Autor : Sorin Negruti
Editura Bucuresti
An aparitie : 2012
ISBN 973-0-12641-9
Nr pagini : 338
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :49 lei la librariaonline,49 lei la librariaeminescu, 49 lei la librarie.net
Descriere:
Atentie, conform blogului personal, autorul Sorin Negruti nu are studii de psihologie !!!
Cuprins:
Prefaţa 11
Introducere 15
Importanta cunoaşterii
multidimensionale şi interdisciplinare a relationării interumane 17
PARTEA I. COMPONENTELE RELATIONARII
CAPITOLUL 1. COMUNICAREA VERBALA
1.1. Caracteristicile vocii 29
(tonul, accentul, volumul, dictia,
viteza şi pauzele)
1.2. Continutul comunicării 35
(cuvintele, interogările şi
afirmatiile)
1.3. Tehnici de comunicare 43
(preluarea cuvântului, păstrarea
cuvântului, cedarea cuvântului, evitarea cuvântului, ascultarea activă, critica
constructivă)
CAPITOLUL 2. COMPORTAMENTUL
2.1. Politetea 54
(politetea la întâlniri, politetea
la masă, politetea la locul de muncă, politetea la telefon, politetea la
receptii)
2.2. Forme de salut 64
(strângerea mâinii, îmbrătişarea,
sărutul)
2.3. Atitudinea 68
(dominanta, submisivitatea,
anxietatea, raportări inter-personale)
PARTEA II. RELATIONAREA
DIFERENTIATA
CAPITOLUL 3. RELATIONAREA ŞI
CARACTERISTICILE DE PERSONALITATE ALE INTERLOCUTORULUI
3.1. Relationarea şi genul 78
(relationarea şi genul feminin,
relationarea şi genul masculin)
3.2. Relationarea şi vârsta 81
(relationarea şi primul an de
viată, relationarea şi perioada antepreşcolară, relationarea şi perioada
preşcolară, relationarea si perioada şcolară, relationarea şi pubertatea, relationarea
şi adolescenta, relationarea şi perioadele tineretii, relationarea şi vârstele
adulte, relationarea şi vârstele de regresie, relationarea şi stadiile
terminale ale vârstnieului grav bolnav)
3.3. Relationarea şi
temperamentul 94
(relationarea şi temperamentul
coleric,relationarea şi temperamentul sangvinic, relationarea şi temperamentul
fiegmatic, relationarea şi temperamentul melancolic)
3.4. Relationarea şi tipurile de
gândire 100
(relationarea şi tipul de gândire
vizual, relationarea şi tipul de gândire auditiv, relationarea şi tipul de gândire
tactil, relationarea şi tipul de gândire kinestezic)
3.5. Relationarea şi
personalităţile dificile 104
(relationarea şi personalitatea
anxioasă, relationarea şi personalitatea paranoică, relationarea şi
personalitatea histrionica, relationarea si personalitatea obsesională,
relationarea şi personalitatea narcisică, relationarea şi personalitatea
schizoidă, relationarea şi comportamentul de tip A, relationarea şi
personalitatea depresiva, relationarea şi personalitatea dependentă,
relationarea şi personalitatea pasiv-agresivă, relationarea şi personalitatea
evitanta, relationarea şi alte tipuri de personalitati dificile)
3.6. Relationarea şi factorii de
influenţă ce acţionează asupra personalităţii 112
(relationarea si factorii interni,
relationarea şi factorii externi)
CAPITOLUL 4. RELATIONAREA ÎN CUPLU
4.1. Fazele preliminare - selectia
partenerului 119
(disponibilitatea, abordarea,
flirtul, compatibilitatea, îndrăgostirea, manifestările psihofiziologice ale
iubirii)
4.2. Caracteristicile partenerilor
127
(rolurile în cuplu, nevoile de bază
ale partenerilor, stima de sine în relatia de cuplu, tipuri de personalitati in
dragoste)
4.3. Caracteristicile unei relatii
de cuplu 135
(functiile iubirii, etapele
relatiei de iubire, limbajele iubirii, onestitatea comunicării, reciprocitatea,
gradul de maturitate a cuplului, tipuri de relatii)
4.4. Relationarea şi evolutiile
hormonale ale partenerilor 144
(relationarea şi evolutiile
hormonale feminine, relationarea şi evolutiile hormonale masculine)
4.5. Relationarea intimă 152
(caracteristicile psiholiziologiee
ale sexualitatii în functie de gen, actul sexual, orgasmul)
4.6. Disfunctionalitătile unei relatii
de cuplu 159
(gelozia, posesivitatea, lupta
dintre sexe, inlidelitatea, suferinta din dragoste, sindromul de repetitie,
cramponarea de trecut, disfunctii sexuale)
CAPITOLUL 5. RELATIONAREA
EDUCATIONALA
5.1. Formarea personalitatii 175
(dezvoltarea psihicului, formarea
identitatii de gen, realizarea proiectiei erotice, conştientizarea
temperamentului, formarea caracterului, identificarea şi valorificarea
aptitudinilor)
5.2. Forme educaţionale 193
(educaţia moral-spirituală,
educaţia emoţională, educaţia şcolară, educaţia sexuală)
5.3. Metode pedagogice 208
(pedagogia Waldorf, pedagogia
Montessori, pedagogia Freinent, alternativa Step by Step, planul Jena)
PARTEA Ill. RELATIONAREA SPECIALA
CAPITOLUL 6. PERSUASIUNEA
6.1. Elementele persuasiunii 222
(condiţiile persuasiunii, factorii
persuasiunii, etapele persuasiunii)
6.2. Tactici de influentare 225
(empatia, rezonanţa, limbajul
hipnotic)
6.3. Manipularea 231
(etapele manipulării, prolilul
manipulatorului, anihilarea manipulării, manipularea prin dezinformare,
manipularea semantică, manipularea prin minciună)
CAPITOLUL 7. ORATORIA
7.1. Stilul şi personalitatea
oratorului 249
(ţinuta şi înfăţişarea, dicţia,
nivelul vocii, exprimarea, gesturile şi mişcarea, persuasivitatea discursului,
contactul vizual, interacţiunea cu publicul, credibilitatea, prezentarea
dovezilor)
7.2. Etape pregătitoare 261
(evaluarea situaţiei de comunicare,
analiza audienţei, cercetarea subiectului, elaborarea discursului)
7.3. Structura discursului 267
(introducere, cuprins, încheiere,
discursul-structura cadru)
7.4. Prezentarea discursului 273
(memorarea discursului. rostirea
discursului, utilizarea materialelor ajutătoare)
Exemplu de mare orator şi discursul
său reprezentativ: Dr. Martin Luther King Jr. - “I have a dream!”
CAPITOLUL 8. NEGOCIEREA
8.1. Caracteristicile negocierii
287
(obiectul şi actorii negocierii,
obiectivele şi mizele negocierii, zonele negocierii, locul şi timpul negocierii,
profilul negociatorului ideal, tipuri de negociatori, genuri de negocieri)
8.2. Instrumentele negocierii 296
(comunicarea verbală în negociere,
tipuri de întrebări utilizate în negociere, construcţii verbale de evitat în
procesul negocierii, gesturile în negociere şi semnificaţiile lor, realizarea
portretului personologic al partenerului de negociere, strategia mentală de
reuşită în negociere, persuasiunea în negociere, tactici de negociere)
8.3. Negocierea în situaţii de
cooperare 311
(pregătirea negocierii, elaborarea
solutiei şi argumentarea ei, realizarea strategiei de negociere, fazele
negocierii în situaţii de cooperare)
8.4. Negocierea în situaţii de
conflict 317
(sursele conflictelor - pretextele
şi obiecţiile, înlăturarea pretextelor, înlăturarea obiectiilor, tacticile de înlăturare
a obiectiilor, natura conflictelor, amploarea conflictului, tipologia
conflictelor, natura conflictelor şi genurile de negociere, tacticile de
negociere în funcţie
de tipurile de obiectii, etapele negocierii
în situaţii de conflict)
Rezumat 329
Încheiere 331
Bibliografie 333
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu