16/05/2022

PSIHOSOCIOLOGIA EMOTIILOR. Ce, cand si cum simtim

Autor: Octavian Rujoiu
Editura ASE
Colectia Psihosociologie
An aparitie :2012, 2021
Editia a II-a revizuita si adaugita
ISBN 978-606-34-0382-8
Nr pagini : 252
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 46,70 lei la Editura, 70 lei la magazinul de carte, 46,70 lei la ujmag
Disponibilitate BCU (ed. 2012)


Descrierea editurii:

        Lucrarea de fata propune cititorului o abordare multidimensionala de intelegere a modului in care emotiile fac parte din viata noastra. Sunt discutate implicatiile, aspectele sociale si private ale emotiilor din perspectiva teoriilor, modelelor explicative, contextului intercultural si a sanatatii individului.
        Dintre temele abordate: emotiile, sentimentele si afectele, comunicarea emotiilor in spatiul social, „animals and society”, sociologia interactiunii om-animal si emotiile, relatia proprietarului cu animalul sau de companie in timpul pandemiei COVID-19, emotiile si animalele celebre, rusinea, jena, vinovatia, regretul, invidia si gelozia, emotiile si cultura, emotiile in publicitate, emotiile si frauda intelectuala.

Octavian Rujoiu este doctor în sociologie al Universităţii din Bucureşti (Facultatea de Sociologie și Asistență Socială), conferenţiar universitar în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (Departamentul de Filosofie şi Ştiinţe Socioumane, Facultatea de Management) și membru fondator al Asociației Animal Partners & Friends. În decembrie 2016, a obţinut atestatul de abilitare în domeniul de studii universitare de doctorat în sociologie la Universitatea din București, cu o temă despre perspectiva sociologică asupra interacțiunii om-animal. Din octombrie 2019, este scholar member la Animals & Society Institute, Ann Arbor, Michigan. Timp de aproape doi ani s-a implicat, a inițiat și desfășurat mai multe activități privind interacțiunea om-animal, în cadrul Asociației Clubul Câinilor Utilitari. În calitate de autor și coautor, a publicat mai multe cărți, studii şi articole la edituri și în reviste de prestigiu, multe dintre acestea având ca subiect interacțiunea om-animal din perspectivă sociologică și psihosociologică, emoțiile sociale, violența interpersonală și emoțiile umane. 

A mai scris 
Vest şi est: cultura violenţei şi emoţiile sociale (coautor), ASE 2010, 2015 
Încredere, decizie, gândire de grup. Despre patologia grupurilor decizionale, ASE 2010 
Violenţa în familie. Între percepţie socială şi asumare individuală (coordonator împreună cu Valentina Rujoiu), ASE 2012
Psihosociologie. Zece teme introductive, ASE 2015
Societate, publicitate, consumator (coordonator), ASE 2017
Psihosociologia vieţii cotidiene. Despre interacţiunea om-animal (coordonator), ASE 2014, 2020
Relatii intime, putere si control. Studii si cercetari, Pro Universitaria 2021

Cuprins:

Cuvânt-înainte / 9

1. Emoţiile. Delimitări conceptuale / 13
De ce psihosociologia emoţiilor? / 13
Emoţii, sentimente, afecte / 18
Perspective de analiză ale emoţiilor / 21
Clasificarea emoţiilor / 25
Comunicarea emoţiilor în spaţiul social / 32

2. Emoţii, animale şi oameni / 40
„Animals and society”, sociologia interacțiunii om-animal și emoțiile / 40
Legătura dinntre oameni și animale. Cu toţii avem emoţii… / 45
Relația proprietarului cu animalul său de companie în timpul pandemiei COVID-19 / 47
Despre oameni și animale... / 51
Animalul de companie şi emoțiile umane / 59
Emoții, traumă și deces / 74
Emoțiile și animalele celebre / 86

3. Emoţiile sociale. Abordare comparativă / 95
Ruşinea, jena şi mândria / 95
De la jenă la timiditate / 103
Vinovăţia, invidia şi gelozia / 109
Regretul, dezgustul şi speranţa / 114
Dominique Moisi şi geopolitica emoţiilor / 119

4. Emoţiile şi cultura / 120
Cultură şi decizie / 120
Emoţiile. Grupuri, comportament colectiv şi comportament prosocial / 124
Emoţiile, sănătatea şi… agresivitatea / 130
Umorul. Râsul, zâmbetul şi emoţiile / 141

5. Emoţiile în advertising / 148
Advertising, commercial şi publicity / 148
Modele de analiză a reclamelor / 150
Despre brand / 167
Parfumul. Ce senzaţii, ce emoţii... ce „durere” / 173

6. Emoţiile şi frauda intelectuală / 180
Spaţiu public şi mediu academic / 180
Frauda intelectuală. Metoda „copy-paste” / 185
„Codurile onoarei”, între identitate şi necesitate / 191
Două caracteristici aproape „nelipsite”: impulsivitatea şi căutarea senzaţiei în rândul
celor care plagiază / 195
„Portretul” plagiatorului şi tipuri de copiat / 197
Frauda intelectuală şi emoţiile de ruşine şi vinovăţie în rândul liceenilor / 200
Opiniile elevilor de liceu despre frauda intelectuală / 201
Frecvenţa unor acte de fraudă intelectuală în rândul liceenilor / 202
Ruşinea, vinovăţia şi actele de fraudă intelectuală / 205

În loc de concluzii / 216

Bibliografie / 219
Anexe / 251

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu