Editura Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1974
Traducerea Marcela Dragomirescu-Nicolescu
Nr pagini : 598
Format 130 x 200
Anticariat
Anticariat
Disponibilitate BCU
Cercetarea
invatarii in directia aspectelor sale stiintifice fundamentale si-a asigurat,
din punct de vedere social si economic, un fel de „precipitatie radioactiva”,
datorita intelegerii faptului ca cu cat detinem o cunoastere fundamentala mai
solida asupra proceselor invatarii cu atat mai eficiente vor fi aplicatiile
tehnologice in instructie si educatie in general. Progresul fundamental in
problemele teoriilor invatarii a beneficiat in ultimii ani de dezvoltarea
adiacenta a fiziologiei creierului, a chimismului creierului si de dezvoltarea
prelucrarii informatiei cu ajutorul computerelor.
Fragment din
prefata
Cuprins:
Prefata
3
1. Natura
teoriilor invatarii (E.R.H.) 3
2. Conexionismul
lui Thorndike (E.R.H.) 20
3. Conditionarea
clasica a lui Pavlov (E.R.H.) 50
4.Guthrie.
Conditionarea prin contiguitate (E.R.H.) 74
5.
Conditionarea operanta a lui Skinner (E.R.H.) 105
6. Clark
Hull si teoria sistematica a comportamentului (E.R.H.) 142
7. Teoria
lui Tolman (E.R.H.) 184
8. Teoria
gestaltului (E.R.H.) 219
9.
Psihodinamica lui Freud (E.R.H.) 252
10
Functionalismul (E.R.H.) 283
11. Teoria
matematica a invatarii (G.H.B.) 317
12. Teorii
ale comportamentului bazate pe prelucrarea informatiilor (G.H.B.) 362
13.
Neurofiziologia invatarii (G.H.B.) 405
14.
Cercetari recente: I. Conditii fundamentale de invatare si evaluare (G.H.B.) 456
15.
Cercetari recente: II. Invararea prin discriminare si atentia (G.H.B.) 488
16.
Invatarea si tehnologia instruirii (E.R.H.) 515
Bibliografie
556
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu