16/05/2022

SOCIETATE, PUBLICITATE, CONSUMATOR


Autor: Octavian Rujoiu (coord)
Editura ASE
Colectia Psihosociologie
An aparitie : 2017
Editia I
ISBN 978-606-34-0197-8
Nr pagini : 236
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 12,80 lei la Editura
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:

In acest volum cititorul va regasi probleme legate de psihosociologia consumatorului, publicitate si de dezvoltare comunitara a unui brand in context international.

Capitolele ofera informatii si repere importante privind modul in care s-a concretizat publicitatea si relatia publicitate-consumator pe plan mondial si in Romania, cum se dezvolta si care sunt caracteristicile publicitatii in mediul online, constructia si elementele specifice brandurilor, stereotipurile de gen in reclamele romanesti, afisul si transformarile peisajului urban sau relatia dintre somn si consum.

La unicitatea lucrarii contribuie, in egala masura, subiecte precum simbolismul animalelor si consumerismul, utilizarea animalelor in reclame sau constructia si promovarea unui brand la nivel international, cum este Geoparcul Dinozaurilor Tara Hategului.

 Octavian Rujoiu este doctor în sociologie al Universităţii din Bucureşti (Facultatea de Sociologie și Asistență Socială), conferenţiar universitar în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (Departamentul de Filosofie şi Ştiinţe Socioumane, Facultatea de Management) și membru fondator al Asociației Animal Partners & Friends. În decembrie 2016, a obţinut atestatul de abilitare în domeniul de studii universitare de doctorat în sociologie la Universitatea din București, cu o temă despre perspectiva sociologică asupra interacțiunii om-animal. Din octombrie 2019, este scholar member la Animals & Society Institute, Ann Arbor, Michigan. Timp de aproape doi ani s-a implicat, a inițiat și desfășurat mai multe activități privind interacțiunea om-animal, în cadrul Asociației Clubul Câinilor Utilitari. În calitate de autor și coautor, a publicat mai multe cărți, studii şi articole la edituri și în reviste de prestigiu, multe dintre acestea având ca subiect interacțiunea om-animal din perspectivă sociologică și psihosociologică, emoțiile sociale, violența interpersonală și emoțiile umane. 


A mai scris 
Vest şi est: cultura violenţei şi emoţiile sociale (coautor), ASE 2010, 2015 
Încredere, decizie, gândire de grup. Despre patologia grupurilor decizionale, ASE 2010 Psihosociologia emoţiilor. Ce, când şi cum simţim, ASE 2012, 2021
Violenţa în familie. Între percepţie socială şi asumare individuală (coordonator împreună cu Valentina Rujoiu), ASE 2012
Psihosociologie. Zece teme introductive, ASE 2015
Psihosociologia vieţii cotidiene. Despre interacţiunea om-animal (coordonator), ASE 2014, 2020
Relatii intime, putere si control. Studii si cercetari, Pro Universitaria 2021

Cuprins:

1. Introducere: societate, publicitate, consumator. Istorie şi tradiţie / 13
Octavian Rujoiu

Publicitate şi consum. Delimitări conceptuale / 13
Repere privind evoluţia publicităţii pe plan mondial şi în România. Relaţia publicitate-consumator / 16
Bibliografie / 51

2. Lumea advertising-ului: Cât de multe ştim despre consumatori şi poveştile lor cu şi despre branduri pe social media? / 54
Adela Coman

Introducere / 54
Advertising-ul „rău” şi advertising-ul „bun” / 57
Publicitatea pe reţelele de socializare / 62
Comunităţi virtuale de brand / 63
Conţinutul generat de utilizator / 66
Advertising-ul viral / 69
Concluzii / 72
Bibliografie / 75

3. Numele brandurilor: influenţa vocalelor şi consoanelor asupra evaluării brandurilor / 80
Alina Duduciuc, Andreea Bobb

Introducere / 80
Simbolismul fonetic: cercetări clasice şi contemporane / 82
Rolul simbolismului fonetic în identitatea brandului / 84
Efectele repetiţiei sunetului asupra emoţiilor şi evaluărilor brandului / 87
Sunetul şi rapelul numelui de brand / 90
Alţi factorii care determină percepţia numelui de brand / 92
Concluzii / 93
Bibliografie / 96
Anexă: Nume de branduri sugestive din perioada comunistă şi din anii ’90 / 100

4. Stereotipurile de gen în reclamele TV româneşti / 103
Oana Pirneci

Rolurile femeii în societatea românească / 103
Stereotipurile de gen şi reclamele TV / 106
Reprezentări ale femeii în reclamele TV româneşti / 117
Bibliografie / 121

5. Consumul electoral şi transformările peisajului urban. Afişul - instrument de conştientizare socială sau agent de poluare vizuală / 124
Gabriel Stoiciu

Invazia grafică pe străzile oraşului Chennai / 134
Bucureşti şi oportunitatea electorală de a avea la dispoziţie pieţe largi şi clădiri înalte / 136
Bibliografie / 139

6. Animale, simbolism, consumerism şi publicitate / 141
Octavian Rujoiu,Valentina Rujoiu

Animale, simbolism şi consumerism. Tipuri de consum / 142
Utilizarea animalelor în reclame / 156
Bibliografie / 162

7. Despre somn, societate şi consum / 168
Ramona Marinache

Somnul în context sociologic / 170
Biologic vs. social în studiul somnului / 171
Banalitate şi probleme sociale / 172
Descoperind construcţii sociale ale somnului /175
Civilizare / 175
Culturile somnului / 175
Tehnici ale somnului / 176
Gen şi cursul vieţii / 177
Muncă şi sănătate / 178
Spre noua agendă a somnului – consumul / 179
Bibliografie / 181

8. Geoparcul UNESCO - model de dezvoltare comunitară şi construcţie de brand / 185
Alexandru Andrăşanu
Introducere / 185
Ce este un Geoparc? / 187
Rolul social al unui geoparc internaţional UNESCO / 192
Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului (GDŢH) / 196
Rolul antreprenorial al GDŢH / 199
Impactul social, cultural şi economic al geoparcului / 204
Bibliografie / 210

9. Voluntari pentru Geoparc. Voluntariat pentru comunitate / 213
Cristian Ciobanu

Introducere / 213
Context / 213
Organizare / 216
Beneficii pentru comunitate. Beneficii pentru voluntari / 224
Direcţii de dezvoltare viitoare / 227
Bibliografie / 229

Contents / 231

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu