Editura Pro Universitaria
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-26-1803-2
Nr pagini : 124
Format 145 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la Editura, 33,15 lei la librarie.net, 31,20 lei la ujmag
Descrierea editurii:
Cercetarea are ca scop explorarea asocierii dintre stilurile parentale si inteligenta emotionala a parintilor care au copii in ciclul primar, din perspectiva genului, din Scolile Badeuti si Milisauti, localitati urbane apartinatoare orasului Milisauti, judetul Suceava. Obiectivele studiului propun determinarea stilurilor parentale, masurarea inteligentei emotionale, studierea corelatiilor dintre variabilele, a diferentelor in functie de gen, la variabilele inteligenta emotionala si stiluri parentale. Este un studiu transversal, cantitativ, descriptiv-corelational ce utilizeaza metoda cvasi- experimentului bazat pe culegerea datelor prin administrarea chestionarelor standardizate.
Lucrarea cuprinde 3 capitole: Cap. I- Review al literaturii referitor la parenting, stilurile parentale, inteligenta emotionala si consecintele asupra dezvoltorii copiilor, analiza unor studii empirice; Cap. II – Designul cercetarii; Cap. III – Discutii si concluzii.
Rezultatele inregistrate ofera: date statistice, corelatii semnificative intre variabilele studiului ce pot conduce la intelegerea cauzelor care determina practicarea diferitelor tipuri de comportamente specifice stilurilor parentale competent, autoritar si permisiv si a cauzelor nivelelor scazute si medii ale inteligentei emotionale, la identificarea unor explicatii logice legate de invalidarea unora dintre ipoteze. Studiul ofera informatii statistice relevante de interes pentru cercetari mai vaste pe aceasta tema pentru studenti, profesori de la toate nivelele de invatamant din Romania, posibile consecinte ale practicarii diferitelor stiluri parentale asupra sanatatii psihologice, a inteligentei emtionale si a performantelor academice ale elevilor, precum si a contributiei inteligentei emotionale parentale in modelarea personalitati copiilor, in dezvoltarea competetelor lor emotionale la nivele cel putin peste medie, incepand chiar din copilarie.
Daria Pasaila este profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială Milișăuți, județul Suceava, cu o vechime în învățământ de 39 de ani.
Cuprins:
REZUMAT 9
INTRODUCERE 11
CAPITOLUL 1. REVIEW AL LITERATURII 15
1.1. STILURILE PARENTALE 15
1.1.1. Importanța parenting-ului 151.1.2. Stilurile parentale – definiții 161.1.3.Tipologii ale stilurilor parentale 161.1.4. Modele teoretice ale stilurilor parentale 18
1.2. INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ 26
1.2.1. Emoțiile și importanța acestora 261.2.2. Inteligența emoțională – istoric, definiții, modele teoretice 271.2.3. Modele ale inteligenței emoționale 30
1.3. PARENTALITATEA ȘI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ – CONSECINȚE
ASUPRA DEZVOLTĂRII COPIILOR 34
1.3.1. Atașamentul și stilurile parentale 341.3.2. Stilurile parentale și autoeficacitatea și performanța academică 351.3.3. Stilurile parentale și inițiativa creșterii personale și stima de sine 361.3.4. Stilurile maternale și determinații acestora 361.3.5. Practicile parentale și stima de sine, comportamentele problematice și competența adolescenților 371.3.6. Factorii familiali și parentalitatea 381.3.7. Relația dintre stilurile parentale, competența parentală și inteligențaemoțională 391.3.8. Stilul parental, inteligența emoțională și sănătatea psihologică acopiilor 401.3.9. Relația dintre stilurile parentale și inteligența emoțională a elevilor din ciclul primar 411.3.10. Silurile parentale,inteligența emoțională și sănătatea psihologică a copiilor 42
1.4. STUDII ȘI CERCETĂRI EMPIRICE REFERITOARE LA PARENTALITATE, STILURI PARENTALE ȘI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ ÎN RÂNDUL PĂRINȚILOR ȘI AL COPIILOR 44
CAPITOLUL 2. DESIGNUL CERCETĂRII 50
2.1. SCOPUL CERCETĂRII 50
2.2. OBIECTIVELE CERCETĂRII 50
2.3. IPOTEZELE CERCETĂRII 50
2.4. VARIABILELE CERCETĂRII 51
2.5. ETAPELE CERCETĂRII 52
2.6. TIPUL CERCETĂRII 52
2.7. METODA DE CERCETARE 52
2.8. EȘANTIONUL ȘI PROCEDURA DE CULEGERE A DATELOR 53
2.8.1. Eșantion 532.8.2. Instrumente utilizate în cadrul cercetării 54
2.9. STRATEGIA DE ANALIZĂ A DATELOR 57
2.10. REZULTATELE CERCETĂRII 58
2.10.1. Analize preliminare. Statistici descriptive și de frecvențe 582.10.2. Analiza cantitativă. Corelații statistice 68
CAPITOLUL 3. DISCUȚII ȘI CONCLUZII 84
3.1. DISCUȚII 84
3.2. PUNCTE TARI, LIMITE ALE CERCETĂRII, IMPLICAȚII VIITOARE 94
3.3. CONCLUZIILE STUDIULUI 96
BIBLIOGRAFIE 99
ANEXA 1. Chestionare 107
ANEXA 2. Sintaxa 114
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu