Editura A.P.A.R.
An aparitie :2018
Editia I
Editia originala: Developmental Perspective on Trauma (Picowo Book 5), 2017
Traducerea Emilia Oprisan
ISBN 978-606-94584-0-2
Nr pagini : 162
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 50 lei la Editura, 53,55 lei la diverta, 63 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Editia I
Editia originala: Developmental Perspective on Trauma (Picowo Book 5), 2017
Traducerea Emilia Oprisan
ISBN 978-606-94584-0-2
Nr pagini : 162
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 50 lei la Editura, 53,55 lei la diverta, 63 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Efectul evenimentelor traumatice depinde de numerosi factori, atat biologici, cat si psihologici. Pana in prezent, cercetarea s-a concentrat in principal pe simptomele legate de varsta in ceea ce priveste starea psihica de bine ca reactie la trauma, o perspectiva de dezvoltare in ceea ce priveste efectul traumei, in locul perspectivei de formare. Printre factorii care nu au fost luati in considerare il reprezinta insasi stadiul de dezvoltare in care se afla copilul in momentul perceperii evenimentului traumatic. Acest lucru priveste modul in care trauma influenteaza performanta in sarcinile de dezvoltare, adica perspectiva dezvoltarii.
Cadrul de referinta care se dezvolta la adulti lipseste de cele mai multe ori in cazul copiilor. Copiii nu vor fi intotdeauna traumatizati de aceleasi evenimente ca si adultii, iar copiii pot fi profund traumatizati de unele evenimente pe care adultii nu le considera ca fiind traumatizante, datorita perspectivei mature si a cunostintelor despre lume pe care le detin cei din urma. In cadrul acestui model, caracteristicile dezvoltarii, inclusiv sarcinile de dezvoltare, precum si dezvoltarea creierului si a conexiunilor cerebrale, sunt implicate in perceperea evenimentelor traumatice si sunt folosite pentru a explica diferentele de dezvoltare aparute in urma unui eveniment traumatic.
O mai buna intelegere a efectelor experientelor traumatice asupra copiilor si adolescentilor poate fi realizata doar atunci cand este luata in considerare adevarata perspectiva a dezvoltarii. O noua perspectiva a autismului din cercetari efectuate recent evidentiaza ca NU exista nici o disfunctie in creier legata de intarzierea globala, ci mai degraba o problema generala in structurile intinse in axa cefalorahidiana. Acest fapt duce la maturizarea mai lenta in unele zone de dezvoltare (de ex. interactiunea sociala), precum si de dezvoltare accelerata in alte domenii. Un domeniu important pentru copilul cu autism este dezvoltarea atasamentului unde se evidentiaza o maturizare intarziata.
Rezultatele cercetarilor recente ajuta psihologii/ psihoterapeutii, dar si parintii copiilor cu autism cum sa utilizeze programe adecvate care sa sprijine dezvoltarea lui.
Dr. Martine France Delfos este bio-psiholog, terapeut, profesor si cercetator. A lucrat printre altele cu oameni care au trecut prin experiente traumatice,care au fost diagnosticati cu autism sau cu tulburari de comportament alimentar. Este formator de psihologi, educatori, doctori si asistenti sociali . Ca si cercetator a dezvoltat si dezvolta in continuare teorii si modele teoretice acordand mare atentie construirii legaturilor dintre cercetare si practica. Unul dintre domenile sale de interes este autismul, domeniu in care a acordat o atentie speciala diferentierii comportamentului autist generat de trauma, fata de tulburarile din spectrul autist. In acest domeniu, ea a ajutat la dezvoltarea unor centre de ingrijire in mai multe tari din lume.
În 1997 a fondat Institutul Psihologic pentru Consultare, Educație și Cercetare Științifică (PICOWO) in cadrul caruia, impreuna cu o serie de alti profesionisti a dezvoltat modele și teorii științifice. Rezultatul acestor cercetări este publicat în cărți reunite în seria PICOWO.
Cuprins:
Cuvant inainte al autoarei 11
Cuvant inainte al lui Rolf Kleber18
1. Introducere 12
2.Dezvoltarea conceptului de trauma 22
Conceptul de trauma in DSM 22
Perspectiva DSM-ului asupra copilului 29
Perspectiva copilului asupra traumei 82
Copilul care experimenteaza trauma 35
3. Trauma din perspectiva dezvoltarii 89
Substratul varstei tinere 40
Receptarea mentala a experienlei traumatice 42
Modelul DPT 58
Descrierea stadiilor de dezvoltare 58
Constientizarea traumei in timpul pubertatii 61
4. Perspectiva Dezvoltarii dupa Trauma de Razboi 62
Interpretarea stadiilor de dezvoltare dupa trauma de razboi 71
5. Aplicarea perspectivei dezvoltarii dupa abuzul sexual si de intimitate: DPI si DPST 80
Intimitatea si sexualitatea 81
Abuzul sexual 82
Un model al intimitatii sincronizat cu abuzul sexual 84
6.Implicatiile in tratamentul traumei 108
Modelul impactului traumei (Trauma Impact Model, TIM) 109
7. Epilog 123
Referinfe bibliografice 127
Scheme 145
Tabele 146
Figuri 147
Index de nume 148
Index de subiecte 151
Glosarul conceptelor dezvoltate de Martine Delfos si utilizate in aceasta carte 154
Informatii despre autor 157
Seria PICOWO 160
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu