Autor : Mark Eppler
Editura Polirom
Colectia CARIERA. SUCCES. PERFORMANTE.Seria practic
An aparitie :2007
Traducerea Dorin Nistor
ISBN 978-973-46-0606-1
Nr pagini :312
Format 130 x 200
Pret : 9,9 lei la Editura,
9,9 lei la elefant , 8 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Poate parea incredibil, dar o banca din Washington a pierdut 2.000.000
de dolari pentru ca a refuzat sa accepte un tichet de parcare in valoare
de 60 de centi. O functionara plictisita, un manager inflexibil si o
interpretare rigida a politicilor organizationale. De fapt, o capcana in
care poate cadea oricine. Micile greseli pot avea consecinte uriase,
dar dumneavoastra vi se ofera sansa de a le evita cu abilitate si tact.
Usor de citit si bine documentata, Capcanele managementului este indispensabila tuturor celor care rivnesc la un stil de conducere aproape de perfectiune.
Mark Eppler este conferentiar si expert in management, strategii de
marketing si relatii cu clientii. Fondator al firmei de consultanta in
afaceri Mark Eppler & Associates, a consiliat companii de renume,
precum Procter & Gamble, 3M, Tyco Healthcare sau Humana. Are peste
doua decenii de experienta ca director executiv in industria electronica
si a predat la Indiana University, unde a primit prestigiosul Robert
Richey Award for Teaching Excellence. A mai publicat The Wright Way: 7 Problem-Solving Principles from the Wright Brothers That Can Make Your Business Soar, considerata una dintre cele mai bune zece carti ale anului 2004 de catre cotidianul canadian Globe and Mail.
Cuprins:
Mulţumiri 11
Cuvânt înainte 13
Introducere 17
1. Conducerea 21
Capcana nr. 1:
Atunci când nu înţelegi că adevăratul obiectiv al unui manager este să creeze
vedete,
nu să se creadă
el însuşi vedetă 21
Capcana nr. 2:
Atunci când nu „menţii flacăra aprinsă" prin promovarea credinţelor şi
valorilor companiei 27
Capcana nr. 3:
Atunci când nu înţelegi că ingredientul-cheie în conducere nu este puterea, ci
influenţa 32
Capcana nr. 4:
Atunci când nu reuşeşti ocuparea terenului într-o manieră care să denote
caracter 38
2. Comunicarea 45
Capcana nr. 5:
Atunci când nu înţelegi că un manager, pentru a fi puternic şi convingător, nu
trebuie
decât să asculte 45
Capcana nr. 6:
Atunci când nu reuşeşti să recunoşti comunicarea fără vorbe a managementului 51
Capcana nr. 7:
Atunci când nu reuşeşti să umpli „marele gol" 55
Capcana nr. 8:
Atunci când n-ai înţeles că „Radio Şanţ" este în continuare cel mai
puternic mijloc de comunicare în afaceri 60
3. Motivarea 65
Capcana nr. 9:
Atunci când nu înţelegi că angajarea este o tranzacţie monitorizată zi de zi 65
Capcana nr. 10:
Atunci când nu reuşeşti să-i faci pe oamenii cu care colaborezi - clienţi şi
angajaţi - să se simtă importanţi 71
Capcana nr. 11:
Atunci când nu vrei să recunoşti că nu există un tip de management general
valabil 76
Capcana nr. 12:
Atunci când nu înţelegi puterea laudelor şi încurajărilor sincere 82
Capcana nr. 13 :
Atunci când nu înţelegi că motivaţia vine din interior, ne fiind o acţiune
externă reciprocă 86
4. Managementul schimbării 91
Capcana nr. 14:
Atunci când nu soliciţi informaţii de la angajaţi înainte să faci schimbări care
le afectează responsabilităţile 91
Capcana nr. 15:
Atunci când nu pricepi de ce oamenii se împotrivesc schimbării 95
Capcana nr. 16:
Atunci când nu înţelegi şi nu ştii să controlezi mecanismele schimbării 101
Capcana nr. 17:
Atunci când nu reuşeşti să anticipi schimbarea 105
5. Dezvoltarea personală 111
Capcana nr. 18:
Atunci când nu reuşeşti să te integrezi 111
Capcana nr. 19:
Atunci când nu reuşeşti să „răzuieşti crustaceele" făcând autoevaluări
frecvente şi schimbările necesare 116
Capcana nr. 20:
Atunci când nu reuşeşti să pui pe picioare o afacere viabilă şi o reţea
personală 121
Capcana nr. 21 :
Atunci când nu înţelegi impactul stilului personal în calitatea ta de manager 125
Capcana nr. 22 :
Atunci când nu ai grijă de tine 129
Capcana nr. 23:
Atunci când nu te pregăteşti necontenit pentru viitor 134
6. Rezolvarea problemelor 139
Capcana nr. 24:
Atunci când nu faci dintr-o inovaţie un produs finit 139
Capcana nr. 25:
Atunci când, confruntându-te cu situaţia de a rezolva probleme, nu expui
soluţia „Wright" 145
Capcana nr. 26:
Atunci când nu-i înveţi pe angajaţi să îşi susţină ideile 149
Capcana nr. 27:
Atunci când nu ai o strategie profesională de rezolvare a problemelor 153
Capcana nr. 28:
Atunci când, la nevoie, nu-ţi asumi riscuri rezonabile 159
7. Relaţiile cu clienţii 165
Capcana nr. 29:
Atunci când nu înţelegi că serviciile exemplare pentru clienţi nu mai
constituie o opţiune 165
Capcana nr. 30:
Atunci când nu-i înveţi pe angajaţi că politicile sunt un îndrumar general, şi
nu tipare de comportament 168
Capcana nr. 31:
Atunci când nu te întâlneşti în mod regulat cu clienţii — interni sau externi —
pentru a descoperi ce vor ei de fapt 172
Capcana nr. 32:
Atunci când nu înţelegi că „datul din coate" este o strategie viabilă 178
8. Obţinerea rezultatelor 183
Capcana nr. 33:
Atunci când nu înţelegi că a da vina pe cineva nu duce la nici un rezultat 183
Capcana nr. 34:
Atunci când nu înţelegi relaţia dintre control, respectul de sine şi
productivitate 188
Capcana nr. 35:
Atunci când nu înţelegi că factorii cei mai importanţi ai succesului nu sunt
talentul sau metoda, ci dorinţa şi efortul 193
Capcana nr. 36:
Atunci când nu-ţi sărbătoreşti victoriile 197
Capcana nr. 37:
Atunci când nu înţelegi că în toate organizaţiile se formează diferite grupuri 201
Capcana nr. 38:
Atunci când nu îl tragi la răspundere pe cel cu realizări mediocre 206
9. Managementul general 215
Capcana nr. 39:
Atunci când nu înţelegi că toţi managerii sunt lideri ai dezvoltării 215
Capcana nr. 40:
Atunci când nu înţelegi importanţa evaluării performanţelor 220
Capcana nr. 41:
Atunci când nu înţelegi că micromanagementul e „scump la tărâţe şi ieftin la
făină" 224
Capcana nr. 42:
Atunci când nu înţelegi că printre responsabilităţile managerului se numără şi
cea de a face munca plăcută 228
Capcana nr. 43:
Atunci când nu îţi instruieşti angajaţii 233
10. Planificarea 239
Capcana nr. 44:
Atunci când nu stabileşti obiective stimulante 239
Capcana nr. 45:
Atunci când nu înţelegi emoţiile delegării 243
Capcana nr. 46:
Atunci când nu-ţi pui întrebarea : „Oare acum îmi folosesc timpul în cel mai
bun mod cu putinţă ?"247
Capcana nr. 47:
Atunci când nu anticipezi (când nu planifici din timp) 253
11. Cultura companiei 257
Capcana nr. 48;
Atunci când nu foloseşti simboluri ale culturii companiei tale 257
Capcana nr. 49:
Atunci când nu recunoşti pericolele cinismului 261
Capcana nr. 50:
Atunci când nu păstrezi curăţenia 265
Capcana nr. 51:
Atunci când nu cultivi mândria de a munci 270
Capcana nr. 52:
Atunci când nu înţelegi ca, dacă bun-simţ nu e, nimic nu e 273
12. Noţiuni de bază 277
Capcana nr. 53:
Atunci când nu înţelegi că adevăratul avantaj decisiv provine din crearea
valorii, nu a produselor 277
Capcana nr. 54:
Atunci când nu înţelegi că nu se întâmplă nimic până ce nu vinde fiecare
ceva 282
Capcana nr. 55:
Atunci când nu-ţi dezvolţi afacerea 287
Capcana nr. 56:
Atunci când nu te ridici la înălţimea aşteptărilor 291
13. Cea mai periculoasă capcană 297
Capcana nr. 57:
Atunci când nu pui în practică tot ce ai învăţat în teorie 297
Concluzie 303
Index 305
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu