jocurilor şi desfăşurarea lor cu multă fantezie 217 Copilul meu nu ştie să se joace 217 Idei de joacă din natură 218 Părinţii ca parteneri de joacă – exersarea regulilor 219 Jocuri cu reguli clare 220 Jocuri – obiecte de joacă 221 Să stăvilim puhoiul de jucării 221 Mai puţin înseamnă mai mult 222 Care jucărie? 223 Ce jucării să cumpărăm? 224 O păpuşă îndrăgită 226 Păpuşa personală 227 O păpuşă preferată? 227 Fizicul acţionează asupra lăuntricului 228 Copii au nevoie de animale de jucărie cu forme realiste 229 Păpuşa ca însoţitoare a dezvoltării lăuntrice 229 O păpuşă pentru băieţel? 230 Jocul în aer liber 232 Copiii au nevoie de elemente naturale 232 Alergare, căţărat şi dat în leagăn 234 Jocuri vesele în timpul mersului, care scurtează drumul spre casă 234 Mult îndrăgita lume a copilăriei Vârsta magică 239 Răspunsuri sugestive 240 Camarazi invizibili 241 Să apreciem lumea magică a copiilor 242 Pitici, elfi, zâne 242 Piticul care ne spune noapte bună 244 Interferenţe în educaţie Lumea reală şi cea artificială 247 Magie cu consecinţe 247 Mesaje publicitare – special pentru copii 248 Eroii desenelor animate ca figuri inspiratoare? 250 Exploatarea naivităţii copiilor 251 Să nu te laşi captivat 252 Violenţa 252 Sistemul de valori din mass-media 253 Acţiune şi groază 254 Să decidă singuri 255 Calculator pentru cei mai mici? 256 „Cu cât mai devreme, cu atât mai bine?” 256 Copiii sunt izgoniţi din copilărie 256 Să fii creativ, să te joci şi să înveţi pe ecran? 258 Ca şi cum copiii nu ar avea imaginaţie 259 Imaginile artificiale înăbuşe imaginaţia proprie 259 Jocul şi învăţatul pe calculator? 260 Principiul este cel de subordonare 261 Efecte asupra vederii 261 Posibilităţi de evoluţie spirituală 262 Reprimarea limbajului activ 263 Copiii şi educatorii în lumea modernă 264 O contrapondere în epoca mass-media 264 Încheiere Copilul pe drumul vieţii 269 Note 271
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu