28/01/2024

RELATIA DINTRE STILUL PARENTAL SI INTELIGENTA EMOTIONALA A PARINTILOR CARE AU COPII IN INVATAMANTUL PRIMAR


Autor: Daria Pasaila
Editura Pro Universitaria
Colectia Stiinte ale educatiei
An aparitie : 2023
Editia I
ISBN 978-606-26-1803-2
Nr pagini : 124
Format 145 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la Editura, 33,15 lei la librarie.net, 31,20 lei la ujmag



Descrierea editurii:

        Cercetarea are ca scop explorarea asocierii dintre stilurile parentale si inteligenta emotionala a parintilor care au copii in ciclul primar, din perspectiva genului, din Scolile Badeuti si Milisauti, localitati urbane apartinatoare orasului Milisauti, judetul Suceava. Obiectivele studiului propun determinarea stilurilor parentale, masurarea inteligentei emotionale, studierea corelatiilor dintre variabilele, a diferentelor in functie de gen, la variabilele inteligenta emotionala si stiluri parentale. Este un studiu transversal, cantitativ, descriptiv-corelational ce utilizeaza metoda cvasi- experimentului bazat pe culegerea datelor prin administrarea chestionarelor standardizate.
        Lucrarea cuprinde 3 capitole: Cap. I- Review al literaturii referitor la parenting, stilurile parentale, inteligenta emotionala si consecintele asupra dezvoltorii copiilor, analiza unor studii empirice; Cap. II – Designul cercetarii; Cap. III – Discutii si concluzii.
        Rezultatele inregistrate ofera: date statistice, corelatii semnificative intre variabilele studiului ce pot conduce la intelegerea cauzelor care determina practicarea diferitelor tipuri de comportamente specifice stilurilor parentale competent, autoritar si permisiv si a cauzelor nivelelor scazute si medii ale inteligentei emotionale, la identificarea unor explicatii logice legate de invalidarea unora dintre ipoteze. Studiul ofera informatii statistice relevante de interes pentru cercetari mai vaste pe aceasta tema pentru studenti, profesori de la toate nivelele de invatamant din Romania, posibile consecinte ale practicarii diferitelor stiluri parentale asupra sanatatii psihologice, a inteligentei emtionale si a performantelor academice ale elevilor, precum si a contributiei inteligentei emotionale parentale in modelarea personalitati copiilor, in dezvoltarea competetelor lor emotionale la nivele cel putin peste medie, incepand chiar din copilarie.

        Daria Pasaila este profesor pentru învățământ primar la Școala Gimnazială Milișăuți, județul Suceava, cu o vechime în învățământ de 39 de ani.

Cuprins:

REZUMAT  9
INTRODUCERE   11

CAPITOLUL 1. REVIEW AL LITERATURII  15
1.1. STILURILE PARENTALE   15
1.1.1. Importanța parenting-ului   15
1.1.2. Stilurile parentale – definiții  16
1.1.3.Tipologii ale stilurilor parentale   16
1.1.4. Modele teoretice ale stilurilor parentale  18
1.2. INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ  26
1.2.1. Emoțiile și importanța acestora   26
1.2.2. Inteligența emoțională – istoric, definiții, modele teoretice  27
1.2.3. Modele ale inteligenței emoționale  30
1.3. PARENTALITATEA ȘI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ – CONSECINȚE
ASUPRA DEZVOLTĂRII COPIILOR  34
1.3.1. Atașamentul și stilurile parentale  34
1.3.2. Stilurile parentale și autoeficacitatea și performanța academică  35
1.3.3. Stilurile parentale și inițiativa creșterii personale și stima de sine  36
1.3.4. Stilurile maternale și determinații acestora  36
1.3.5. Practicile parentale și stima de sine, comportamentele problematice și competența adolescenților  37
1.3.6. Factorii familiali și parentalitatea    38
1.3.7. Relația dintre stilurile parentale, competența parentală și inteligența
emoțională  39
1.3.8. Stilul parental, inteligența emoțională și sănătatea psihologică a
copiilor  40
1.3.9. Relația dintre stilurile parentale și inteligența emoțională a elevilor din ciclul primar  41
1.3.10. Silurile parentale,inteligența emoțională și sănătatea psihologică a copiilor  42
1.4. STUDII ȘI CERCETĂRI EMPIRICE REFERITOARE LA PARENTALITATE, STILURI PARENTALE ȘI INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ ÎN RÂNDUL PĂRINȚILOR ȘI AL COPIILOR  44

CAPITOLUL 2. DESIGNUL CERCETĂRII  50
2.1. SCOPUL CERCETĂRII  50
2.2. OBIECTIVELE CERCETĂRII   50
2.3. IPOTEZELE CERCETĂRII  50
2.4. VARIABILELE CERCETĂRII   51
2.5. ETAPELE CERCETĂRII  52
2.6. TIPUL CERCETĂRII   52
2.7. METODA DE CERCETARE  52
2.8. EȘANTIONUL ȘI PROCEDURA DE CULEGERE A DATELOR  53
2.8.1. Eșantion  53
2.8.2. Instrumente utilizate în cadrul cercetării   54
2.9. STRATEGIA DE ANALIZĂ A DATELOR   57
2.10. REZULTATELE CERCETĂRII   58
2.10.1. Analize preliminare. Statistici descriptive și de frecvențe   58
2.10.2. Analiza cantitativă. Corelații statistice   68

CAPITOLUL 3. DISCUȚII ȘI CONCLUZII  84
3.1. DISCUȚII   84
3.2. PUNCTE TARI, LIMITE ALE CERCETĂRII, IMPLICAȚII VIITOARE 94
3.3. CONCLUZIILE STUDIULUI  96

BIBLIOGRAFIE  99
ANEXA 1. Chestionare  107
ANEXA 2. Sintaxa  114

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu