16/05/2022

PSIHOSOCIOLOGIE. Zece teme introductive

Autor: Octavian Rujoiu
Editura ASE
Colectia
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-505-893-4
Nr pagini : 220
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 23 lei la Editura, 89,70 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:


        Cele zece lectii propuse in aceasta lucrare reprezinta o initiere in descifrarea unora dintre tainele psihosociologiei. Scopul principal a fost acela de a oferi, in principal studentilor, o perspectiva, un punct de plecare, un suport in intelegerea fenomenelor si proceselor sociale, precum si a comportamentului economic al indivizilor umani.

        In carte se impletesc temele clasice ale unui curs de psihosociologie (comportamentul colectiv, comportamentul prosocial si altruismul, comportamentul agresiv si violenta, grupul, decizia de grup, gandirea de grup, relatiile interpersonale sau influenta sociala) cu altele, mai putin intalnite (moda si consumul, utilizarea celebritatilor in publicitate si comportamentul consumatorului sau comunicarea nonverbala).

Octavian Rujoiu este doctor în sociologie al Universităţii din Bucureşti (Facultatea de Sociologie și Asistență Socială), conferenţiar universitar în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (Departamentul de Filosofie şi Ştiinţe Socioumane, Facultatea de Management) și membru fondator al Asociației Animal Partners & Friends. În decembrie 2016, a obţinut atestatul de abilitare în domeniul de studii universitare de doctorat în sociologie la Universitatea din București, cu o temă despre perspectiva sociologică asupra interacțiunii om-animal. Din octombrie 2019, este scholar member la Animals & Society Institute, Ann Arbor, Michigan. Timp de aproape doi ani s-a implicat, a inițiat și desfășurat mai multe activități privind interacțiunea om-animal, în cadrul Asociației Clubul Câinilor Utilitari. În calitate de autor și coautor, a publicat mai multe cărți, studii şi articole la edituri și în reviste de prestigiu, multe dintre acestea având ca subiect interacțiunea om-animal din perspectivă sociologică și psihosociologică, emoțiile sociale, violența interpersonală și emoțiile umane. 

A mai scris 
Vest şi est: cultura violenţei şi emoţiile sociale (coautor), ASE 2010, 2015 
Încredere, decizie, gândire de grup. Despre patologia grupurilor decizionale, ASE 2010 
Psihosociologia emoţiilor. Ce, când şi cum simţim, ASE 2012, 2021
Violenţa în familie. Între percepţie socială şi asumare individuală (coordonator împreună cu Valentina Rujoiu), ASE 2012
Societate, publicitate, consumator (coordonator), ASE 2017
Psihosociologia vieţii cotidiene. Despre interacţiunea om-animal (coordonator), ASE 2014, 2020
Relatii intime, putere si control. Studii si cercetari, Pro Universitaria 2021


Cuprins:

Introducere /7

1. Comportamentul colectiv. Aspecte psihosociologice /13
Comportamentul colectiv. Delimitări conceptuale /15
Comportamentul colectiv. Scurt istoric /16
Dimensiunile comportamentului colectiv şi tipuri de mulţimi /20
Deindividualizarea şi anonimatul /22
Teorii ale comportamentului colectiv /24
Bibliografie /27

2. Comportamentul agresiv şi violenţa /29
Agresivitatea şi violenţa. Precizări terminologice /30
Forme de comportament agresiv /33
Comportamentul agresiv. Modele şi teorii explicative /36
Bibliografie /44

3. Comportamentul prosocial şi altruismul /49
Comportamentul prosocial şi altruismul. Delimitări conceptuale /50
Teorii ale comportamentului prosocial /54
Bibliografie /60

4. Comunicarea, conflictul şi emoţiile sociale în relaţiile interpersonale /64
Comunicarea interpersonală /65
Conflictul interpersonal /76
Conflictul interpersonal şi emoţiile sociale /78
Bibliografie /81

5. Influenţa socială. Despre persuasiune, manipulare, conformare şi obedienţă /85
Două poveşti „memorabile” /85
Persuasiunea /87
Manipularea /91
Conformism şi nonconformism /94
Obedienţa /97
Bibliografie /104

6. Grupul, decizia de grup şi brainstormingul în organizaţii /107
Grupul. Tipuri de grupuri şi funcţiile acestora /107
Decizia de grup /119
Tehnica brainstormingului /125
Bibliografie /131

7. Gândirea de grup în organizaţii /135
Gândirea de grup şi deciziile politice eronate /136
Simptomele gândirii de grup /146
Critici aduse teoriei gândirii de grup /152
Bibliografie /162

8. Moda şi consumul /167
Moda. Între stil, vestimentaţie şi formă sau rezultat al consumului /167
Costumul. Funcţiile costumului şi expresia vizuală /175
Bibliografie /182

9. Celebritate, publicitate şi consumator /184
Repere istorice privind utilizarea celebrităţilor în publicitate /187
Aspecte pozitive şi negative privind girul celebrităţilor şi impactul asupra consumatorului /194
Bibliografie /197

10. Comunicarea nonverbală: expresiile faciale şi emoţiile, râsul, zâmbetul şi privirea /202
Expresiile faciale şi emoţiile /203
Râsul şi zâmbetul /207
Privirea sau „ce spun ochii”. Tipuri de priviri /210

Bibliografie /215
Contents /219

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu