Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1972
Traducerea Lisette Daniel, F. Brunea-Fox
Nr pagini : 232
Format 130 x 200
Anticariat
Anticariat
Pretul la data postarii : 12 lei la carti de psihologie, 13 lei pret mediu pe okazii,
15 lei la anticariatalbert, 18,74 lei la anticariatuldenoapte
Disponibilitate BCU
[...] Ajuns aici am fost pus in fata unei probleme cruciale: cum sa impac atitudinea mea "culturalista", care atribuie o influenta decisiva educatiei in geneza psihismului, cu atitudinea "constitutionalista", care stabileste ca factor hotarator al dezvoltarii psihologice ereditatea sau capacitatile intelectuale innascute?
In momentul acesta apar o serie de contradictii fundamentale: cum explicam faptul ca intr-un mediu identic, unii indivizi sunt mai dotati decat altii? Ce inseamna debilitate mintala? De unde vine acea inegalitate flagranta intre anumite popoare? Care sunt raporturile dintre creier si inteligenta? Exista legi generale ale dezvoltarii psihologice? Cum sa explicam diversitatea oamenilor?
Autorul (fragment din Cuvant inainte)
Cuprins:
Cuvant inainte 5
Cap.I. Inteligenta si mediu 9
Nivel intelectual si nivel socio-cultural 11
Metoda testelor 29
Cap.II. Despre educatie 47
Copii
educati in afara propriilor familii 49
Negri
si albi 51
Rosii
si albi 55
Copiii
adoptati 56
Gemenii 60
Gradinita
de copii 65
Orfelinatul 67
Fecunditatea
diferentiala 68
Cap.III. Practici educative si institutii
sociale 71
Scoala
– o cursa cu obstacole 73
O
anumita „vascozitate sociologica” 79
Vocatiile
profesionale 83
Timp
liber 88
Alegerea
unui tovaras de viata 91
Scoala
conservatoare 93
Nivel
intelectual, procentaj de scolarizare si dezvoltare economica 101
Cap.IV. Ereditate psihologica ... 123
Cum
este tatal asa si fiul 125
Criminalul
innascut 126
O
falsa dilema 128
In
legatura cu talentele 130
Despre
rasism 135
Eugenismul 138
Experiente
asupra soarecilor si asupra copiilor 140
Marile
familii 141
Arta
renascuta 145
Imaginar
si imaginatie 149
Gastronomia
ochiului 150
Urechea
muzicala 151
Creierul
uman, un organ extraordinar 153
Cap.V. ...Sau ereditate sociala? 159
Ce
este omul? 159
Munca
omului 162
Copiii
salbatici 164
Lingvistica
si antropologie 168
Perspectivele
omului? 172
Cuvintele
si lucrurile 173
Deficiente
senzoriale si limbaj 176
Limbaj
si gandire 177
Despre
inegalitatile dezvoltarii culturale 179
Diviziunea
muncii si concentrarea culturala 185
Proasta
nutritie sociologica 186
Teoria
stadiilor de dezvoltare 189
Despre
rolul „esential” al experientei 204
Formularea
individualitatii umane 207
Concluzii
216
Bibliografie
228
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu