18/05/2022

INSTRUMENTAR DE TEHNICI TERAPEUTICE CREATIVE. Cum lucram cu adolescentii si copiii cu trauma de dezvoltare

Autor: Karen Treisman
Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An aparitie :2020
Editia I
Editia originala: A Therapeutic Treasure Box for Working with Children and Adolescents with Developmental Trauma
Traducerea Ruxandra Radulescu
ISBN 978-606-40-0725-4
Nr pagini : 504
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 95 lei la Psihoshop, 69,30 lei la elefant, 99 lei la libris


        Volumul de fata este plin de resurse valoroase – informatii, idei si tehnici creative care sa-i inspire si sa-i sustina pe terapeutii care lucreaza cu copii cu traume relationale sau de dezvoltare.

        Bazandu-se pe diferite modele terapeutice oferite de scolile contemporane de psihoterapie (sistemica, psihodinamica, neurobiologica, cognitiv-comportamentala si psihoterapia bazata pe atasament), Karen Treisman explica impactul traumei asupra copiilor, adolescentilor si familiilor acestora, aratand modul in care efectele pot fi regasite in diferite simptome cum ar fi cosmarurile, dificultatile de somn, dezechibru emotional, episoade de furie exploziva.

        Teoriile si strategiile terapeutice sunt acompaniate de peste 100 de fise de lucru, fotografii si ilustratii ce pot fi folosite de practicieni.

        Cartea este utila nu numai psihoterapeutilor care lucreaza cu copii si adolescenti, ci si profesorilor, psihologilor, parintilor, asistentilor maternali, tutorilor, parintilor adoptivi si personalului ce lucreaza in centrele de tratament.

Karen Treisman este psiholog clinician si psihoterapeut si publicat numeroase carti despre abordarea clinica a traumei relationale. Conduce Centrul de consultanta Safe Hands and Thinking Minds.

Cuprins:


Cap. 1. Introducere in modul de folosire a cartii, principiile sale calauzitoare si rationamentul care sta la baza sa 23

Cap. 2. Instrumente pentru a sustine evaluarea si construirea unei relatii cu persoanele tinere 43

Cap. 3. Crearea unui cadru multinivelar de siguranta (siguranta interna, emotionala, fizica, perceputa) 86

Cap. 4. Strategii pentru sustinerea copiilor cu traume relationale si de dezvoltare pentru a‑si identifica, numi, exprima si regla trairile emotionale 141

Cap. 5. Practici bazate pe speranta, rezilienta si puncte forte 200

Cap. 6. Intarirea si sustinerea relatiilor „parinte–copil", a increderii relationale si a legaturilor interpersonale 273

Cap. 7. Echipa din jurul familiei: cum sa avem grija de cei ce au grija

Cap. 8. Strategii pentru a intelege, a reduce si a raspunde la izbucniri emotionale, crize de furie, manie si expresii ale instabilitatii emotionale 376

Cap. 9. Sustinerea copiilor care au cosmaruri si dificultati de somn 435

Cap. 10. Pregatirea, planificarea, exprimarea si reflectia cu privire la incheieri, schimbari, despartiri si tranzitii 460

Multumiri 491
Bibliografie  492

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu