03/12/2015

INTELIGENTA, MITURI SI REALITATI

Autor : Henri Salvat      
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1972
Traducerea Lisette Daniel, F. Brunea-Fox
Nr pagini : 232
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 12 lei la carti de psihologie, 13 lei pret mediu pe okazii, 15 lei la anticariatalbert, 18,74 lei la anticariatuldenoapte
Disponibilitate BCU

Descriere:

[...] Ajuns aici am fost pus in fata unei probleme cruciale: cum sa impac atitudinea mea "culturalista", care atribuie o influenta decisiva educatiei in geneza psihismului, cu atitudinea "constitutionalista", care stabileste ca factor hotarator al dezvoltarii psihologice ereditatea sau capacitatile intelectuale innascute?
     In momentul acesta apar o serie de contradictii fundamentale: cum explicam faptul ca intr-un mediu identic, unii indivizi sunt mai dotati decat altii? Ce inseamna debilitate mintala? De unde vine acea inegalitate flagranta intre anumite popoare? Care sunt raporturile dintre creier si inteligenta? Exista legi generale ale dezvoltarii psihologice? Cum sa explicam diversitatea oamenilor?
Autorul (fragment din Cuvant inainte)
Cuprins:

Cuvant inainte  5

Cap.I. Inteligenta si mediu  9
      Nivel intelectual si nivel socio-cultural  11
      Metoda testelor  29

Cap.II. Despre educatie  47
      Copii educati in afara propriilor familii  49
      Negri si albi  51
      Rosii si albi  55
      Copiii adoptati  56
      Gemenii  60
      Gradinita de copii  65
      Orfelinatul  67
      Fecunditatea diferentiala  68

Cap.III. Practici educative si institutii sociale  71
      Scoala – o cursa cu obstacole  73
      O anumita „vascozitate sociologica”  79
      Vocatiile profesionale  83
      Timp liber  88
      Alegerea unui tovaras de viata  91
      Scoala conservatoare  93
      Nivel intelectual, procentaj de scolarizare si dezvoltare economica  101

Cap.IV. Ereditate psihologica ...  123
      Cum este tatal asa si fiul  125
      Criminalul innascut  126
      O falsa dilema  128
      In legatura cu talentele  130
      Despre rasism  135
      Eugenismul  138
      Experiente asupra soarecilor si asupra copiilor  140
      Marile familii  141
      Arta renascuta  145
      Imaginar si imaginatie  149
      Gastronomia ochiului  150
      Urechea muzicala  151
      Creierul uman, un organ extraordinar  153

Cap.V. ...Sau ereditate sociala?  159
      Ce este omul?  159
      Munca omului  162
      Copiii salbatici  164
      Lingvistica si antropologie  168
      Perspectivele omului?  172
      Cuvintele si lucrurile  173
      Deficiente senzoriale si limbaj  176
      Limbaj si gandire  177
      Despre inegalitatile dezvoltarii culturale  179
      Diviziunea muncii si concentrarea culturala  185
      Proasta nutritie sociologica  186
      Teoria stadiilor de dezvoltare  189
      Despre rolul „esential” al experientei  204
      Formularea individualitatii umane  207
     
Concluzii  216
Bibliografie  228



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu