Editura SPER
Colectia
Doctoralia
An aparitie :2010
ISBN 978-973-8383-62-3
Nr pagini :173
Format 130 x 200
Pret : 22 lei la Editura ,22 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Introducere 8
Capitolul 1: Adaptarea şi dezadaptarea în adolescenţă
16
1.1.
Adolescenţii adaptaţi perfect 16
1.2.
Adolescenţii adaptaţi normal 18
1.3.
Adolescenţii cu reacţii dezadaptative 21
1.3.1. Adolescenţii inadaptaţi 23
1.3.2. Adolescenţii supraadaptaţi 27
1.3.3. Adolescenţii cu reacţii de
dezadaptare atipică sau oscilantă 29
1.4.Experienţa
nonacceptării în familie şi reacţiile dezadaptative la adolescenţi 32
Capitolul 2: Metodologia cercetării 36
2.1.
Obiectivele cercetării 36
2.2.
Ipotezele cercetării 36
2.3.
Variabilele cercetării 38
2.4.
Instrumente 39
2.5.
Participanţi 45
Capitolul 3: Un program de consiliere alternativă
adaptat la caracteristicile adolescenţilor carenţaţi afectiv 48
3.1.
Caracteristici generale ale adolescenţilor din grupul şcolar şi ale mediului
şcolar din care aceştia fac parte 49
3.2.
Principalele dificultăţi şi câteva resurse în terapia adolescenţilor 54
3.3. Un
proiect de grup adaptat la caracteristicile adolescenţilor asistaţi 59
3.4. Plan de
consiliere experienţială de grup bazat pe exprimarea alternativă creativă a
propriilor nevoi 63
3.5.
Descrierea unui prim grup 65
3.5.1. Adolescenţii care au participat
la acest prim proiect de grup 65
3.5.2. Desfăşurarea propriu-zisă a
grupului 68
3.5.3. Beneficii şi limite ale
proiectului 74
3.5.4. Utilizarea practică a filmului
realizat de adolescenţi 77
Capitolul 4: Consilierea de grup la
preadolescenţii din medii defavorizate 80
4.1. Caracteristici
generale ale mediului şcolar şi ale preadolescenţilor asistaţi 81
4.2.Specificul
grupurilor de preadolescenţi -consideraţii generale 88
4.3. Plan de
consiliere experienţială de grup a preadolescenţilor bazat pe exprimarea
alternativă creativă a propriilor nevoi 93
4.4.
Desfăşurarea grupului A de preadolescenţi 95
4.4.1. Caracteristicile participanţilor
la grupul A 96
4.4.2. Desfăşurarea propriu-zisă a
grupului A 99
4.4.3. Beneficii şi limite ale grupului
110
4.5.
Desfăşurarea grupului B de consiliere alternativă a preadolescenţilor 112
4.5.1. Caracteristicile participanţilor
la grupul B 113
4.5.2. Desfăşurarea propriu-zisă a
grupului B 114
4.5.3. Beneficii şi limite ale grupului
126
Capitolul 5: Consilierea alternativă
desfăşurată într-un cadrul informai şi suportiv 129
5.1.
Caracteristicile generale ale mediului oferit de Clubul Copiilor şi ale
beneficiarilor acestuia 130
5.2. Descrierea
grupului de consiliere alternativă desfăşurat în cadrul Clubului Copiilor 134
5.2.1. Caracteristicile participanţilor
la grup 136
5.2.2. Desfăşurarea propriu-zisă a
grupului 137
5.2.3. Beneficii şi limite ale grupului
142
Capiţolul 6: Analiza statistică a datelor
147
6.1.
Diferenţele apărute la nivelul întregului eşantion 148
6.2. Modificările
care apar după grup la participanţii cu potenţial de inadaptare 149
6.3. Schimbări
care au apărut în cazul participanţilor cu potenţial de supraadaptare 151
6.4.
Concluzii 152
Capitolul 7: Concluzii finale şi implicaţii
155
Bibliografie
167
Anexe
173
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu