20/12/2015

RELATIONAREA! O explorare multidimensionala si interdisciplinara


Autor : Sorin Negruti
Editura Bucuresti
An aparitie : 2012
ISBN 973-0-12641-9
Nr pagini : 338
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :49 lei la librariaonline,49 lei la librariaeminescu, 49 lei la librarie.net




Descriere:
 Atentie, conform blogului personal, autorul Sorin Negruti nu are studii de psihologie !!!

Cuprins:


Prefaţa 11
Introducere 15
Importanta cunoaşterii multidimensionale şi interdisciplinare a relationării interumane 17

PARTEA I. COMPONENTELE RELATIONARII

CAPITOLUL 1. COMUNICAREA VERBALA
1.1. Caracteristicile vocii  29
(tonul, accentul, volumul, dictia, viteza şi pauzele)
1.2. Continutul comunicării 35
(cuvintele, interogările şi afirmatiile)
1.3. Tehnici de comunicare 43
(preluarea cuvântului, păstrarea cuvântului, cedarea cuvântului, evitarea cuvântului, ascultarea activă, critica constructivă)

CAPITOLUL 2. COMPORTAMENTUL
2.1. Politetea 54
(politetea la întâlniri, politetea la masă, politetea la locul de muncă, politetea la telefon, politetea la receptii)
2.2. Forme de salut 64
(strângerea mâinii, îmbrătişarea, sărutul)
2.3. Atitudinea 68
(dominanta, submisivitatea, anxietatea, raportări inter-personale)

PARTEA II. RELATIONAREA DIFERENTIATA

CAPITOLUL 3. RELATIONAREA ŞI CARACTERISTICILE DE PERSONALITATE ALE INTERLOCUTORULUI
3.1. Relationarea şi genul 78
(relationarea şi genul feminin, relationarea şi genul masculin)
3.2. Relationarea şi vârsta 81
(relationarea şi primul an de viată, relationarea şi perioada antepreşcolară, relationarea şi perioada preşcolară, relationarea si perioada şcolară, relationarea şi pubertatea, relationarea şi adolescenta, relationarea şi perioadele tineretii, relationarea şi vârstele adulte, relationarea şi vârstele de regresie, relationarea şi stadiile terminale ale vârstnieului grav bolnav)
3.3. Relationarea şi temperamentul  94
(relationarea şi temperamentul coleric,relationarea şi temperamentul sangvinic, relationarea şi temperamentul fiegmatic, relationarea şi temperamentul melancolic)
3.4. Relationarea şi tipurile de gândire 100
(relationarea şi tipul de gândire vizual, relationarea şi tipul de gândire auditiv, relationarea şi tipul de gândire tactil, relationarea şi tipul de gândire kinestezic)
3.5. Relationarea şi personalităţile dificile 104
(relationarea şi personalitatea anxioasă, relationarea şi personalitatea paranoică, relationarea şi personalitatea histrionica, relationarea si personalitatea obsesională, relationarea şi personalitatea narcisică, relationarea şi personalitatea schizoidă, relationarea şi comportamentul de tip A, relationarea şi personalitatea depresiva, relationarea şi personalitatea dependentă, relationarea şi personalitatea pasiv-agresivă, relationarea şi personalitatea evitanta, relationarea şi alte tipuri de personalitati dificile)
3.6. Relationarea şi factorii de influenţă ce acţionează asupra personalităţii 112
(relationarea si factorii interni, relationarea şi factorii externi)

CAPITOLUL 4. RELATIONAREA ÎN CUPLU
4.1. Fazele preliminare - selectia partenerului 119
(disponibilitatea, abordarea, flirtul, compatibilitatea, îndrăgostirea, manifestările psihofiziologice ale iubirii)
4.2. Caracteristicile partenerilor 127
(rolurile în cuplu, nevoile de bază ale partenerilor, stima de sine în relatia de cuplu, tipuri de personalitati in dragoste)
4.3. Caracteristicile unei relatii de cuplu 135
(functiile iubirii, etapele relatiei de iubire, limbajele iubirii, onestitatea comunicării, reciprocitatea, gradul de maturitate a cuplului, tipuri de relatii)
4.4. Relationarea şi evolutiile hormonale ale partenerilor 144
(relationarea şi evolutiile hormonale feminine, relationarea şi evolutiile hormonale masculine)
4.5. Relationarea intimă 152
(caracteristicile psiholiziologiee ale sexualitatii în functie de gen, actul sexual, orgasmul)
4.6. Disfunctionalitătile unei relatii de cuplu 159
(gelozia, posesivitatea, lupta dintre sexe, inlidelitatea, suferinta din dragoste, sindromul de repetitie, cramponarea de trecut, disfunctii sexuale)

CAPITOLUL 5. RELATIONAREA EDUCATIONALA
5.1. Formarea personalitatii 175
(dezvoltarea psihicului, formarea identitatii de gen, realizarea proiectiei erotice, conştientizarea temperamentului, formarea caracterului, identificarea şi valorificarea aptitudinilor)
5.2. Forme educaţionale 193
(educaţia moral-spirituală, educaţia emoţională, educaţia şcolară, educaţia sexuală)
5.3. Metode pedagogice 208
(pedagogia Waldorf, pedagogia Montessori, pedagogia Freinent, alternativa Step by Step, planul Jena)

PARTEA Ill. RELATIONAREA SPECIALA

CAPITOLUL 6. PERSUASIUNEA
6.1. Elementele persuasiunii 222
(condiţiile persuasiunii, factorii persuasiunii, etapele persuasiunii)
6.2. Tactici de influentare 225
(empatia, rezonanţa, limbajul hipnotic)
6.3. Manipularea 231
(etapele manipulării, prolilul manipulatorului, anihilarea manipulării, manipularea prin dezinformare, manipularea semantică, manipularea prin minciună)

CAPITOLUL 7. ORATORIA
7.1. Stilul şi personalitatea oratorului 249
(ţinuta şi înfăţişarea, dicţia, nivelul vocii, exprimarea, gesturile şi mişcarea, persuasivitatea discursului, contactul vizual, interacţiunea cu publicul, credibilitatea, prezentarea dovezilor)
7.2. Etape pregătitoare 261
(evaluarea situaţiei de comunicare, analiza audienţei, cercetarea subiectului, elaborarea discursului)
7.3. Structura discursului 267
(introducere, cuprins, încheiere, discursul-structura cadru)
7.4. Prezentarea discursului 273
(memorarea discursului. rostirea discursului, utilizarea materialelor ajutătoare)

Exemplu de mare orator şi discursul său reprezentativ: Dr. Martin Luther King Jr. - “I have a dream!”

CAPITOLUL 8. NEGOCIEREA
8.1. Caracteristicile negocierii 287
(obiectul şi actorii negocierii, obiectivele şi mizele negocierii, zonele negocierii, locul şi timpul negocierii, profilul negociatorului ideal, tipuri de negociatori, genuri de negocieri)
8.2. Instrumentele negocierii 296
(comunicarea verbală în negociere, tipuri de întrebări utilizate în negociere, construcţii verbale de evitat în procesul negocierii, gesturile în negociere şi semnificaţiile lor, realizarea portretului personologic al partenerului de negociere, strategia mentală de reuşită în negociere, persuasiunea în negociere, tactici de negociere)
8.3. Negocierea în situaţii de cooperare  311
(pregătirea negocierii, elaborarea solutiei şi argumentarea ei, realizarea strategiei de negociere, fazele negocierii în situaţii de cooperare)
8.4. Negocierea în situaţii de conflict 317
(sursele conflictelor - pretextele şi obiecţiile, înlăturarea pretextelor, înlăturarea obiectiilor, tacticile de înlăturare a obiectiilor, natura conflictelor, amploarea conflictului, tipologia conflictelor, natura conflictelor şi genurile de negociere, tacticile de negociere în funcţie
de tipurile de obiectii, etapele negocierii în situaţii de conflict)

Rezumat 329
Încheiere 331
Bibliografie 333
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu