Autor: Mariano Choliz Montanes
Editura Litera
Colectia Descopera psihologia Vol 36
An aparitie : 2023
Editia I
Editia originala: Motivación: ¿Por qué hacemos las cosas?
Traducerea Gabriela Toma
ISBN 978-606-33-9392-1
Nr pagini : 144
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 15,96 lei la Editura, 29,93 lei la librarie.net, 31,92 lei la libris
Descrierea editurii:
În descrierea comportamentului motivat sunt reflectate două dintre principalele dimensiuni ale motivației: orientarea, adică tendința de a se apropia sau de a evita un anumit obiectiv sau scop (a urca până în vârful muntelui, susținerea unor examene sau câștigul de bani în cazul unui joc de noroc); și intensitatea, adică amploarea comportamentului de apropiere sau de evitare (efort fizic mare, ore foarte multe dedicate studiului și, respectiv, pierderi financiare mari). Premisa principală a acestei cărți este că analiza motivației trebuie să abordeze două aspecte importante. În primul rând, condițiile care determină persoana să se simtă acaparată de realizarea comportamentului. Este ceea ce se numește nevoie sau predispoziție. Acestea pot fi condiții externe sau interne, fizice sau mintale, observabile sau neobservabile, care creează o stare ce face necesară acțiunea. A doua chestiune importantă este scopul motivației, obiectivele care sunt vizate. Acest lucru se numește stimulent sau imbold. Poate avea o mai mare sau mai mică valoare sau poate fi mai ușor sau mai dificil de obținut. Concursul ambelor procese, predispoziție și stimulent, va genera în persoană o tendință de a se comporta, care este impulsul.
Mariano Chóliz Montañés este Profesor de Psihologie și director al Unității de Cercetare: „Jocuri de noroc și dependențe tehnologice“ de la Universitate din Valencia
Cuprins:
Introducere 7
Formula motivaţiei 15
Nevoie sau predispoziţie
I. Dimensiunea biologică 23
Homeostazia 23
Activarea 30
Nevoie sau predispoziţie
II. Dimensiunea personală 37
Gen și comportament motivațional 38
Personalitate 40
Tulburări mintale 42
Motive sociale 47
Nevoie sau predispoziţie
III. Dimensiunea cognitivă 55
Scopuri, obiective, planuri 56
Congruenţă și consistență 58
Nevoie sau predispoziţie
IV. Dimensiunea afectivă 63
Hedonism 64
Emoţii de bază (primare) 69
Emoţii morale (autovalorizări) 71
Nevoie sau predispoziţie
V. Dimensiunea comportamentală 75
Instinctul 76
Reflexe și obiceiuri 79
Controlul stimulilor 81
Nevoie sau predispoziţie
VI. Dimensiunea socială 87
Atitudini 87
Norme și roluri 89
Valori și principii morale 92
Stimulent 95
Valoarea stimulentului 98
Probabilitatea de succes 104
Motivația intrinsecă 115
Integrarea proceselor motivaţionale
Dinamica motivaţiei 119
Impulsul 119
Conflictul 122
Frustrarea 129
Concluzii 137
Bibliografie 143
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu