Editura Pro Universitaria
Colectia Biblioteca de Management
An aparitie : 2022
Editia I
ISBN 978-606-26-1606-9
Nr pagini : 170
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 38 lei la Editura, 38 lei la carturesti, 34,20 lei la libris
Descrierea editurii:
Desi cultura organizationala nu este un concept nou, acesta este insa unul extrem de actual, mai ales in contextul schimbarilor survenite in ultimii ani la nivel socio-economic, ceea ce face ca organizatiile sa caute modalitati noi sau imbunatatite de adaptare a proceselor de management. In lucrarea de fata s-a incercat evidentierea importantei si influentei culturii asupra managementului organizatiilor - in general, si asupra IMM-urilor - in particular, organizatii in care valentele acesteia nu sunt inca pe deplin puse in valoare.
Lucrarea Cultura Organizationala se remarca printr-o tratare complexa a conceptului de cultura organizationala, cu accent pe definirea conceptelor, tipuri de cultura, evolutia culturii in cadrul organizatiilor, interdependente dintre cultura organizationala si componentele managementului, importanta culturii in intreprinderile mici si mijlocii (IMM-uri).
Lucrarea se adreseaza in primul rand studentilor, masteranzilor si doctoranzilor din domeniul economic in general, si in domeniul managementului in special. Totodata, grupul tinta vizat este mult mai larg, incluzand toti cercetatorii, specialistii in domeniul managementului, dar si managerii si angajatii din cadrul organizatiilor care doresc sa se familiarizeze cu notiunile privind cultura organizationala.
Stefan Catalin Popa este doctor în domeniul Management din anul 2020 și asistent universitar în cadrul Facultății de Management, Academia de Studii Economice din București. Activitatea sa de cercetare s-a axat în principal asupra culturii organizaționale.
Cuprins:
PREFAȚĂ 9
CAPITOLUL 1. CONCEPTE PRIVIND CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ 11
1.1. Definirea conceptului de cultura organizațională 11
1.2. Caracteristicile culturii organizaționale 14
1.3. Importanța culturii organizaționale 18
1.3.1. Importanța culturii organizaționale în dezvoltarea competențelor angajaților 191.3.2. Importanța culturii organizaționale în cadrul întreprinderii 21
1.4. Particularități ale culturii organizaționale la nivel național și internațional 22
1.5. Modalități de manifestare a culturii organizaționale 25
1.6. Componentele de bază ale culturii organizaționale 36
1.7. Funcțiile culturii organizaționale 39
1.8. Cultura organizațională și climatul organizațional 43
1.8.1. Conceptul de climat organizațional 431.8.2. Contrastul cultură organizațională-climat organizațional 44
1.9. Evoluția cercetărilor efectuate în domeniul culturii organizaționale – o analiză bibliometrică 46
CAPITOLUL 2. TIPURI DE CULTURĂ ORGANIZAȚIONALĂ 53
2.1. Tipologiile culturii organizaționale 53
2.1.1. Tipologia lui Gert Hofstede (1980) 552.1.2. Tipologia lui Deal & Kennedy (1982) 592.1.3. Tipologia lui Charles Handy (1985) 612.1.4. Tipologia lui Jeffrey Sonnenfeld (1988) 642.1.5. Tipologia lui Fons Trompenaars (1997) 652.1.6. Tipologia lui Cameron & Quinn (1999) 672.1.7. Tipologia lui Daniel Denison (2000) 70
2.2. Managementul dimensiunilor-cheie ale culturii organizaționale 72
CAPITOLUL 3. EVOLUȚIA CULTURII ORGANIZAȚIONALE 77
3.1. Formarea culturii organizaționale 77
3.2. Schimbarea culturii organizaționale 79
3.2.1. Necesitatea schimbării culturii organizaționale 793.2.2. Mijloace de schimbare cu succes a culturii organizaționale 81
3.3. Factori determinanți ai culturii organizaționale 86
3.3.1. Factori extraorganizaționali 863.3.2. Factori intraorganizaționali 90
3.4. Cultura organizațională în cadrul organizațiilor bazate pe cunoștințe 96
CAPITOLUL 4. MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIEI ȘI CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ 101
4.1. Conceptul de management al organizației 101
4.2. Managementul culturii organizaționale 106
4.3. Relația dintre cultura organizațională și componentele managementului 110
4.3.1. Interdependența Cultură organizațională – Structură organizatorică 1114.3.2. Interdependența Cultură organizațională– Strategie 1134.3.3. Interdependența Cultură organizațională – Inovare 1144.3.4. Interdependența Cultură organizațională – Managementul resurselor umane 118
4.4. Comunicarea și cultura organizațională 121
4.5. Cultura managerială 123
4.6. Performanța organizației și cultura organizațională 126
4.6.1. Conceptul de performanță 1264.6.2. Interdependența dintre performanță și cultura organizațională 128
CAPITOLUL 5. CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ ÎN ÎNTREPRINDERILE MICI ȘI MIJLOCII (IMM-URI) 133
5.1. IMM-urile în Uniunea Europeană 133
5.1.1. Importanța IMM-urilor la nivel european 1345.1.2. Clasificarea IMM-urilor 1355.1.3. Analiza sectorului IMM-urilor la nivel european 136
5.2. IMM-urile în România 139
5.2.1. Importanța IMM-urilor la nivel național 1395.2.2. Analiza sectorului IMM-urilor la nivel național 141
5.3. Performanțele IMM-urilor 143
5.4. Particularități ale culturii organizaționale în IMM-uri 145
5.4.1. Definirea conceptului de cultură antreprenorială 1465.4.2. Caracteristicile culturii antreprenoriale în cadrul IMM-urilor 149
BIBLIOGRAFIE 155
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu