26/01/2024

GANDIREA STRATEGICA

Autor: Constantin Bratianu
Editura a Pro Universitaria
Colectia Biblioteca de Management
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-26-0399-1
Nr pagini : 292
Format 180 x 250
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf pe scribd



        O gandire despre cum am vrea sa arate viitorul nostru și, mai ales, cum sa ajungem sa construim acest viitor in condițiile de incertitudine și complexitate pe care viața le genereaza in mod continuu. O gandire despre cum putem ințelege și rezolva problemele care nu au niciodata toate datele și informațiile complete sau cel puțin așa cum am vrea noi. O gandire care sa depașeasca granițele raționalitații reci și sa integreze caldura emoționala in luarea deciziilor. In sfarșit, o gandire care sa aiba la baza un set de valori culturale menite sa ne calauzeasca in deciziile pe care le luam atat in viața personala cat și in cea profesionala.
        Gandirea strategica s-a nascut in marile confruntari armate și a condus intotdeauna la victorii istorice. Este suficient sa ne gandim la Alexandru Macedon sau Napoleon Bonaparte pentru a ințelege cum gandirea strategica a schimbat lumea. Dar astazi, viitorul omenirii se naște nu pe campul de lupta ci in gandirea strategica a vizionarilor. Bill Gates, Steve Jobs, Larry Page, Sergey Brin, Mark Zuckerberg și Jack Ma sunt doar cațiva dintre cei care au vrut sa schimbe lumea și au reușit datorita gandirii lor strategice.
        Dar, gandirea strategica nu este rezervata exclusiv geniilor militare sau antreprenoriale. Ea se poate dezvolta de fiecare dintre noi, la scara contextului istoric in care traim și la nivelul aspirațiilor pe care le avem pentru viitor. Pentru aceasta este nevoie doar de a ieși din starea de inerție și din ideea de neputința pe care ne-a indus-o media cu atata consecvența. Totodata, este important sa putem ințelege limitele modelelor de gandire formate prin educație și sa le depașim prin abordarea unei noi perspective. Am scris aceasta carte pentru toți cei care iși doresc cu adevarat o viața cu multe impliniri, o viața profesionala solida și un viitor pe masura eforturilor și a investițiilor in dezvoltarea unei personalitați puternice. Cartea se adreseaza deopotriva mediului economic și celui universitar. De asemenea, ea poate contribui in mod semnificativ la dezvoltarea personala.
        Am scris aceasta carte și cu gandul la studenti, in mod deosebit pentru studenții din facultațile de management sau științe economic, ca un suport pentru cursurile de Managementul strategic, Managementul schimbarii, Marketingul strategic și Strategii de afaceri. Este o carte care contine conceptele si ideile fundamentale ale acestui nou domeniu teoretic dar si de practica manageriala.  Constantin Bratianu

Cuprins:

Prefaţă  9

Capitolul 1. Gândirea  11
1.1. Cum gândim gândirea  11
1.1.1. Paradoxul gândirii  11
1.1.2. Modele de gândire  13
1.1.3. Gândirea metaforică  17
1.2. Cunoştinţele  23
1.2.1. Semne, date şi informaţii  23
1.2.2. Cunoştinţele tacite şi cunoştinţele explicite  27
1.2.3. Cunoştinţe cognitive raţionale şi cunoştinţe emoţionale  34
1.2.4. Transformarea cunoştinţelor  37
1.2.5. Conceptul de Ba  41
1.3. Inteligenţele  45
1.3.1. Inteligenţa generală   45
1.3.2. Inteligenţa spectrală 9i   50
1.3.3. Inteligenţa spectrală 3i   58
1.4. Valorile  63
1.4.1. Valorile culturale  63
1.4.2. Valorile la români  67

Capitolul 2. Timpul  77
2.1. Timpul fizic şi timpul psihologic  77
2.2. Timpul metaforic  81
2.2.1. Metafora de orientare a timpului  81
2.2.2. Metafora timpului staţionar  82
2.2.3. Metafora timpului care se deplasează  84
2.2.4. Metafora timpului ca resursă  86
2.3. Gândirea inerţială  87
2.4. Gândirea dinamică  95
2.5. Gândirea entropică  101
2.6. Viziunea  109

Capitolul 3. Complexitatea  117
3.1. Gândirea cauzală  117
3.1.1. Cauzalitatea  117
3.1.2. Fenomenul Hawthorne  120
3.1.3. Fenomenul Facebook  121
3.2. Gândirea liniară  126
3.2.1. Procese liniare  126
3.2.2. Limbajele naturale  128
3.2.3. Metrici liniare  129
3.2.4. Salarii liniare  131
3.2.5. Diplome liniare  132
3.2.6. Decizii liniare  134
3.2.7. Suprapunerea efectelor  137
3.2.8. Spaţii liniare  138
3.3. Gândirea neliniară  140
3.3.1. Spaţii neliniare  140
3.3.2. Procese neliniare  141
3.3.3. Epidemiile ca fenomene neliniare  143
3.3.4. Timpul neliniar  144
3.3.5. Diplome neliniare  145
3.3.6. Decizii neliniare  147
3.3.7. Metrici neliniare  149
3.4. Gândirea sistemică  154
3.4.1. Natura gândirii sistemice  154
3.4.2. Prima disciplină: Măiestria personală  157
3.4.3. A doua disciplină: Modelele mentale  159
3.4.4. A treia disciplină: O viziune împărtăşită  161
3.4.5. A patra disciplină: Învăţarea în echipă  162
3.4.6. A cincea disciplină: Gândirea sistemică  164

Capitolul 4. Incertitudinea  167
4.1. Ce este incertitudinea  167
4.2. Gândirea deterministă  175
4.3. Gândirea probabilistă  184
4.3.1. Ce este gândirea probabilistă  184
4.3.2. Intuitivul şi raţionalul  189
4.3.3. Problema lui Monty Hall  191
4.3.4. Dilema prizonierului  193
4.3.5. Fenomenul Lebăda Neagră  196
4.4. Gândirea haotică  199

Capitolul 5. Încrederea  207
5.1. Ce este încrederea  207
5.2. Gândirea emoţională  213
5.2.1. Cunoştinţele emoţionale  213
5.2.2. Modele neurale şi modele mentale  215
5.2.3. Emoţii şi sentimente  217
5.2.4. Spectrul emoţional  219
5.2.5. Inteligenţa emoţională  221
5.3. Gândirea pozitivă 223

Capitolul 6. Strategia  231
6.1. Spectrul gândirii strategice  231
6.2. Strategia în viziunea occidentală  237
6.2.1. Politici şi strategii  237
6.2.2. Şcoli de strategii în afaceri  239
6.2.3. Dincolo de etichete şi clasificări  257
6.3. Strategia în viziunea orientală  259
6.3.1. Strategia pragmatică sau pragmatismul strategiei  259
6.3.2. Strategia ca proces emergent  264
6.3.3. Wuli-Shili-Renli  266
6.4. Strategii în stil american  268
6.4.1. IBM în pragul destrămării  268
6.4.2. Strategii de transformare corporatistă  269
6.5. Strategii în stil chinezesc  274
6.5.1. Un anti-erou în afaceri  274
6.5.2. Alibaba  277

Bibliografie  281 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu