Editura Pro Universitaria
Colectia Biblioteca de management
An aparitie : 2020
Editia I
ISBN 978-606-26-1179-8
Nr pagini : 222
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura, 30,60 lei la elefant, 32,40 lei la libris
Descrierea editurii:
Diagnosticarea organizatiei este o carte ce se inscrie in preocuparile autorilor de amplificare a profesionalismului managerilor si managementului, ca modalitate majora de ameliorare a performantelor manageriale si economice ale oricarui tip de entitate socio-economica din Romania. Premisa de la care am plecat elaborarea acestei lucrari are in vedere rolul si locul diagnosticarii in economia instrumentarului managerial si, in general, in managementul organizatiei: orice schimbare organizationala si/sau manageriala, orice modernizare, perfectionare ori rationalizare trebuie sa se bazeze pe o diagnosticare a domeniului in care se preconizeaza a se produce asemenea prefaceri.
Cuprins:
Introducere 7
Capitolul 1 - Locul şi rolul diagnosticării în management
1.1. Clarificări terminologice 11
1.2. De la amatorism la profesionalism în management 19
1.3. Instrumentarul managerial. Locul şi rolul diagnosticării în management 23
Capitolul 2 - Diagnosticarea – aspecte teoretice şi metodologice
2.1. Despre diagnosticare 31
2.2. Diagnosticarea – repere metodologice 39
A. Ce presupune pregătirea diagnosticării (prediagnosticarea)? 40B. Care este conţinutul documentării preliminare? 45C. Analiza viabilităţii manageriale şi economice 61D. Evidenţierea cauzală a principalelor puncte forte (atu-uri) şi puncte slabe (disfuncţionalităţi) 71E. Diagnosticarea mediului extern al organizaţiei; evidenţierea oportunităţilor şi a ameninţărilor (vulnerabilităţilor) 72F. Determinarea potenţialului de viabilitate 73G. Recomandări strategico-tactice 76H. Redactarea studiului de diagnosticare 77
Capitolul 3 - Modele şi metode de diagnosticare
3.1. Modele de diagnosticare organizaţională 78
3.1.1. Definirea şi caracteristicile modelelor de diagnosticare 783.1.2. Modele de diagnosticare bazate pe teoria sistemelor deschise 803.1.3. Analiza câmpului de forţe 823.1.4. Modelul Leavitt 833.1.5. Modelul Six Box 853.1.6. Modelul Stea al lui Galbraith 873.1.7. Modelul congruenţei al lui Nadler şi Tushman 883.1.8. Modelul 7-S 933.1.9. Modelul Bolman şi Deal 953.1.10. Modelul Burke-Litwin 97
3.2. Metode folosite în diagnosticarea internă 99
3.2.1. Arborele cauzelor (diagrama cauzelor sau diagrama-arbore) 1003.2.2. Metoda întrebărilor (QQCQCP) 1013.2.3. Metoda brainstorming 103
3.3. Metode de diagnosticare a mediului ambiant (extern) - Analiza PESTEL 106
3.4. Metode de diagnosticare globală a organizaţiei (internăşi externă) - Analiza SWOT 110
Capitolul 4 - Aplicaţie. Diagnosticarea unei organizaţii 116
4.1. Pregătirea diagnosticării (prediagnosticarea) 116
4.2. Documentare preliminară 118
4.2.1. Caracteristicile tipologice ale firmei investigate 1184.2.2. Managementul companiei şi mecanismele de funcţionare ale acestuia 1194.2.3. Situaţia economico-financiară 150
4.3. Analiza viabilităţii manageriale şi economice a companiei 152
4.3.1. Analiza viabilităţii manageriale 1524.3.2. Analiza viabilităţii economice 1804.3.3. Simptome pozitive şi negative 188
4.4. Evidenţierea cauzală a principalelor puncte forte şi puncte slabe (disfuncţionalităţi) 188
4.5. Diagnosticarea mediului ambiant al întreprinderii. Determinarea oportunităţilor şi a ameninţărilor 198
4.6. Determinarea potenţialului de viabilitate al întreprinderii 201
4.6.1. Determinarea potenţialului intern de viabilitate 2014.6.2. Determinarea potenţialului extern de viabilitate 2044.6.3. Determinarea potenţialul global de viabilitate al întreprinderii 206
4.7. Recomandări strategico-tactice de amplificare a potenţialului de viabilitate 206
4.8. Postdiagnosticarea 210
BIBLIOGRAFIE 217
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu