Autor: Constantin Bratianu
Editura a Pro Universitaria
Colectia Biblioteca de Management
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-26-0399-1
Nr pagini : 292
Format 180 x 250
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
pdf pe scribd
O gandire despre cum am vrea sa arate viitorul nostru și, mai ales, cum sa ajungem sa construim acest viitor in condițiile de incertitudine și complexitate pe care viața le genereaza in mod continuu. O gandire despre cum putem ințelege și rezolva problemele care nu au niciodata toate datele și informațiile complete sau cel puțin așa cum am vrea noi. O gandire care sa depașeasca granițele raționalitații reci și sa integreze caldura emoționala in luarea deciziilor. In sfarșit, o gandire care sa aiba la baza un set de valori culturale menite sa ne calauzeasca in deciziile pe care le luam atat in viața personala cat și in cea profesionala.
Gandirea strategica s-a nascut in marile confruntari armate și a condus intotdeauna la victorii istorice. Este suficient sa ne gandim la Alexandru Macedon sau Napoleon Bonaparte pentru a ințelege cum gandirea strategica a schimbat lumea. Dar astazi, viitorul omenirii se naște nu pe campul de lupta ci in gandirea strategica a vizionarilor. Bill Gates, Steve Jobs, Larry Page, Sergey Brin, Mark Zuckerberg și Jack Ma sunt doar cațiva dintre cei care au vrut sa schimbe lumea și au reușit datorita gandirii lor strategice.
Dar, gandirea strategica nu este rezervata exclusiv geniilor militare sau antreprenoriale. Ea se poate dezvolta de fiecare dintre noi, la scara contextului istoric in care traim și la nivelul aspirațiilor pe care le avem pentru viitor. Pentru aceasta este nevoie doar de a ieși din starea de inerție și din ideea de neputința pe care ne-a indus-o media cu atata consecvența. Totodata, este important sa putem ințelege limitele modelelor de gandire formate prin educație și sa le depașim prin abordarea unei noi perspective. Am scris aceasta carte pentru toți cei care iși doresc cu adevarat o viața cu multe impliniri, o viața profesionala solida și un viitor pe masura eforturilor și a investițiilor in dezvoltarea unei personalitați puternice. Cartea se adreseaza deopotriva mediului economic și celui universitar. De asemenea, ea poate contribui in mod semnificativ la dezvoltarea personala.
Am scris aceasta carte și cu gandul la studenti, in mod deosebit pentru studenții din facultațile de management sau științe economic, ca un suport pentru cursurile de Managementul strategic, Managementul schimbarii, Marketingul strategic și Strategii de afaceri. Este o carte care contine conceptele si ideile fundamentale ale acestui nou domeniu teoretic dar si de practica manageriala. Constantin Bratianu
Cuprins:
Prefaţă 9
Capitolul 1. Gândirea 11
1.1. Cum gândim gândirea 11
1.1.1. Paradoxul gândirii 111.1.2. Modele de gândire 131.1.3. Gândirea metaforică 17
1.2. Cunoştinţele 23
1.2.1. Semne, date şi informaţii 231.2.2. Cunoştinţele tacite şi cunoştinţele explicite 271.2.3. Cunoştinţe cognitive raţionale şi cunoştinţe emoţionale 341.2.4. Transformarea cunoştinţelor 371.2.5. Conceptul de Ba 41
1.3. Inteligenţele 45
1.3.1. Inteligenţa generală 451.3.2. Inteligenţa spectrală 9i 501.3.3. Inteligenţa spectrală 3i 58
1.4. Valorile 63
1.4.1. Valorile culturale 631.4.2. Valorile la români 67
Capitolul 2. Timpul 77
2.1. Timpul fizic şi timpul psihologic 77
2.2. Timpul metaforic 81
2.2.1. Metafora de orientare a timpului 812.2.2. Metafora timpului staţionar 822.2.3. Metafora timpului care se deplasează 842.2.4. Metafora timpului ca resursă 86
2.3. Gândirea inerţială 87
2.4. Gândirea dinamică 95
2.5. Gândirea entropică 101
2.6. Viziunea 109
Capitolul 3. Complexitatea 117
3.1. Gândirea cauzală 117
3.1.1. Cauzalitatea 1173.1.2. Fenomenul Hawthorne 1203.1.3. Fenomenul Facebook 121
3.2. Gândirea liniară 126
3.2.1. Procese liniare 1263.2.2. Limbajele naturale 1283.2.3. Metrici liniare 1293.2.4. Salarii liniare 1313.2.5. Diplome liniare 1323.2.6. Decizii liniare 1343.2.7. Suprapunerea efectelor 1373.2.8. Spaţii liniare 138
3.3. Gândirea neliniară 140
3.3.1. Spaţii neliniare 1403.3.2. Procese neliniare 1413.3.3. Epidemiile ca fenomene neliniare 1433.3.4. Timpul neliniar 1443.3.5. Diplome neliniare 1453.3.6. Decizii neliniare 1473.3.7. Metrici neliniare 149
3.4. Gândirea sistemică 154
3.4.1. Natura gândirii sistemice 1543.4.2. Prima disciplină: Măiestria personală 1573.4.3. A doua disciplină: Modelele mentale 1593.4.4. A treia disciplină: O viziune împărtăşită 1613.4.5. A patra disciplină: Învăţarea în echipă 1623.4.6. A cincea disciplină: Gândirea sistemică 164
Capitolul 4. Incertitudinea 167
4.1. Ce este incertitudinea 167
4.2. Gândirea deterministă 175
4.3. Gândirea probabilistă 184
4.3.1. Ce este gândirea probabilistă 1844.3.2. Intuitivul şi raţionalul 1894.3.3. Problema lui Monty Hall 1914.3.4. Dilema prizonierului 1934.3.5. Fenomenul Lebăda Neagră 196
4.4. Gândirea haotică 199
Capitolul 5. Încrederea 207
5.1. Ce este încrederea 207
5.2. Gândirea emoţională 213
5.2.1. Cunoştinţele emoţionale 2135.2.2. Modele neurale şi modele mentale 2155.2.3. Emoţii şi sentimente 2175.2.4. Spectrul emoţional 2195.2.5. Inteligenţa emoţională 221
5.3. Gândirea pozitivă 223
Capitolul 6. Strategia 231
6.1. Spectrul gândirii strategice 231
6.2. Strategia în viziunea occidentală 237
6.2.1. Politici şi strategii 2376.2.2. Şcoli de strategii în afaceri 2396.2.3. Dincolo de etichete şi clasificări 257
6.3. Strategia în viziunea orientală 259
6.3.1. Strategia pragmatică sau pragmatismul strategiei 2596.3.2. Strategia ca proces emergent 2646.3.3. Wuli-Shili-Renli 266
6.4. Strategii în stil american 268
6.4.1. IBM în pragul destrămării 2686.4.2. Strategii de transformare corporatistă 269
6.5. Strategii în stil chinezesc 274
6.5.1. Un anti-erou în afaceri 2746.5.2. Alibaba 277
Bibliografie 281
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu