06/01/2024

TERMINA CE AI INCEPUT. Lectii surprinzatoare din stiinta motivatiei

Autor: Ayelet Fishbach
Editura Publica
Colectia In afara colectiilor
An aparitie : 2022    
Editia I
Editia originala: Get It Done: Surprising Lessons from the Science of Motivation
Traducerea Mihaela Apetrei
ISBN 978-606-722-532-7
Nr pagini : 368
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 52 lei la Editura, 52 lei la elefant, 53,07 lei la libris


Descrierea editurii:

        S-a scris mult pe subiectul motivării și al influențării altora, dar ce se întâmplă când persoana pe care vrei s-o influențezi cel mai mult ești chiar tu? Fixarea și atingerea obiectivelor pentru propria persoană – la muncă, acasă și în relațiile cu ceilalți – sunt mai dificile decât par. Cum știi de unde să începi? Cum mergi mai departe când întâlnești blocaje și distrageri? Cum decizi ce sarcini de lucru și ce ambiții sunt prioritare când te confrunți cu mai multe responsabilități, nevoi și dorințe decât poți ține șirul?
        În această carte, Ayelet Fishbach, psiholog și cercetător în știința comportamentală, prezintă un nou cadru teoretic pentru acțiunile noastre de automotivare, explicându-ți cum să:
● identifici obiectivele corecte;
● ataci „problema intermediară”;
● înfrunți tentațiile;
● folosești ajutorul celor din jur;
● și multe altele...
        Utilizând studii captivante din domeniul științei motivației și adunând povești ale celor care au învățat cum să se motiveze pe sine, această carte pune în lumină câteva strategii neprețuite care să te ajute să tragi de tine în direcția în care vrei să mergi, astfel încât să-ți poți atinge obiectivele rămânând sănătos, cu mintea limpede și fericit.

        Ayelet Fishbach este o expertă de top în motivație. Studiile ei au produs constant idei deopotrivă surprinzătoare și utile. În Termină ce ai început, ne arată de ce este nevoie pentru a umple spațiul dintre intenții și acțiuni. — Adam Grant

        Ayelet Fishbach este profesor doctor Jeffrey Breakenridge Keller în Științe Comportamentale și Marketing la University of Chicago Booth School of Business și fostă președintă a Society for the Study of Motivation. Articolele scrise de ea au fost publicate în numeroase reviste de psihologie și business, printre care Psychological Review și Psychological Science

Cuprins:

Introducere   9

PARTEA ÎNTÂI | Alege‑ți obiectivul
1. Obiectivul nu este o corvoadă  21
2. Dă o valoare obiectivului tău  35
3. Recompensele contează   55
4. Motivația intrinsecă (și de ce ar trebui să te distrezi mai mult)    81

PARTEA A DOUA | Continuă să tragi de tine
5. Progresul crește motivația  107
6. Paharul pe jumătate plin și pe jumătate gol   127
7. Problema intermediară  143
8. „Ai greșit!”: cum să înveți din feedbackul negativ   159

PARTEA A TREIA | Obiective competitive
9. Jonglarea cu obiectivele  195
10. Autocontrolul    217
11. Răbdarea   251

PARTEA A PATRA | Susținerea socială
12. Urmărirea obiectivelor în prezența celorlalți   277
13. Urmărirea obiectivelor alături de ceilalți  293
14. Obiectivele fac o relație fericită   313

Mulțumiri   335
Note   337

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu